![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I dagens papirutgave av Dagbladet (eller var det VG)? står det at DY legger ruter til/fra Kristiansand, Molde og Ålesund på is inntil videre. Kjos uttalte dette i samme slengen som han sier at videre ekspansjon i Norge avhenger av hva som skjer i forhold til gjeninnføring av bonuspoeng på SAS Braathens innenriksruter fra 1.mai 2007 da forbudet oppheves, evt forlenges.
Noe nytt i dette egentlig, eller er det bare oppgraving av gammelt nytt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Politikk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Arg, skal de gjeninnføre bonuspoeng!? Hadde heller håpet på at det ble forbud mot denne formen for korrupsjon over hele linja. Lurer på om jeg kunne gitt noe til mine kunder i offentlig sektor for å handle oss meg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
|
![]()
DY er vel etterhvert så store at de kunne ha eget bonusprogram? "Kjoscard" eller noe i den duren...
![]() Er det forresten noen andre land som har tilsvarende forbud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig dette her.. Norwegian går jo så det suser utenriks! Der er det jo bonuspoeng...:huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
De satser jo faktisk mer på ruter hvor de konkurrerer med selsakaper som tilbyr bonuspoeng...så bonuspoeng kan ikke lenger være noen trusssel mot Norwegian... Få det tilbake på innenriks også...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bonusprogrammene håper jeg er død og begravet på innenriks. Forstår ikke hvorfor arbeidsgivere på den måten skal betale fritidsreisene til de ansatte. Meningsløst.
Og også skuffende hvis Norwegian legger Vigra på is, det behøves konkurranse på denne strekningen, vanskelig å finne billetter under kr 2.000 t/r for f.eks. ukependlere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nowegian fortsetter med sabelraslingen. Nå er det flyrutene til Nord-Norge som henger i en tynn tråd.
NRK Nordland: www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/Norwegian |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men hvorfor er det fullt mulig å konkurrere på ruter ut av landet som vel er den største delen av Norwegian sin operasjon????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er flere mulige forklaringer på at Norwegian ikke ønsker bonuskortene tilbake. De minst sansynlige er kanskje at belegget er dårligere og fortjenesten lavere innenlands enn på utenlandsrutene.
En mer sannsynlig forklaring (mener jeg) er at hele bonuskortsystemet blir sterkt svekket når det ikke er opptjening innenlands. Jeg tror at veldig mange reiser hovedsaklig innenlands med fly og har bare sporadiske reiser ut av landet. Dermed er det ikke like interessant å tjene opp poeng som det var for noen år siden. Selv har jeg et reisemønster som beskrevet ovenfor og det er ikke lenger så viktig for meg å reise med SAS på utenlandsdestinasjoner når jeg eventuelt bare tjener noen få tusen poeng hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Men ellers så farer Kjos med enda mer vås enn noensinne. Nå drar det seg M'o'L light til medium - det er fremdeles ikke noe kompliment fra min side. Dessverre fungerer media som mikrofonstativ for Kjos... ![]() Norwegian står da fritt til å innføre bonusprogram de også. Og det er jo et poeng at det er på utenriksrutene (hvor det faktisk er fri konkurranse i motsetning til innenriks) at Norwegian gjør det virkelig skarpt om dagen.
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Alle trussler med å legge ned ruter er et utspill for å legge press på myndighetene, slik at ikke bonusordningen kommer tilbake. Norwegian legger ikke ned lønnsomme ruter uansett. Og ulønnsomme ruter blir lagt ned fortløpende. Lønsomme ruter kan bli ulønnsomme på sikt. Men det virker teit å gå ut med slike trussler så tidlig, dersom det ikke er et politisk pressmiddel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror gjeninnføring av bonuspoeng vil skade konkuransen luftfarten. Jeg husker for min egen del hvor viktig det var å velge SAS, hver gang man skulle ut å reise for å samle bonuspoeng. I tillegg er det en del Business-reisende som betaler reisen selv for så å få igjen pengene i etterkant. Disse vil vel velge SAS for å få noen "gratis" bonuspoeng. På utenlandsruter flyr de fleste ikke så mye, så det er ikke så nøye å velge SAS bare for å få bonuspoeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian legger ned Ålesund - Gatwick -> Gjenåpner | Wiggo Hovde | Flyforum | 14 | 14-02-2016 14:21 |
airBaltic legger ned rutene mellom Ålesund/Stavanger og Riga | Trdfly | Flyforum | 6 | 09-12-2015 16:38 |
Norwegian legger ned Trondheim-Ålesund fra 1.feb. 2013 | LTH | Flyforum | 11 | 09-01-2013 12:34 |
SAS legger ned Molde-Trondheim | rjsol | Flyforum | 20 | 23-12-2009 10:39 |
I følge NRK Ålesund vil SAS Braathens legge ned Molde - Oslo | enml | Flyforum | 23 | 13-06-2006 14:49 |