![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Danske Ving fusjonerer med Spies og Ving-navnet droppes fra sommeren '07.
Dette kom overraskende ihvertfall på meg, har alltid trodd at Ving-merkevaren sto som en gigant i skandinavisk sammenheng, men danskene har tydeligvis et bedre forhold til Spies. Så blir det jo også spennende å se om det blir gjort noe med merkevarene under MyTravel-paraplyen både i Sverige og her til lands etterhvert, kanskje henger Saga i en tynn tråd? Ving bliver en del af Spies |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Hvor ble det av Janni Spies?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Jeg heller forstår ikke hvorfor Saga Solreiser fortsatt henger med. I min tid som charterselger i henholdsvis Star Tour og Ticket Reisebyrå fikk jeg vite at fra gammelt av var Saga Solreiser "det eksklusive" chartervalget. Best hoteller, beliggenhet osv... But that must have been a while ago...... ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ving har i de senere år i DK haft en strategi som går
på kun at sælge lidt mere eksklusive rejser med hoteller med mindst 3 stjernet katagori, hvorimod Spies har alt fra 1 til 5+ http://www.spies.dk/news/pressreleaseDetail.aspx?newsId=40430&newsCatId =1
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De store turopertørene begynner å bli utrolig kjedelige når det gjelder reisemål. I Norge har MyTravel allerede lagt ned Gullivers Reiser (Saga Solreiser overtok de fleste reisemålene - og har etterhvert kuttet ut de fleste). Tror ikke Ving forsvinner, men Saga Solreiser kan nok bli borte. De er minst av de to.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I Sverige har de hatt en turoperatør som het Always siden 1989. Always forsvant til vinterprogrammet 2006, og er "fusjonert" inn i Ving på samme måte som Ving er inn i Spies i Danmark.
Mon tro om ikke også Saga Solreiser snart er historie. Thomas
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ving med bagasjegebyr | Boeing_fan | Småprat | 9 | 06-12-2013 18:14 |
VING best på kundeservice i Norge | Tally-Ho | Småprat | 0 | 04-03-2013 10:08 |
"Luft-Slagt om Danmark", Del 2: Hvordan gar det egentlig med Transavia Danmark??? | BU662 | Flyforum | 9 | 19-01-2010 22:33 |
Ving og Saga | Airbus 330 | Flyforum | 3 | 01-08-2006 21:53 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |