Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-12-2024, 04:22   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

OBB 5 God morgen Phraya River

God morgen fra glad-byen. Ni timer søvn og våkner til panoramautsikt over elven. Frokosten var som ventet overdådig og noen nydelige mimosaer skylte ned en illsint omelett.. Nå skal det tannes og jeg skal overraske familien med en ganske hardcore lunsj på nok en favoritt; Jacks Bar som ligger ut mot elven og er super-luguber hvor kelnerene er godt voksne, herlige pensjonerte transer.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	81960dbe-a538-42c1-a2fa-d205484277ff.jpg
Views:	714
Size:	177.0 KB
ID:	55547  

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 04:30   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: God morgen Phraya River

God morgen fra Afrika.

Ny runde safari.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 05:44   #3
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Her er det tydeligvis bare å melde seg på i det internasjonale hjørnet. God, men kald(!) morgen fra verdens mest kjente gravstøtte.

PS: Ref Sud, hva er «tannes»..?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_4100.jpg
Views:	367
Size:	128.8 KB
ID:	55548   Click image for larger version

Name:	IMG_4080.jpg
Views:	359
Size:	64.9 KB
ID:	55549  

Last edited by KnutW; 22-12-2024 at 05:46.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 06:09   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad fjerde søndag i advent. Kaffe, forum og julemarsipan er oppskriften så langt. Tar med opphavet til Lommedalen og en ettermiddag med søster og familie. Men først…mye marsipan igjen. Nyt i vei:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 07:28   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Dagens mål er å få gjenopprettet AppleID, så jeg kan få gjennopprettet telefonen. En tom telefon, uten engang telefonliste er jo ubrukelig. Annet enn å ringe kona, sidne er eneste nummer jeg husker. Artig at jeg ikke ikke får levert anmeldelse hos politiet, sidne jeg plutselig er uten BankID.
Etterhvert fylles huset opp at en utvidet svigerfamilie, hvor halvparten blir til i morgen. Ha en fin dag.
Old 22-12-2024, 07:50   #6
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Passe tidlig oppstandelse i dag også så da kan man jo fyre i peisen like greit. Tur til modern i ettermiddag for årets ribbemiddag, så får man se hva man finner på til middag på tirsdag

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 09:16   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Mornings fra Asker. Dagens mål er å få gjenopprettet AppleID, så jeg kan få gjennopprettet telefonen. En tom telefon, uten engang telefonliste er jo ubrukelig. Annet enn å ringe kona, sidne er eneste nummer jeg husker. Artig at jeg ikke ikke får levert anmeldelse hos politiet, sidne jeg plutselig er uten BankID.
Etterhvert fylles huset opp at en utvidet svigerfamilie, hvor halvparten blir til i morgen. Ha en fin dag.
Det er nå en grunn til at jeg har tatt vare på den gode gamle kodebrikken. Når sånne ting skjer er den ufattelig grei å ha. Og anmeldelse kan man uansett også levere personlig , de har åpent på politihuset Grønland alle dager året rundt 08-23 for den type ting. .

Uansett god søndag fra Ullevål sykehus. Virker som det blir en rolig og grei vakt

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 09:54   #8
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger
Blir litt små misunnelig når jeg ser dere som er på reis og spesielt når jeg ser Sud er i byen som jeg i 2024 har tilbrakt 160 dager, og det blir ca samme antall i 2025.
På eftan går turen med svinedyre WF til BGO for jobb gjennom julen, ja det er noen magiske avtaler firmaet har... Blir en kort stopp innom hos broderen for smaking av hjemmelaget øl.
Ha en glitters søndag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 22-12-2024, 10:31   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er nå en grunn til at jeg har tatt vare på den gode gamle kodebrikken. Når sånne ting skjer er den ufattelig grei å ha. Og anmeldelse kan man uansett også levere personlig , de har åpent på politihuset Grønland alle dager året rundt 08-23 for den type ting. .

Uansett god søndag fra Ullevål sykehus. Virker som det blir en rolig og grei vakt

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Joda, den ligger her et eller annet sted. Men gidder ikke gjøre det personlig, har nok å drive med ellers. Og trenger det jo bare for forsinkringsoppgjøret, og hvis ikke dekker arbeidsgiver det. Det er bare det at det er hassle, og når man fucker opp gjenopprettningen av AppleID så tar det fort mellom 24 og 72 timer.
Old 22-12-2024, 11:24   #10
Futura
ScanFlyer Gold

God bitte lille julaften fra Lommedalen. Må først få ønske EB og opphav velkommen til dalen, her er det solskinn og skyfritt, men det ligger spredde skyer under oss, som plutselig kan flytte seg høyere og skygge for solen.
Planen for dagen, tja, fjerne den sneen som kom i går, for så å nesten smelte og nå bli hard. Så blir det litt rydding og selvfølgelig mere booking. Fikk booket 8 flighter i går, fordelt på Spring Airlines, Hongkong Express, 2xVietJetAir, 2xThai Air Asia, Cambodia Angkor Air og Myanmar International. Hos sistnevnte skal vi vi fly Embraer 190 som blir et nytt bekjentskap. Da er det bare 2 flighter igjen å booke så er alle 17 flighter i boks. Da gjenstår Hotell. Jeg har booket 7 hotell, så da er det bare 16 hotell som gjenstår. Mulig jeg booker noen av de siste overnattinger med bonus netter fra Hotels.com, opptjent på første del av reisen, etter vi har reist. Middag blir hjerte Grandiosa vi legger ekstra kyllingbiter på. Ha en fantastisk dag, uansett hvor i verden dere er.

Last edited by Futura; 22-12-2024 at 11:26.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 11:54   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God dag fra Lillestrøm. Her har det vært litt indretjeneste før et noe tidlig juleselskap hos svigers. Kl 14 er litt barnebursdag, men hva gjør vi ikke for at Storsmurfen skal få dosen sin med pinnekjøtt.

Dessuten er jo dagfylla virkelig undervurdert. Spesielt i julen

Ha en best søndag. Ikke like eksotisk utsikt her...

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 22-12-2024 at 11:57.
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 12:20   #12
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God dag fra Grønland. Nettopp ferdig med sen brunch, og nå skal treet pyntes. Senere i dag går turen til Kongsberg der man tradisjonen tro 22. desember skal markere solsnu og juleferie på Drekkedagsnatta.

https://www.kongsberg.no/drekkedagsn...n-i-kongsberg/

Ha en ekstra finfin søndag - skål
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 13:50   #13
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
God dag fra Grønland. Nettopp ferdig med sen brunch, og nå skal treet pyntes. Senere i dag går turen til Kongsberg der man tradisjonen tro 22. desember skal markere solsnu og juleferie på Drekkedagsnatta.

https://www.kongsberg.no/drekkedagsn...n-i-kongsberg/

Ha en ekstra finfin søndag - skål
Jeg tror jeg står over Drekkedagsnatten i år, selv om jeg bare bor et par kilometer unna. Jeg overlater til det ungdommen i huset. Regner med min datter skal dit, så får satse på at hun ikke kommer hjem helt dødrukken.

Vi har hatt barnebarn på overnatting, så her har det vært full fart fra 07.00 i dag. Resten av dagen blir det nok avslappig og kanskje en bridgeturnering på nett i kveld.
Old 22-12-2024, 18:57   #14
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
PS: Ref Sud, hva er «tannes»..?
Ja, det samme tenkte jeg også.
Er det noen som kan oversette "tannes" til Norsk (eller Bokmål)??

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er nå en grunn til at jeg har tatt vare på den gode gamle kodebrikken.
Ja, jeg har også den gode gamle kodebrikken og bruker den noen ganger.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 18:59   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Kan "tannes" ha noe med å sole seg å gjøre? Av det engelske ordet "tan".
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 20:15   #16
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Høres noe søkt ut. Lost in not translatert properlig..? Kanskje noe shippingrelatert? Litt som å låre fender om styrbords halser mens man slører bakken i babords sluse. Eller noe sånt?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2024, 20:15   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ja, trodde det var et uttrykk "alle" brukte/kunne?
Old 28-12-2024, 03:59   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra glad-byen. Ni timer søvn og våkner til panoramautsikt over elven. Frokosten var som ventet overdådig og noen nydelige mimosaer skylte ned en illsint omelett.. Nå skal det tannes og jeg skal overraske familien med en ganske hardcore lunsj på nok en favoritt; Jacks Bar som ligger ut mot elven og er super-luguber hvor kelnerene er godt voksne, herlige pensjonerte transer.

Tannes ! KnutW og jeg er kanskje samme generasjon og broder EB mener at skriver / snakker 1996 Norsk, men Tannes fra det Amerikanske Tanning ? Skjønner at introduksjonen av engelske ord stort sett fungerer bra - Kidsa med mere, men Tanning har jo ikke noe det vi i 1996 kalte å sole seg og bli brun Tanning er jo å prepare skinn / lær produkter og som min kones fetter som ser CFO hos Natuzzi sier, Tanning keeps me awake every night due to the environmental issues with that shitty Tanning Process….
Old 28-12-2024, 06:59   #19
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Tannes ! KnutW og jeg er kanskje samme generasjon og broder EB mener at skriver / snakker 1996 Norsk, men Tannes fra det Amerikanske Tanning ? Skjønner at introduksjonen av engelske ord stort sett fungerer bra - Kidsa med mere, men Tanning har jo ikke noe det vi i 1996 kalte å sole seg og bli brun Tanning er jo å prepare skinn / lær produkter og som min kones fetter som ser CFO hos Natuzzi sier, Tanning keeps me awake every night due to the environmental issues with that shitty Tanning Process….
Ha ha.. du kan referere til så mange du vil.. Tanning har i alle år også betydd soling og fungere god på dårlig anglofisering av vårt språk. Husker favoritten på nittitallet (som dessverre ikke er lov lenger) het til og med "Piz Buin Classic Brown - Rapid Tanning Lotion" - tipper de ikke var oppkalt etter Harry skinnsofaer.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules