![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen. Her ble det en time ekstra søvn, men nå sitter vi gutta og ser på Lego the Movie. Faktisk en genial film. -15 i denne delen av Asker akkurat nå, men Yr hevder det skal krype opp til -6 senere i dag. Da passer det fint de gamle kommer å passer litt barn etterpå, så kona og jeg kan ta skitur sammen. Det er lenge siden. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God martyrdag til freds og ikke-vold elskere over hele verden, ønskes fra Lommedalen. Det er i dag 73år siden Mahatma Gandhi ble skutt i Delhi og dagen markeres ved at det ikke selges alkohol i dette lille landet på 3.287.263 kvkm med 1.326.093.247 Innbygere.
I går var det 1 år siden vi kom til India for første gang og i dag er det 1 år siden vi besøkte Gandhi museet i Mumbai, som er i huset han bodde i på sine besøk i byen. Der er det forøvrig 32 grader, mens i Delhi er det 18 og det forventes nattetemperatur på 5 grader. Her i Lommedalen har kvikksølvet krøpet seg opp til minus 15, så det bør være bortimot 20 kalde nede i dalbunnen. I dag blir det muligens en liten tur ut for å handle noen småting, så har kona dratt til gards ett lite hus som skal over varmepumpen, så da får vi prøve å montere det opp. Ellers blir det vel litt avslapping. Middagen blir rester etter torsdagens fiskegryte. Skyldes vel ned med litt Grans Singo av god årgang |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Det har snødd 0,7cm og tyskerene er ute og måker innkjørselene sine, rydder fortauene, og strør nok salt etter vegene til at jeg mistenker at de har tømt Sifto salt mine.
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
God formiddag fra Lillestrøm. Ble litt sent i går altså. Alt for sent. Men nå skal jeg manne meg opp og gå ut for å handle litt crap ril frokost. Ha en strålende dag.
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
G'morgen! Straks klart for dagens andre tur ut med bikkjene - må bare rydde unna litt jobbting først. Rundt null her, så kaldere enn Mumbai og varmere enn Oslo-gryta. Det er vel derfor det kalles 'semi-tropisk'.
India frister lite. Nærkontakt med indisk korrupsjonskultur holder lenge. Svigerbeistet er vekket og foret .. kona er gått tilbake til sengs .. jeg jobber og hører på Marius Muller på spotify ... trivelig fyr, traff ham på Smuget ved et par anledninger. Skulle man prate musikk, var baren på Smuget stedet. Der traff man alle som betød noe eller ikke betød noe. Marius hørte til førstnevnte. Undertegnede var vel mest i den siste kategorien .. ![]() Velvel .. nok preik. Nå skal VPN-tunnellen til Nord-Norge ploges opp. Last edited by LN-MOW; 30-01-2021 at 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God lørdag fra Øvre Romerike.
Sov lenge etter å ha sittet oppe med Telecasteren. Deretter fått finjustert litt av telecasterspillet fra i natt. Deretter spilt både cello og fiolin (riktignok på et knøttlite keyboard som forteller et dataprogram at det skal låte som henholdsvis cello og fiolin). Teknologien heter MIDI. Er ikke sikkert naboene mine en gang har hørt om det, men tror de elsker teknologien (i hvertfall mer enn de elsker om jeg skulle sittet her med en ekte cello). Nå ut på matjakt på den lokale COOP’en, og deretter en rolig kveld. Ha en god en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God lørdag fra Sandnes. Tilbrakt dagen på et webinar. Kona måtte dermed ta seg av dagens snømåking. Så nå blir det å finne på hva vi skal ha til middag i kveld. Må muligens en tur på butikken. Time will show. Ha en fin en!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
God kveld fra Oslo. Her skulle man i prinsippet ha brukt hele dagen på et møte, men det ble avbrutt da en av deltakerne fikk et epileptisk anfall foran kamera (hun er åpen om diagnosen). Heldigvis visste noen hvor vedkommende bodde så man fikk varsla nødetater og alt. Har fått vite alt gikk bra da og hun fikk dra hjem etter det jeg antar var en visitt på legevakta. Sånne ting ser jo ofte verre ut enn det det er, men man vet jo aldri og da var man better safe than sorry. Så etter møtet ble avbrutt og utsatt så har man ikke gjort så mye, men skal nå til en kamerat for litt flytende gull og litt film. Last edited by Hypern; 30-01-2021 at 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Stepping holder jeg meg også unna. Har allerede (da jeg nettopp hadde flyttet inn, for snart 8 år siden) fått en hyggelig lapp fra naboen under meg fordi han ikke likte at jeg vasket klær om natten #makan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Margie er da bare søt hun ... iforhold til hennes sambygdinger. ![]() Hun ble valgt ved et uhell. Konkurrenten måtte flytte ut av staten pga familieforhold, og kunne derfor ikke stille. Og det var for sent til å få inn alternativ kandidat. Men hun forsvinner nok senest ved neste mellomvalg ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God pinse og god lørdag | EB | Flyforum | 11 | 08-06-2019 15:40 |
God lørdag (natt til lørdag) fra TV stolen | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 21 | 06-08-2016 20:07 |
God lørdag (natt til lørdag) | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 10 | 27-02-2016 18:23 |
God lørdag | Someone | Flyforum | 10 | 27-04-2014 08:14 |
God lørdag | Someone | Flyforum | 28 | 27-02-2011 01:04 |