Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-12-2024, 05:52   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default God torsdag

God torsdag fra Oslo. Nyter en stille stund før jeg stikker på jobb med litt frokost. Ha en fin torsdag og man kan glede seg over at det snart er helg igjen.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 05:58   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God torsdag

Glad torsdag fra Ris. Kaffe og forum før turen opp til toppen av byen. Et ettermiddagsmøte i sentrum før det blir pølser og bobler hos en kunde - hyggelig tradisjon. Tipp topp torsdag ønskes!
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 07:19   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Straks klart for avreise til kontoret. Ryktes storinnrykk til middagen, så får vi se hvor mange som det må dekkes på til. Plutselig en dag uten barn som skal kjøres hot og dir. Ha en fin dag.
Old 12-12-2024, 07:32   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Clarion Tyholmen. Ni timer søvn etter en herlig kveld med arving #2 i går. Nå er det videre sørover for noen møter og så hjem til Knausen hvor barna skal vartes opp mens mor skal freste.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	5d713081-4e27-44e5-897e-47c508391f13.jpg
Views:	513
Size:	75.4 KB
ID:	55493  

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 07:59   #5
Tjab
Upgrade me....

Morn fra KSU. Her er det go gang på hjemmekontoret. Kaffe og litt nyheter.

Eller, nyheter blir å ta hardt i. Ser Ole Robert Reitan og Isabelle Ringnes frykter bortskjemte barn av julegaver
Quote:
Isabelle Ringnes mener vi må slutte å overøse barna med gaver. Hjemme hos Ole Robert Reitan måtte de ta grep da barna var små.
Herregud så fint at akkurat de to forteller meg dette.

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 08:53   #6
Gunnar
ScanFlyer Gold

God morgen fra kontoret på Forus. Kaffe i koppen, og systemene virker sånn høvelig greit. Håper oppgraderingen som er varslet senere i dag fikser problemet med at systemet vil bestille bestillingsvarer uten at noen kunder har bestilt disse.

For det er lov å håpe...
Old 12-12-2024, 10:47   #7
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus,
Morgenmøter gjennomført, resten av arbeidsdagen skal tilbringes på kurs!
Det er jo selv for en "pensjonist" viktig å holde seg oppdatert.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 11:03   #8
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God formiddag fra Kongsberg.

Her er formen på topp etter gårsdagens cellegift. Vi får et par "kruttabletter"på kurdagen og det gjør at formen som oftest er bra de første dagene. Vanligvis kommer det en smell etter noen dager (typisk i helgen) før jeg kvikner til igjen.

Fint vær i bygda her i dag, men relativt kaldt. Blir nok å holde seg mest hjemme. Første post på programmet er en bridgeturnering fra 12 til 14.30 og så er planen å få laget ferdig noen julekaker etterpå. De er så himmelsk gode at jeg er litt spent på om de holder til jul. Om de ikke gjør det så må vel nye lages.

I forgårs ble det laget cognac marinert gravlaks. Den ligger å godgjør seg nå. I går kom imidlertid den lite hyggelige beskjeden fra legen min om det får du ikke lov til å spise i den fasen du er i. Blæææææ. Jeg hadde gledet meg til dette, men kona liker den godt og familien ellers så den forsvinner nok.
Old 12-12-2024, 11:42   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Håper oppgraderingen som er varslet senere i dag fikser problemet med at systemet vil bestille bestillingsvarer uten at noen kunder har bestilt disse.
Disse AI’ene blir frekkere og frekkere ….

G’morgen .. nede på minusgradnivå igjen. Det betyr jakke på morgenturen.

Så Pondus-pakken min fikk en standsmessig reise med UPS’ 747-8 til Louisville i går, og nå ligger den i Aiken og venter på sjåføren til siste etappe. Effektive greier.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 13:31   #10
Tjab
Upgrade me....

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Disse AI’ene blir frekkere og frekkere ….
Quote:
Originally Posted by TjAI
Jeg forstår at det kan oppleves som om AI blir frekk noen ganger, men det er ikke intensjonen. AI-modeller som meg er designet for å være hjelpsomme, nøytrale og respektfulle. Hvis noe av det jeg har sagt virker frekt, skyldes det kanskje en misforståelse eller uheldig formulering. Jeg setter pris på tilbakemeldingen og vil gjerne forbedre meg!

Om det er noe spesielt som føltes frekt, gi meg gjerne beskjed, så kan vi rydde opp. 😊
Se kommentar over

Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 13:39   #11
Islending
ScanFlyer Silver

Morn fra et lett forsinket LX319 fra LHR til ZRH.

Trodde jeg så syner når jeg så en VS A380 utenfor...

Blir en lang dag, fra Zurich blir det videre på en SK utstedt TK billett til MEX, før det blir videre til CUN i morgen tidlig med MX. Bestilte disse billettene i januar for poeng som utgikk i mars, så satser på at det blir null problemer på reisen 😅. Blir spennende å prøve TK biz for første gang.

Har lest blandede resultater for gratis innsjekket bagasje som Elite Plus på Aeromexico på light billett. Noen her som har erfaring med eco light og ebg/ebd? Takk!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20241212_122511.jpg
Views:	192
Size:	88.7 KB
ID:	55496  
Old 12-12-2024, 14:01   #12
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Hallo fra Elvebyen. Kone og barn er sendt avgårde på Color Magic, hvor det også denne gangen ble oppgradering til lugar med vindu. Vi begynner å få god statistikk der nå.
Hjemme alene frem til neste fredag så får man se hva morgendagen bringer. Kanskje det ventes en TR?

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 15:03   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God torsdag fra det Sørlandske!

Etter ukens første tre dager har bestått av jobb på dagtid og kurs på kveldstid blir det greit å få litt forandring i dag med jobb på dagtid og julebordstur med superspeed i kveld. Tenker morgendagen blir noe redusert og planlegger gjemmekontor.

Så det så.... Blå himmel og stille vann er meldt! Ikke rart jeg drikker da!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 19:02   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Nei det var litt av en dag på jobb. En pasient klarte ved en feiltakelse å utløse stansalarm. Var en lettere forskrekket pasient da hele staben kom løpende inn. Og lettelse i staben da det var falsk alarm. Jeg har også klart det ved en feil en gang for lenge siden. Ubs. Men jeg kan forstå det om man trykker litt feil, anbefaler folk p bruke ringesnora - da er det ikke mulig å utløse stansalarmen

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Old 12-12-2024, 19:23   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
anbefaler folk p bruke ringesnora - da er det ikke mulig å utløse stansalarmen

He he.. Ikke på alle sykehus.. Min eldste datter dro for en tid tilbake tre ganger i den snoren da vi besøkte min mormor. Da ble det ganske bra spetakkel og en 5-6 ganske kjappe og proffe ansatte på pletten på noen sekunder. De tilga den da fem år gamle og mente det var god trening.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2024, 20:37   #16
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Nei det var litt av en dag på jobb. En pasient klarte ved en feiltakelse å utløse stansalarm. Var en lettere forskrekket pasient da hele staben kom løpende inn. Og lettelse i staben da det var falsk alarm. Jeg har også klart det ved en feil en gang for lenge siden. Ubs. Men jeg kan forstå det om man trykker litt feil, anbefaler folk p bruke ringesnora - da er det ikke mulig å utløse stansalarmen
Hehe. Det har jeg klart også en gang. Jeg tror at jeg gjorde som Sud sin arving og trakk i snoren to ganger for kjapt. I alle fulle fall, så var dette på slutten av et opphold og jeg hadde avtalt å dra en tur ut for å spise/handle eller et eller annet. Jeg kledde på meg og var klar til å dra. Jeg trakk i snoren for å fortelle at jeg var på vei ut. Straks jeg hadde dradd i snoren gikk jeg ut i gangen for å vente der til sykepleieren kom. Plutselig kom det løpende en gjeng med 5-6 stykker i full fart og rett inn på rommet til min tomme seng. Ingen av dem fikk med seg at jeg stod rett på utsiden av døren og i fin form. Heldigvis ingen sure miner. 54 åringen ble tilgitt akkurat som 5 åringen.
Old 12-12-2024, 23:29   #17
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Hehe. Det har jeg klart også en gang. Jeg tror at jeg gjorde som Sud sin arving og trakk i snoren to ganger for kjapt. I alle fulle fall, så var dette på slutten av et opphold og jeg hadde avtalt å dra en tur ut for å spise/handle eller et eller annet. Jeg kledde på meg og var klar til å dra. Jeg trakk i snoren for å fortelle at jeg var på vei ut. Straks jeg hadde dradd i snoren gikk jeg ut i gangen for å vente der til sykepleieren kom. Plutselig kom det løpende en gjeng med 5-6 stykker i full fart og rett inn på rommet til min tomme seng. Ingen av dem fikk med seg at jeg stod rett på utsiden av døren og i fin form. Heldigvis ingen sure miner. 54 åringen ble tilgitt akkurat som 5 åringen.
Ja, vel det er vel egentlig sånn at alarmsystemene er litt ulikt utformet. Bare på to poster internt på Ullevål har jeg opplevd at det ikke fungerer helt likt. Jeg har iallefall opplært i at det er knappene på veggen som kan utløse stansalarm. Jeg har ikke tenkt å teste for mange rykk i en snor... opplevd at det kan utløse assistanse som er mindre alvorlig enn stans, men da først etter vi har trykket inn knappen for at vi kan høre andre klokker på det aktuelle rommet.

Typisk det du vil ha om pasient har falt på gulvet og ikke klarer selv å reise seg, men likevel irriterende å utløse ved en feil fordi ringesnoren strammer seg akkurat for mye ved å kjøre opp eller ned sengeryggen.

Ja alle blir tilgitt om det skjer ved en feil, har selv klart det en gang da jeg var ny og skulle trykke på assistanse... Men jaggu kom stansalarmen. Var så raskt jeg kunne uti korridoren og vifta med armene nei nei nei.

Old 13-12-2024, 00:47   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Ja, vel det er vel egentlig sånn at alarmsystemene er litt ulikt utformet. Bare på to poster internt på Ullevål har jeg opplevd at det ikke fungerer helt likt. Jeg har iallefall opplært i at det er knappene på veggen som kan utløse stansalarm. Jeg har ikke tenkt å teste for mange rykk i en snor... opplevd at det kan utløse assistanse som er mindre alvorlig enn stans, men da først etter vi har trykket inn knappen for at vi kan høre andre klokker på det aktuelle rommet.

Typisk det du vil ha om pasient har falt på gulvet og ikke klarer selv å reise seg, men likevel irriterende å utløse ved en feil fordi ringesnoren strammer seg akkurat for mye ved å kjøre opp eller ned sengeryggen.

Ja alle blir tilgitt om det skjer ved en feil, har selv klart det en gang da jeg var ny og skulle trykke på assistanse... Men jaggu kom stansalarmen. Var så raskt jeg kunne uti korridoren og vifta med armene nei nei nei.

Mens her i USA kommer Nurse Diesel (Mel Brooks - High Anxiety) med en regning på USD 500.00 for første trykk, trekk i snoren - SudCaravelle ville kun ut med NOK 20.000 + (dog mye EB Poeng ) Nurse Diesel og US Healthcare tror ikke på tilgivelse (Nurse Diesel is no Friend of Fellowship !!)

Posting Rules