![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
I perioden mai - oktober 2007 vil PrivatAir fly for den lille reiseoperatøren HellasWings hver lørdag til Skyros via Chios, og hver søndag til Mykonos.
A 319 med 126 seter og business-klasse service i følge HellasWings. De skriver at det er 34 cm mellom seteradene. Det skal vel være 34 tommer. Bra til å være charter. http://www.hellaswings.no/ John J R |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det kan vel kanskje være en måte for en liten reiseoperatør å utmerke seg litt i et ganske presset chartermarked?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette må jo kunne regnes som et bra USP for HellasWings! Spennende tiltak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skyros direkte fra Norge!!! Tøft! Jeg har vært der, og det er virkelig en flott, ekte gresk øy. Det er virkelig en øy utenfor allfarvei (nesten ingen turister) og nesten helt uten ferjeforbindelser til andre øyer. Nå må jeg vurdere neste års ferieplaner på nytt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Selv om jeg gjerne skulle håpet på denne, så er det vel neppe LR-versjonen man bruker til charter. Det er nok sikkert denne typen:
Privatair A319 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva jeg kan se, så ser tidene slik ut;
Lørdag: Oslo 08:45 - Chios 13:30/14:30 - Skyros 15.05/16:05 - Oslo 18:50 (PTG201A/B) Søndag: Oslo 08:05 - Mykonos 13:05/14:05 - Oslo 17:05 (PTG202A/B) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Bra tiltak, selv om jeg vil definere det mer som economy+ enn biz siden det fortsatt er 3+3
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Det er opp til turoperatoeren aa sette (les: betale) servicestandarden, saa ikke ha for hoeye forhaapninger ..
![]() Men det er iallefall langt bedre benplass enn de fleste andre chartere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
HellasWings har vel brukt Aegan fra OSL i sommer....Vil vel tippe på PrivatAir ar en forbedring, uten å ha testet noen av disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men husk at Aegean vant pris for Best Airline 2005 eller noe sånt da.. Husker ikke helt hva prisen var for, men de vant iallefall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Aviation Junkie
|
![]()
Er ikke Skyros bare en stopp for fuel? Rullebanen på Chios blir litt i korteste laget for ett slikt fly med full tank.
A3 (Aegean) vant forøvrig Airline of the year i 2004 + 2005 fra the European Regions Airline Association. Har hatt flere flygninger med dem både på RJ100´n og B733. Det er ett selskap med greie priser, hyggelige flyvertinner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Rullebanen på Chios er kort (det samme gjelder for Skiathos), men Skyros er på programmet til turoperatøren HellasWings. Vet at Gullivers Reiser prøvde seg med denne øya i 1994 (fly til Skiathos og 2-3 timer med Flying Dolphins videre til Skyros). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Aviation Junkie
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I sommer la HellasWings seg ett par hundrelapper lavere enn Lilleput pr. voksen, og i tilegg hadde de bedre barnerabatter (prisene for kommende sommer har jeg ikke sjekka ut).
Jo da, A3 hadde helt grei service de, nå var jeg tydeligvis litt uheldig med seteplasseringen fordi jeg har danseplass på DY i forhold til det jeg hadde på A3. I tilegg fikk jeg beskjed fra flyvertinna at det var forbudt å skifte på minstemann på toalettet (internasjonale regler sa hun, som ikke jeg har fått med meg ennå). Men de skal ha skryt av en behagelig landing på Chios og grei gratis mat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lilleput Reiser har vært dyktige til å gradvis vokse seg større med små reisemål hvor de nesten er alene på det norske markedet. Blir spennende å se om HellasWings klarer det samme. Det finnes fortsatt mange øyer og steder hvor nesten ikke er norske turister.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fast track OSL | jb1 | Reiseforum | 168 | 02-11-2016 16:19 |
FB nå med Fast Track på OSL | Bergern | Reiseforum | 3 | 12-11-2012 08:22 |
Fast track på OSL stengt? | Fly med oss | Småprat | 5 | 17-03-2012 21:10 |
Noen bilder fra Sommeren 2007 | sirpjalle | Bilder & foto | 4 | 15-11-2007 21:11 |
Privatair 319 på osl | learjet | Flyforum | 4 | 13-05-2007 11:29 |