![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra kontoret. Bare å sveive i gang både hode og maskinere, og knekke løs på en 4-dagers uke. Ha en fjong dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Sånn passe god morgen fra kontoret.
Sov skikkelig dårlig, så føler seg trøtt og sliten og været er kjipt og det hele. Morningens høydepunkt var den blide og flørtende dama på Shell når jeg hentet kaffe. Var et ørlite lyspunkt ![]() Omtrendt halvveis til null i mailboxen, så bare 60 igjen å "behandle" høres mye ut, men når 2/3 deler kan arkiveres i det store arkivet så går det ganske kjapt. Utrolig nok så har jeg fått med all cargo igjennom helgen, hadde fylt opp et par av maskinene litt i overkant. Men litt flaks skal man ha. Satser på at det holder i morgen også iom at jeg har en stor testsening for en viktig kunde. Var på middag hos det moderlige opphav i helgen, og ble litt mimring fra tidligere tider når hun satt i tårnet på Rygge. Bla når amerikanerne hadde low pass over Rygge og hentet fart fra svenskegrensen, godt omtalt i Moss Avis med knuste ruter i hele området og igangsatte fødsler. Jeg husker jo alle disse hisroriene fra jeg var en liten yngel, men alltid morro å høre i dag. Vel, på tide med mer kaffe. Så får vi huske at det bare er to dager til Onsdag, og da er vi halveis i uka. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Godmorgen fra bortekontoret..
Dagen startet med en «Falling Down» scene hvor en stakkers fikk en sjelden utblåsningfra undertegnede. Etter flere år tilbake i Norge har man vendt seg litt til med at svært mange ikke klarer jobben sin og bare «murrer» seg unna det og slipper unna. Jeg hadde time i dag tidlig hos dekkhotellet, hvor timen ble booket for lenge siden og dekkene skulle leveres fra bilforretningen i Vestfold (ellerTelemark) på fredag. Jeg stoler selvfølgelig ikke på at folk gjør jobben sin så jeg trippelsjekket og fikk til og med bilde fra underleverandøren(transportfirma) av felgene på lastebil. Jeg omorganiserer kalenderen, kjører til andre siden av byen for å så vite at her er det ingen dekk.. Syv telefoner og fem meldinger senere så får jeg tak i han som driver transportfirmaet.. Han synes dette er tidlig på en mandag og blir irritert da jeg må skjønne at felgene ikke fikk plass på bilen likevel.. Da kom all innesperret aggresjon ut og han fikk høre om min fasinasjon over at folk ikke klarer de enkleste jobber OG i tillegg ikke er ydmyke med det.. Fortalte han ombutterfly-effekten av omorganiseringer som må til for å booke ny time (ikke ledig før november) og meg stampe uten grunn i rush-trafikken med to utsatte møter i kalenderen. Deilig å blåse ut på et flyforum. Dragen er hjemme igjen så det blir ferske kyllingvinger, tsaziki og druer i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Kolsås. Minstemann var endelig frisk nok til å shippes avgårde til barnehagen, mens herr og fru Henshaw holder seg på hjemmekontoret for nå. Men når huset er tomt for barn burde rekonvalesens gå fort, siden det kun er T-3 før avreise til det store eplet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Rikshospitalet.
Jeg har ennå ikke blitt sluppet løs herfra. Jeg håper å få dra hjem i dag, men det er mulig det ikke blir før i morgen. Vi får se hva prøvene viser. På morgenkvisten i dag var jeg pasient for 5 legestudenter som er inne i sitt nest siste år. Det er bare kjekt å være med på slike ting. Jeg har vært med på tilsvarende runder før også. Ellers skjer det ikke så mye her. Kliniske formen kjennes bra ut så det er jo fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God dag fra bortekontoret etter to uker fri.
Passe brå start på dagen med at teamleder hadde rullert på arbeidsoppgaver, og jeg skulle plutselig gjøre ting jeg ikke har gjort før, men foreløpig har det gått greit. Full uke denne uka, før det blir bare 4 dager neste uke, og så er det nada fri før neste år #makan. Ha en god en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God formiddag fra Forus. Denne uka har bare to arbeidsdager for min del. Ser frem til en etterlengta friperiode nå. Ellers bøtter det ned rause mengder med nedbør om dagen så forhåpentligvis fylles magasinene opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God formiddag fra Forus,
Uken går med til HAZOP i prosjektet , intensive dager med prosjekt teamet. Her gjelder det å ha et klart hode hele veien. Sabla møkkavær her over i sørvest idag , så det er greit å holde seg innendørs. Ha en fin dag i den nye uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God mårnings fra SK4164. En 16,5 timers vakt står på programmet. Men først går turen innom opphavet for lunsj og cowboystrekk. Så blir det jobb og i morgen tidlig returnerer en til SVG.
Ha en nydelig mandag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Glad formiddag fra Røros. Visst nok i gang med nok en 8 dagers uke... Friske vindkast i dag - dobbel styrke av i går som jo allerede da kjentes godt under landing - i dag tror jeg de få om bord matchet fargen på dashene til Widerøe.
Nyt fortsettelsen på uken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God dag fra en enkel fyr som kjører Toyota og derfor ikke opplever livskriser som Sud. Hadde forøvrig et gjensyn med Falling down tidligere i år og det anbefales.
Sas fikk oss trygt hjem fra Chicago. Jeg er jo en moden og avbalansert fyr, men hadde jeg ikke vært det kunne det blitt en Sud-moment da food&beverage kreditt på Hilton tydeligvis ikke gjaldt roomservice. C-kabinen til Sas hadde vel 4-5 ledige seter. Flere tomme rader på Plus og ca 60% belegg i eco tipper jeg. Jenter ville absolutt på skolen så de forsvant videre med en gang vi kom hjem. Nå skal det traktes kaffe og gjennomgås en ukes e-post. Slettet Outlook-app fra telefonen før vi reiste og det var digg, men straffes vel for det nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Dekkhotell?
![]() G’morgen. Veldig mørkt her på terrassen. Tror jeg er litt foran skjemaet.. Ukas beste dag, Mad Dog Monday og fridag. Firedagersuka starter først i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Ha ha.. Artig poeng, men etter du bodde her så har hjulene økt fra 12" til 19-21" og er et helvete å bære rundt omkring (fint lite lett med lettmetall). Føler også at ca 1 av fem ganger så går noe i stykker ved skifting og/eller en eller annen bolt sitter fast... Nei, da får jeg prøve å være mann på noen andre områder som å drikke øl rett av boksen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Her slipper jeg å bekymre meg for dekkhotell ettersom jeg glemte å bekymre meg for det i vår.
God dag fra Lillestrøm. Her er det rimelig pakket og klart for tur til selveste Afrika. 1 uke med håndbagasje er nokså tight når man både skal ha "sole-seg-og-bade-klær" pluss noe formelt på kvelden. Og ikke glem ting som norsk myggspiral og en 1 liters pose med sprayer og dill som er tightere en skinnet til en vårkåt hvalross. Men det blir ekstra best. Så vi får snart feire nærheten til avreise med en glass boblende nedfallsfrukt av Italiensk slags. Ha en brillefin mandag
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da ble det løslatelse i dag og nå er jeg på L12 på vei hjem. Blir godt å komme hjem igjen. Alkoholforbudet ble dessverre forlenget med et halvt år, så da blir det Farris og alkoholfritt en periode til, men det skal gå veldig greit.
Apropos dekk. Dekkene mine bor på hotell i vår egen garasje. Der har de et flott stativ der de kan hvile når de ikke er i bruk. For noen år siden kjøpte jeg garasjejekk og elektrisk muttertrekker. Med slikt verktøy er det er fornøyelse å skifte dekk. I høst, som i vår, må dessverre jobben settes bort. Dekkene er rett og slett for tunge i forhold til hva jeg har lov å løfte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God ettermiddag fra AF1775, fortsatt stående ved gate på OSL for å vente på noen sent ankommende passasjerer. Etter ankomst Paris skal man videre med et tog som går fort til et sted jeg ikke husker navnet på… Og så skal vi videre med bil til enda et sted jeg heller ikke husker navnet på. Men det blir nok sent. Så får man håpe der går an å få seg litt mat og drikke underveis. Ha en strålende aften
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]() Quote:
Jeg har "bare" 19` men med ganske grei bredde, løftet dem ut av bilen når jeg leverte de på dekkhotellet i fjor, og det holdt. Mye mer trivelig å levere bilen, ta en kaffe og slarve litt med han som driver sjappa. Så viser han bilder av sin nye Maserati MC20, og man har løst noen verdensproblemer. Så da viser man heller hvor tøff man er med øl rett fra Budweiser boksen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Her drikkes det øl rett fra boksen og man bytter hjul selv! Skal sies at det var noe enklere å bytte på den lille italienske sportsbilen vs nåværende amerikanske muskelbil med brede 20".
Liten times arbeid fri for kone og barn med musikk/lydbok/Flypodden på øret. Må selvfølgelig ha god jekk og elektrisk muttertrekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hmmm, her byttes det dekk selv, men manuell boltetrekker. Men jeg drikker øl fra glass da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og jeg har ikke bil så trenger ikke noe jekk eller å sette bort noe dekk på hotell. Og jeg drikker øl rett fra boksen. Dog så vet jeg om kvakksalveri kurer for bakrus og hvordan man skal iverksette det. Litt væske intravenøst så tja, nei jeg har ikke prøvd det selv og vet ikke om det faktisk hjelper. Men jeg har sett en sykepleier forsøke å sette inn en veneflon på seg selv. Han bomma, akkurat det kunne jeg aldri ha tenkt meg å forsøke en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det er mandag | Henshaw | Flyforum | 4 | 30-08-2021 13:51 |
Det er mandag, det er kviss | LN-KOG | Småprat | 40 | 01-04-2020 19:24 |
Hurra det er mandag allerede | SudCaravelle | Flyforum | 17 | 24-02-2014 13:32 |
Hurra nå er det barre 19 dager til jeg skal reise til MAN | oddi | Reiseforum | 35 | 10-02-2009 11:33 |
Hipp hipp hurra hurra for Trety! | EB | Flyforum | 22 | 21-09-2007 16:39 |