![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Kilde SAS Braathens: Oktober 2006 http://www.sasbraathens.no/WCM/templ...e____2216.aspx Oktober 2005 http://www.sasbraathens.no/WCM/templ...se____951.aspx
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Utrolig rart at SKBU får andre tall enn deg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Og med god økning hos både SAS Braathens og Norwegian for oktober så lover jo dette godt for gode tall for Gardermoen også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Der er ikke bara KGL som får 8,2%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 81
|
![]() Quote:
Men økonomer klarer vel å vri det tallet lavere ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Samme prosentsatsproblemet ble også diskutert i september uten å komme til noen annen konklusjon av det er en feil et eller annet sted i SAS Braathens rapportering.
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=14541
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]()
Da har jeg sendt mail til SASBraathens og spurt om årsak, så får se om jeg får noe svar eller om vi må fortsette og lure på hvorfor rapporteringen ikke stemmer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() ![]() Og her er en grafisk illustrasjon av de beregnede månedlige vekst/nedgang for SAS' fire selskaper + endringen som SAS Braathens rapporterer månedlig (CNO rapport). For årets ti første måneder gir det dette følgende gjennomsnittlige endring i antall passasjerer: SAS Braathens +9,6% SAS Danmark +11,0% SAS Sverige -1,8% SAS Intercontinental -3,6% Scandinavian Airlines totalt +6,3% Fordelingen mellom i forskjelige SAS-enhetene til nå i år er: SAS Braathens 8,12 mill passasjerer - 38,2% (37,0% i 2005) SAS Danmark 7,03 mill. passasjerer - 33,1% (31,8% i 2005) SAS Sverige 4,89 mill. passasjerer - 23,0% (25,0% i 2005) SAS Intercontinental 1,21 mill. passasjerer - 5,7% (6,2% i 2005) PS Det er ikke bare SAS Braathens som har andre tall enn jeg får.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det ligger någon medveten tanke bakom SAS form att beräkna sin statistik. Det är ju inte bara SAS Braathens som redovisar på det här sättet. Fjolårets siffror för SAS Sverige och SAS Danmark är också reviderade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Mener du med "reviderade" endret etter første rapportering eller kontrollert av revisor?
- Totaltallene jeg fikk ved summere månedrapportene fra SAS Group for 2005 er identisk med de i årsrapporten - med andre ord er ikke passasjerantallet for noen av månedene endret etter første rapportering. - Da kommer vi til revisorfirmaets gjennomgang av tallene. Tror nok disse konsentrerer seg om de monitære verdier i sin revisjon. Beregningsfeil i endring av passasjerantallet som aksjonærene/analytiskere baserer sine kjøp og salg av aksjer for forblir utenfor deres hånd. Da står vi bare igjen med det er en intern beregningsfeil hos SAS som ingen har brydd seg om før det kom opp her på forumet. Heldigvis er det bare aksjonærer dette går ut over ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Revisorerna hålls utanför det här.
Jag menar att man [på SAS] av en eller annan anledning justerar siffrorna för föregående år - troligtvis i samband med att årets månadsstatistik tas fram. Det vill säga, när trafiktalen för oktober 2006 sammanställs gör man samtidigt ändringar i trafiktalen som jämförs med, alltså dom för oktober 2005. Det finns väl något skäl som jag inte kan som motiverar denna revidering. Att det skulle vara frågan om ett omedvetet räknefel känns bara inte rimligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Det er alltid et etterslep når man har pax som interliner og kuponger som havner både her og der. Dessuten har du en andel billetter som er solgt, men ikke fløyet og andre justeringer som gjør at de månedstallene som kommer rett etter månedsslutt, ikke er de endelige. Månedstallene kan bli justert i flere måneder etterpå, både den ene og den andre veien. Når man henter fram tall for Last Year, vil de være så korrekte som det går an - og vil helt sikkert avvike noe fra det man rapporterte året før
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Da var februar-tallene for SAS der | LN-KGL | Flyforum | 13 | 06-03-2010 12:22 |
SAS Norge tallene for August | MartinL | Flyforum | 1 | 05-09-2008 21:30 |
SAS tallene for 2006 | Someone | Flyforum | 21 | 09-02-2007 06:23 |
Oktober tallene for OSL | vadheim | Flyforum | 10 | 11-11-2005 11:16 |
OSL-tallene for oktober klar | DY | Flyforum | 4 | 11-11-2004 18:53 |