Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-02-2022, 05:28   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God fredag fra Ris

Kaffe, sjokoladebolle med bringebærkrem og lakris….mmmm en bra start sammen med nyheter på nett og papir. Spennede måte hos forhandleren i går og det vi blir nr. 1 eller 2 med Tonale i Norge…andre gang vi blir så tidlig ute med bil fra Alfa Romeo…ikke så vanskelig når det vel selges færre italienske biler i Norge på et år enn det gjør av en tysk eller japansk modell på en time… Nyt fredagen!
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 06:58   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: God fredag fra Ris

God morgen fra L1. Minstemann var i såpass lynne at det var greit ha et tidlig tog å rekke Litt støl etter en halvmaraton i går, men man lager ikke pizza med bena. Ha en fin dag
Old 11-02-2022, 07:03   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Sandnes. Av alle ting lå det et hvitt lag med noe hvitt på bilen da jeg kom ut døra i morges. Ser ut som vi rett og slett fikk oss en vinterdag her i sørvest. Så får se hvor lenge det varer. Kaffe i koppen og varmt og godt på kontoret. Så da skal jeg ikke klage. Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 07:15   #4
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg sykehus.

I dag skal jeg heldigvis ut av isolasjonen etter 4 døgn i full isolasjon. Det skal bli fantastisk å se noe annet enn de fire veggene på rommet. Det er mulig jeg får dra hjem i dag også. Det avhenger litt av dagens prøver og hva overlegen her finner ut i samråd med Riksen. I praksis er det nok Riksen som har det avgjørende ordet og dete er betryggende.

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Kaffe, sjokoladebolle med bringebærkrem og lakris….mmmm
Dagens første "måltid" her besto ikke av sjokoladebolle men av en dose flytende antibiotika rett i blodet. Det blir vel litt ordentlig frokost litt senere.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 07:20   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God kveld fra Redmond, WA. Her er man tilbake på rommet etter en event jeg ikke er helt vandt med. Nemlig en der folk er invitert til middag for primært å snakke med meg. Så jeg har spist østers og gjort noe av det jeg gjør dårligst, nemlig å småprate uten å spille sang. Heldigvis fikk jeg is til slutt.

Elefanten er bare sint og sur fordi vi slepte han vekk fra Lake Quinault. Han vil bare tilbake og jage sasquatcher.

Ha en eksemplarisk dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 07:36   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra BOO. Sitter og venter på WF611, og når sagt som vanlig ligger det an til en halvtimes forsinkelse. Uklart hvorfor, da det ser ut til at de legger opp til å bruke 45 minutter på snu flyet, noe som må sies lenge på en E290? Etter rutetabellen skal de bruke 30 minutter. Dette flyet kommer fra Tromsø og skal videre til Bergen, slik at mange nok blir sittende om bord.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 07:49   #7
fluxie
Flyprat fusentast

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
God morgen fra BOO. Sitter og venter på WF611, og når sagt som vanlig ligger det an til en halvtimes forsinkelse. Uklart hvorfor, da det ser ut til at de legger opp til å bruke 45 minutter på snu flyet, noe som må sies lenge på en E290? Etter rutetabellen skal de bruke 30 minutter. Dette flyet kommer fra Tromsø og skal videre til Bergen, slik at mange nok blir sittende om bord.

Det er bare 1 Deice-bil i BOO om dagen, så da ryker man for på en 45-50 min turn around om det skal deices. Uansett, god morgen fra SK803, deilig at verden begynner å bli normal, våknet i Bodø i går, hjemme i sin egen seng i dag, og i morgen våkner man i London. Ønsker alle en flott dag, så skal jeg se om jeg får pønsket ut en god routing på vei hjem....Kanskje LCY-LUX-FRA-OSL på søndag kan funke?
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 07:53   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Kanskje LCY-LUX-FRA-OSL på søndag kan funke?
Da må det hvertfall bli en triprapport!
Old 11-02-2022, 08:05   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Rutetiden er vel off block, så deice problemer kommer etterpå. Uansett ser det ut til at de nå har kappet 15 turn around, og dermed tilsvarende av forsinkelsen, så får vi se.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 08:12   #10
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Larvik! Liten tur til byggeplassen og det skjer ting her nede! Ha en fremragende fredag!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20220211_075254.jpg
Views:	379
Size:	37.1 KB
ID:	50874  
Old 11-02-2022, 08:22   #11
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Kolsås, hvor man sov til langt på dag alle sammen, er vel det som kalles hverdagsluksus? Får vel snart fylle på med litt mat og kaffe, stort mer ambisiøse enn det er man ikke hittil

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 08:23   #12
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God morgen fra bortekontoret

Litt senere start en normalt, men ennå først på kontoret med god margin.
Hentet kaffe på CK i dag, trengte noe litt søtere enn normal kaffen på huset her. ToDo listen har vokst litt igjennom uken, så har en del greier som bør landes i landet i løpet av dagen. Men tror det skal gå relativt greit.

Måtte kikke litt ekstra på bildene av Tonale nå, og kan godt skjønne at EB drar frem kortet på denne. Rett og slett vakkert.

God helg ønskes

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 08:59   #13
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Klarer Mr Bean å kjøre bil til tannlegen med beina mens han samtidig pusser tenner så synes jeg Someone burde prøve å lage pizza med beina.

God fredag fra Oslo. Har et fullt program i hele dag som innebærer ikke jobb før jobb i kveld. Men heldigvis ikke start så tidlig da. Så skal jeg jobbe i helga, men jeg har gangavstand dit. Jeg ser jo nå etter turen til MAD med AF business at jeg er hele 8 XP poeng unna sølvkort i Flying Blue.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 10:03   #14
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Kaffe, sjokoladebolle med bringebærkrem og lakris….mmmm en bra start sammen med nyheter på nett og papir. Spennede måte hos forhandleren i går og det vi blir nr. 1 eller 2 med Tonale i Norge…andre gang vi blir så tidlig ute med bil fra Alfa Romeo…ikke så vanskelig når det vel selges færre italienske biler i Norge på et år enn det gjør av en tysk eller japansk modell på en time… Nyt fredagen!
Gratulerer.. Hva er Tonale? SUV? Hva slags motor og hvilke hjul er det som trekker? Bra med litt annet enn Tysk og Indisk i strøket her.

Jeg driver med noe så dumt som hastekjøp av min bil nå og det er ganske vrient når man ikke ønsker elektrisk.

Her sitter man nesten i sjokk foran peisen og prøver å forstå at det allerede er fredag igjen.. Nå skal badekåpe byttes ut med turklær og opp i marka igjen. Ble 1.7 mil i terreng i forrigårs og regner med samme rute i dag.

Krabbeaften med CFD i går og i kveld blir det klipfisk med flesk, gnocchi og ertestuing. Helg er godt.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 10:42   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Klarer Mr Bean å kjøre bil til tannlegen med beina mens han samtidig pusser tenner så synes jeg Someone burde prøve å lage pizza med beina.
Mr. Bean klarte også å rote seg inn i avgangsområdet på LAX etter ankomst fra London. Sier litt om hvor urealistisk den serien/filmene er.

God dag fra gjemmekontoret. Passe mengde med kontorering i dag. Og snart er det hælj! Colaen ligger allerede til kjøling.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 12:06   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Gratulerer.. Hva er Tonale? SUV? Hva slags motor og hvilke hjul er det som trekker? Bra med litt annet enn Tysk og Indisk i strøket her.

Jeg driver med noe så dumt som hastekjøp av min bil nå og det er ganske vrient når man ikke ønsker elektrisk.

Her sitter man nesten i sjokk foran peisen og prøver å forstå at det allerede er fredag igjen.. Nå skal badekåpe byttes ut med turklær og opp i marka igjen. Ble 1.7 mil i terreng i forrigårs og regner med samme rute i dag.

Krabbeaften med CFD i går og i kveld blir det klipfisk med flesk, gnocchi og ertestuing. Helg er godt.
Der satt den gitt.. dette er ikke så langt fra nytelsesfaktoren pilsen på Santa Monica gir..

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	C3E21398-2B61-4AB3-814F-3056E8B01D9C.jpeg
Views:	237
Size:	207.9 KB
ID:	50877  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 12:11   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Der satt den gitt..
Vørterøl faktisk. Selger de mye av det oppe i høyden?
Old 11-02-2022, 12:18   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Der satt den gitt.. dette er ikke så langt fra nytelsesfaktoren pilsen på Santa Monica gir..

100% enig, maa faa med meg en slik tur mens jeg er her Dette er noe vi begge savner, den lille Italienerinnen savner spesielt Vafler naar vi er ute paa tur i skogen - hun mente at baade Marka Stuene og vaffel vogna paa Bygdoey var genialt. Hun hadde ogsaa sin egen rankering av de forskjellige stuene.

Tusler litt rundt paa Kolbotn og ser hvor mye det bygges - lurer nesten paa om det er lov til aa bygge et nytt leilighets kompleks paa innsiden av et eksisterende. Forsoeker ogsaa aa faa til et Fly og oel paa Lillestroem paa tirsdag ettermiddag siden senor Fnat og jeg ikke klarte aa moetes som planlagt paa Bainbridge i morgen - dog har soerget for at Bainbridge Brewery har varene klare om en Fnat forviller seg ut til «The Rock»
Old 11-02-2022, 12:52   #19
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Vørterøl faktisk. Selger de mye av det oppe i høyden?
Det er vel standard i de fleste Markastuene. Dog skal jeg være ganske næringstom før jeg tar denne fremfor Solo. Men det hender
Old 11-02-2022, 12:55   #20
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det er vel standard i de fleste Markastuene. Dog skal jeg være ganske næringstom før jeg tar denne fremfor Solo. Men det hender
Gubben til det moderlige opphav er meget glad i vørterøl. Jeg synes ikke smaker noe særlig og hadde glatt valgt en Solo.
Reply

Posting Rules