![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 853
|
![]()
"Skulle mønstre på Høegh Hood i Japan. Jeg husker så godt denne reiseruten i 67 hvor vi fløy fra Fornebu ned til København hvor vi gikk ombord i en DC 8 med fire motorer.
Litt rart for meg å fly tilbake over Norge å lande i Bodø for å tanke på vei til Alaska hvor vi mellomlandet " På Facebook ,skipsfartens gullalder, er det en som skriver dette, - gikk virkelig flyturen via Bodø for å tanke ? Ville ikke DC8 normalt klart å fly København - Anchorage uten mellomlanding for å fylle drivstoff ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Kunne vært dårlig vær i ANC så de stoppet for å ha ombord mere reserve fuel, eller sterke motvinder, eller noen andre årsaker til at dem stoppet i Bodø for fuel.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,626
|
![]()
Ja, som LN-RTP sier, det kan ha vært mange grunner til mellomlanding. Normalt pga mer motvind enn vanlig og/eller dårlig værvarsel på Anchorage. At det ble Bodø er derimot ingen tilfeldighet, i 1967 var det omtrent den eneste flyplassen i Nord-Norge der en DC-8 kunne lande og tanke. Bodø var også en SAS-stasjon der de hadde egne folk. Dessuten den siste flyplassen før Fairbanks i Alaska med fasiliteter til å ta i mot en såpass stor maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Japan via Seoul i F med LH og OZ | Eirik S | TripReports | 10 | 03-08-2018 21:49 |
ANA til Japan- upgrade? | Apollon | Reiseforum | 1 | 23-07-2016 15:44 |
Japan Airlines til Stockholm | ohegge | Register- og ATC-Forum | 0 | 06-12-2010 22:51 |
Fototur til Japan? | sk931 | Flyforum | 24 | 16-11-2008 16:07 |
Icelandair til Japan? | CK | Flyforum | 9 | 05-01-2007 08:39 |