![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra glad-byen. Ni timer søvn og våkner til panoramautsikt over elven. Frokosten var som ventet overdådig og noen nydelige mimosaer skylte ned en illsint omelett.. Nå skal det tannes og jeg skal overraske familien med en ganske hardcore lunsj på nok en favoritt; Jacks Bar som ligger ut mot elven og er super-luguber hvor kelnerene er godt voksne, herlige pensjonerte transer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen fra Afrika.
Ny runde safari. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Her er det tydeligvis bare å melde seg på i det internasjonale hjørnet. God, men kald(!) morgen fra verdens mest kjente gravstøtte.
PS: Ref Sud, hva er «tannes»..? Last edited by KnutW; 22-12-2024 at 05:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad fjerde søndag i advent. Kaffe, forum og julemarsipan er oppskriften så langt. Tar med opphavet til Lommedalen og en ettermiddag med søster og familie. Men først…mye marsipan igjen. Nyt i vei:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Asker. Dagens mål er å få gjenopprettet AppleID, så jeg kan få gjennopprettet telefonen. En tom telefon, uten engang telefonliste er jo ubrukelig. Annet enn å ringe kona, sidne er eneste nummer jeg husker. Artig at jeg ikke ikke får levert anmeldelse hos politiet, sidne jeg plutselig er uten BankID.
Etterhvert fylles huset opp at en utvidet svigerfamilie, hvor halvparten blir til i morgen. Ha en fin dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Tønsberg. Passe tidlig oppstandelse i dag også så da kan man jo fyre i peisen like greit. Tur til modern i ettermiddag for årets ribbemiddag, så får man se hva man finner på til middag på tirsdag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Uansett god søndag fra Ullevål sykehus. Virker som det blir en rolig og grei vakt Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God morgen fra Stavanger
![]() Blir litt små misunnelig når jeg ser dere som er på reis og spesielt når jeg ser Sud er i byen som jeg i 2024 har tilbrakt 160 dager, og det blir ca samme antall i 2025. På eftan går turen med svinedyre WF til BGO for jobb gjennom julen, ja det er noen magiske avtaler firmaet har... Blir en kort stopp innom hos broderen for smaking av hjemmelaget øl. Ha en glitters søndag ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God bitte lille julaften fra Lommedalen. Må først få ønske EB og opphav velkommen til dalen, her er det solskinn og skyfritt, men det ligger spredde skyer under oss, som plutselig kan flytte seg høyere og skygge for solen.
Planen for dagen, tja, fjerne den sneen som kom i går, for så å nesten smelte og nå bli hard. Så blir det litt rydding og selvfølgelig mere booking. Fikk booket 8 flighter i går, fordelt på Spring Airlines, Hongkong Express, 2xVietJetAir, 2xThai Air Asia, Cambodia Angkor Air og Myanmar International. Hos sistnevnte skal vi vi fly Embraer 190 som blir et nytt bekjentskap. Da er det bare 2 flighter igjen å booke så er alle 17 flighter i boks. Da gjenstår Hotell. Jeg har booket 7 hotell, så da er det bare 16 hotell som gjenstår. Mulig jeg booker noen av de siste overnattinger med bonus netter fra Hotels.com, opptjent på første del av reisen, etter vi har reist. Middag blir hjerte Grandiosa vi legger ekstra kyllingbiter på. Ha en fantastisk dag, uansett hvor i verden dere er. Last edited by Futura; 22-12-2024 at 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God dag fra Lillestrøm. Her har det vært litt indretjeneste før et noe tidlig juleselskap hos svigers. Kl 14 er litt barnebursdag, men hva gjør vi ikke for at Storsmurfen skal få dosen sin med pinnekjøtt.
Dessuten er jo dagfylla virkelig undervurdert. Spesielt i julen Ha en best søndag. Ikke like eksotisk utsikt her... ![]()
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 22-12-2024 at 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God dag fra Grønland. Nettopp ferdig med sen brunch, og nå skal treet pyntes. Senere i dag går turen til Kongsberg der man tradisjonen tro 22. desember skal markere solsnu og juleferie på Drekkedagsnatta.
https://www.kongsberg.no/drekkedagsn...n-i-kongsberg/ Ha en ekstra finfin søndag - skål ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Vi har hatt barnebarn på overnatting, så her har det vært full fart fra 07.00 i dag. Resten av dagen blir det nok avslappig og kanskje en bridgeturnering på nett i kveld.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Ja, det samme tenkte jeg også.
Er det noen som kan oversette "tannes" til Norsk (eller Bokmål)?? Ja, jeg har også den gode gamle kodebrikken og bruker den noen ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan "tannes" ha noe med å sole seg å gjøre? Av det engelske ordet "tan".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja, trodde det var et uttrykk "alle" brukte/kunne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |