![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,485
|
![]()
I følge en artikkel hos checkin.dk, så vurderer Norwegian å melde seg inn i IATA
https://check-in.dk/norwegian-overve...agelse-i-iata/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,473
|
![]()
Hva innebærer et medlemskap i IATA?
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,288
|
![]()
Norwegian bruker i dag mange av tjenestene til IATA, som deres clearing house blant annet. (Som er avregning mellom flyselskap f.eks for Interline-pax)
Tjenestene til IATA er ofte billigere for medlemmer. I praksis så betyr det at de annet hver år må igjennom en IOSA-audit, her går man igjennom alle prosedyrer, og ser til at de er comliant med IATAs regelverk. Man kan lese mer om IOSA her: https://www.iata.org/en/programs/safety/audit/iosa/ Fordeler av å være medlem av IATA finner man her: https://www.iata.org/en/about/members/benefits/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Medlemskap i IATA kan være av strategisk betydning f.eks. for å posisjonere seg i markedet. For Norwegians vedkommende kan det bety at selskapet ikke lenger ønsker å profilere seg som en LCC (Low Cost Carrier) men som et nettverkselskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,485
|
![]()
Lavprisselskapene, uansett størresle, er og har normalt ikke vært med i IATA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,358
|
![]()
Kanskje vi ser starten på en utvikling ala kanadiske WestJet?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Kanskje Westjet og JetBlue kan samarbeide med DY
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Nå er jeg usikker på om det fortsatt stilles slike krav, men tidligere var det flere større transportkjøpere som av sikkerhetshensyn bare benyttet IOSA godkjente for egne ansatte.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Er det nye sjefen fra JetBlue som har begynt å sette sitt preg på selskapet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian vurderer drivstoffavgift | Someone | Flyforum | 21 | 31-05-2011 08:41 |
Norwegian vurderer å gi bort billetter | sukram | Flyforum | 34 | 24-10-2008 07:51 |
Norwegian vurderer comeback på Årø | enml | Flyforum | 14 | 19-04-2006 10:33 |
Norwegian vurderer Evenes - London | THS | Flyforum | 5 | 12-11-2005 16:09 |
Norwegian vurderer erstatningskrav | sail4fun | Flyforum | 14 | 05-06-2005 20:32 |