Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyindivider
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2009, 03:00   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
SAS LN-RRH - status

SAS nyeste 737-883 SE-DOU LN-RRH c/n 34546/2898 står nå på flightline på RNT. Det skulle bety at First Flight ikke er langt unna .... Den er ikke malt.

Den vil ha callsign BOE401 inntil levering.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 26-05-2009 at 21:44. Reason: reg endret
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 09:32   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SE-DOU - Status

Hvor mange seter får maskinen? Og hva slags seter, blir det benkene som har blitt kastet inn i mange av de øvrige flyene?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 09:37   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: SE-DOU - Status

Det blir vel seter tilpasset folk som er 150 cm høye og 50 cm rundt livet!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 10:42   #4
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: SE-DOU - Status

Hvor lang tid pleier det å ta fra et nytt fly står ulakkert på "flightline" til det er klart til leveranseflygning?
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 12:28   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Det er vel snakk om kun få dager, avhengig av hvor mye som står igjen av lakkering, innredning o.s.v.

VC-10
Vanligvis en to-tre uker ... maskinen skal gjennom Boeng-tester (to eller tre flyvninger), kundetester (som regel en eller to turer) samt en tur innom malerbua paa BFI.

Denne maskinen kommer i 'standard SAS-innredning' - hva naa enn det er ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 13:39   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,132
Default Re: SE-DOU - Status

Skal denne ha base på ARN? Og når er estimert levering for neste 737 til SAS?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 13:47   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: SE-DOU - Status

Dette blir vel første SAS 737 med WL i Sverige i så fall? Så vidt jeg har fått med meg, så er alle som har fått til nå stasjonert i Norge.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 14:09   #8
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: SE-DOU - Status

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Skal denne ha base på ARN? Og når er estimert levering for neste 737 til SAS?
Etter sigende så skal denne stasjoneres i Sverige ja.
Neste levering er estimert i juli en gang, samt de to siste i løpet av høsten/vinteren.
Alle 4 kommer innen utgangen av 2009 dersom alt går etter planen.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 14:30   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Skal denne ha base på ARN?
I starten, ja. Men så snart AOC'ene er slått sammen, vil den nok rotere i systemet.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 15:15   #10
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: SE-DOU - Status

Når SAS har fått et AOC vil flytyper roterere mellom landene eller vil de sammme typene operere ut fra samme base og bare individene som byttes rundt på?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 15:36   #11
pendler
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Location: Uppsala, Sweden
Posts: 137
SAS Re: SE-DOU - Status

Standard SAS innredning er vel som på de gamle SAS maskinene med toaletter i kabinen og ikke bak cockpit i galley samt Standard unit galleyes i steden for Atlas galley som det er på X BU maskiner og de 737 SAS fikk i Norge etter oppkjöpet av BU!
pendler is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 15:37   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Det blir opp til ruteplanleggerene og hva de finner er mest effektivt og økonomisk. Men man vil jo ha mer fleksibilitet også, da ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2009, 22:58   #13
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
SAS Re: SE-DOU - Status

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Når SAS har fått et AOC vil flytyper roterere mellom landene eller vil de sammme typene operere ut fra samme base og bare individene som byttes rundt på?
Mon ikke de i første omgang kommer til at cirkulere mellem Sverige og Norge, da man ikke har 737-crew i Danmark. Det bliver vel i første omgang for dyrt at omskole crew til disse typer, så jeg vil tro at scheduleringen af økonomiske årsager fravælger dette.

Men derfor får vi den forhåbenligt stadig at se i Danmark med SE eller NO crew :-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2009, 00:05   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Mon ikke de i første omgang kommer til at cirkulere mellem Sverige og Norge, da man ikke har 737-crew i Danmark.
Selvfølgelig. Men det blir enklere å skedulere et fly og crew til å fly f.eks. ARN-CPH-AMS-CPH-ARN når man ikke behøver å tenke på AOC-problematikken.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 04:14   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Back on topic: SE-DOU LN-RRH har nå vært ute og flydd RNT-Moses Lake-BFI og landet der for en halvtimes tid siden. Flightnummer som nevnt BOE401, og hex-koden er 478690.
Den er fortsatt umalt.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 26-05-2009 at 21:45.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 12:55   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Hvis det er av interesse, ble den fløyet under midlertidig registrering N1786B, som er en av Boeings 'dealertags'.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 13:31   #17
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: SE-DOU - Status

Hvor har du funnet hex-koden ?
47 er jo Norge
Sverige har 4A
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 13:36   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Jeg stusset ogsaa paa det. Men det var den som ble brukt i gaar. Mulig det bare er midlertidig - skal proeve aa sjekke opp.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 16:37   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,479
Default Re: SE-DOU - Status

Og her er første bilde:

http://www.flickr.com/photos/smartjunco/3550125193/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 21:12   #20
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: SE-DOU - Status

C/n 34546 bli väl LN-RRH eller ... ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY LN-NHG/SE-RRH - status LN-MOW Flyindivider 15 20-03-2022 18:10
LN-RRH på vei til BGO, nå Lennart Flyforum 2 24-08-2009 15:24
RRH / RRJ 31/7 AnteKratz Register- og ATC-Forum 0 30-07-2009 21:28
En blöt gris LN-RRH Savipix Bilder & foto 6 14-06-2009 20:57
LN-RRH imorgon (4. juni) AnteKratz Register- og ATC-Forum 9 08-06-2009 22:54


All times are GMT +2. The time now is 14:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.