![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Da var plutselig tiden inne for årets hyttetur til Chiang Mai. Dette blir siste reise med bonusbilletter i Star Alliance, etter det fatale alliansebyttet til SAS. Ikke så mye å velge i, så det ble LH til Frankfurt og videre til Bangkok med Air India via DEL. Første leg med LH i en A321 med god plass foran gardina. Fikk en liten time i gullstua til SAS med litt lapskaus og rødvin. Første gang med den kombinasjonen… Så var det ut på tur med Lufthansen. Hva er det med denne matserveringen på C intra Europa? En eller annen konkurranse om å servere den dårligst mulige maten? Fikk servert noe som skulle være røkt ørret med potetsalat, reddik og eple. Lignet mer på sild… Laksen til SAS fremstår som en Michelin-rett i forhold. Sjokolade mousse til dessert, den ble svelget ned med rødvin.
![]() Bortsett fra maten som nesten var uspiselig, var det forøvrig en fin tur. Hyggelig CC, to godt voksne damer som sørget for både øl og GT. FRA er jo en stor flyplass, men beskjedent med folk i kveld. Turen fra A til B gikk som smurt, null kø i passkontrollen. Er nå installert i Senator-kantina og der er alt som vanlig på stell. Godt utvalg i mat og drikke. ![]() Her er litt av selvbetjeningsbaren, i andre enden av lokalet er det også en betjent bar. ![]() Godt utvalg i godisavdelingen også. Etter en stund kom bartenderen rundt med en tralle med Martini Spritz som ble tilbudt alle gjestene i loungen. Hyggelig gest, han hadde nok lite å gjøre i baren… Nå nærmer det seg boarding, og det ser ut til at AI sin 789 er en gammel Vistara-maskin. Det lover jo godt, da de har en 1-2-1 konfig i motsetning til Air India sin 788 som har 2-2-2. To be continued sooner or later… |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da var man på plass i 2A på B788 VT-TSE. Maskinen er Vitara både utvendig og innvendig. Vitara var et ganske ferskt selskap som var en joint venture mellom Singapore Airlines og Tata. Men etter Tata overtok Air India ble de to selskapene fusjonert i 2024.
![]() ![]() Kjerra er fra 2020 og er fortsatt fresh innvendig. Cabin crew var og hilste på og lovet å ta godt vare på gullmedlemmet under flighten. Pre departure drikke var juice, men det kommer nok mer ![]() ![]() ![]() Så kom det en fyr rundt og delte ut et ganske kult amenity kit og spurte om pyjamas størrelse, og han bekreftet at XL var lagervare. Etter et par minutter til dukket han opp med varme kluter. Det ser virkelig ut til at Air India har fått sving på soft-produktet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og her var toalettmappa som var pakket inn i en kul tekstilpose. Inneholdt en skinnmappe med det vanlig stash fra Ferragamo Perfumes om det sier noen noe…
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og jaggu var det pysj fra Tumi…
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Dæng! Det er jo nesten så man kan vurdere Air India som en mulighet for turer østover. Blir interessant å se om de får orden på tingene med Tata i venstresetet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette saa jo bra ut hos Air India. Takk for rapport.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Den maten din på OSL-FRA så jo faktisk helt krise ut, men Air India ser vesentlig mindre krise ut.
Ser frem til fortsettelsen
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
788 maskinene til Vistara har vel også premium tror jeg. Våget du deg bakover til allmuen? Det er vel reell frykt for at Vistara dras mo t Air India Kvalitet og ikke motsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Vistara har vel bare 787-9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tittet så vidt bakover, men ikke lenger enn til Premium Economy avdelingen. Vistara er allerede avviklet som eget selskap, men Tata har store planer for oppgradering av AI. «Haugevis» av nye fly i bestilling. Og soft produktet er på vei opp. Og ja, Vistara har bare 789. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da er det vel på tide å fortsette med turen til Bangkok. Pre-departure drink var diverse alkoholfrie drikker, men etter avgang ble servert skikkelige saker. GT, lune nøtter og pop-kønn fra Himalaya. Laurent-Perrier var også tilgjengelig.
![]() ![]() Deretter ble menyen delt ut og jeg gikk for Baby mozzarella og marinerte tomater. Den var frisk og god, jeg skrøt av retten til cc, og da spurte hun om jeg ville ha en til ![]() ![]() ![]() Som «ostemann» var valget av dessert enkelt. Ofte er denne ostetallerkenen en skuffelse på fly, men denne var faktisk overraskende god. Inneholdt en kremost med pepper, Pecorino og Råkkefår. Pecorino minner litt om parmesan, men er ystet på sauemelk og er litt mykere i konsistensen. Savnet en dessertvin eller portvin, så et glass rødvin fikk duge som følge. ![]() Bra standard på IFE, men selvfølgelig mye Bollywood. Så droppet film og koste meg med litt gammel 70-talls rock. Overrasket over å finne Thin Lizzie i utvalget ![]() ![]() Tiden gikk fort, flytiden er bare drøye 7 timer så måtte prøve å få et par timer på øyet. Cabin crew spurte om hun skulle re opp sengen for meg, og takket jeg ja til. Madrass, dyne og pute ble dandert på plass. Helt OK sovekomfort i setene som var av typen Stelia Symphony. 30 seter i C og det var kun ett ledig sete. Så fullt ut også i Premium Economy. CC spurte om jeg ville bli vekket til frokost, og det ville jeg ikke. Så da ble det trykket på en «do not disturb» knapp, og jeg lå i horisontalen frem til en snau time før landing. Alt i alt en av de bedre business class opplevelsen jeg har hatt. Tenker bare det er Singapore og Qatar som jeg ville rangert høyere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det ser jo riktig bra ut. Takk for rapport.
Indisk mat smaker jo gjerne også riktig bra i luften. Noe med krydderet. Hadde alltid det som regel på BA. Var det Indisk, så velger man det.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Gjelder i grunn mye asiatisk. Ymse nuddelgryter også. Mye som egner som som takeaway egner seg også i luften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Ser jo høvelig greit ut dette. Hvordan var transitt i Delhi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Jeg var også spent på hvordan det funket med transit. For et par år siden kom jeg med TG fra Bangkok. Og da måtte vi vente over en time på passasjerlistene fra flyet og alt ble sjekket manuelt. Men nå var det bare å vise pass og boardingkort, og ble vinket gjennom til transfer området. Dog tok det ca 40 minutter gjennom security. Så stor forbedring her, men mulig det er avhengig av hvilket selskap man ankommer med? Men får håpe det er DEL som har fått rutinene på stell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Som nevnt i posten over her gikk transfer i DEL ganske smooth. Siktet meg inn på AI-loungen som jeg hadde besøkt for et par år siden, men der så det slik ut:
![]() Gikk så til en infodesk og fikk vite at AI-loungen midlertidig var flyttet til Encalm Privè. Ble forklart veien og kom til en lounge som var langt større og bedre enn den gamle. Der så det slik ut: ![]() ![]() ![]() Stor og romslig lounge med både bar og stort åpent kjøkken. Noe retter var selvbetjening fra buffer, mens mye kunne også bestilles fra meny og det ble servert ved bordet ditt. Var ikke skrubbsulten så bestilte egg, bacon, juice og kaffe. Stor forbedring siden forrige besøk på DEL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Testet den baren i januar. Til min store forferdelse hadde de kun Gordons gin, Schweppes tonic og sitron, ikke lime. Turte ikke engang spørre etter bloody mary...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Au da… Kun Gordons var snaut. Var der på morningen så sjekket ikke innholdet i baren. Men blir en mulighet for det på returen om et par-tre uker. Ellers noterer jeg at vi ikke er enige i garnityret til GT. Sitron foran lime any day ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air India med ruter til ARN og CPH | EvakCPH | Flyforum | 168 | 26-10-2024 18:41 |
Air India med rute til London Stansted | Someone | Flyforum | 1 | 30-12-2019 09:18 |
Air India får ikke mere drivstoff i India. | Trdfly | Flyforum | 3 | 09-03-2012 21:10 |
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? | torestabell | Reiseforum | 7 | 09-07-2010 15:00 |
Air India + Indian Airlines = Air India | CK | Flyforum | 6 | 24-05-2007 07:54 |