![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
https://www.sasgroup.net/en/sas-open...-to-hong-kong/
Quote:
Last edited by Someone; 14-06-2018 at 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da var det kroken på døra for ARN-HKG, og ruten flyttes til CPH i følge mail fra SAS:
Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Bedre rutetider østover, ikke fullt så bra vestover.
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Av av av ARN. Ærgerligt med den flyskat! Tillykke til CPH! Så er der konkurrence mellem CX & SK! Bad Timing nu hvor Cathay har etableret sig godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, men samtidig mer attraktive tider for forretningsmarkedet og connections i begge ender. Selv om jeg personlig alltid foretrekker dagflighter
Nye tidene: CPH-HKG SK965 20:55 - 14:45 +1 Dx12 HKG-CPH SK966 01:20 - 06:20 Dx134 HKG-CPH SK966 01:35 - 06:35 1 Har jo ryktes lenge at ARN-HKG ikke har gått som foventet, og at blant annet litt dårlige flytider stod bak dette. Dessuten gir jo den nye svenske flyskatten en godt incentiv til å flytte flighten |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lang stopp i HKG da.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja, men samtidig åpner det vel for at HAECO kan ta litt vedlikehold mens det står der
![]() Uansett, dette må vel bety noen andre endringer for programmet ut fra både ARN og CPH også, da HKG ruten vel henger sammen med resten av programmet fra ARN, som nå må stokkes litt om på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med flere daglige avganger mellom SVG og CPH, enn SVG og ARN, vil dette forenkle reisen for min del i alle fall. Har reist med SAS til HKG flere ganger, men har aldri fått tilknytning med direkteflyet SVG-ARN. Kun en gang har jeg fått bestilt SVG-ARN-HKG, men da ble jeg senere ombooket via BGO.
Også bra med nye avgangstider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ruta blir da 30 min lenger, og man må fly flere folk i feil retning. Helt feil hvis man ser på miljø og drivstoff-forbruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Her lukter det flere endringer fra SAS lang vei...!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Da kommer et vel snart en mld med flyendringer for turen med familien i Mars 19....
For meg spiller det ingen rolle om HKG går via ARN eller CPH, har gode connections fra Trondheim uansett. Virker som jeg med dette slipper å dra via OSL noen av veiene, og siden jeg elsker danske røde pølser så er jeg positiv! ![]() Er vel LAX som er neste som flyttes da.... Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ut I fra mitt I-lands perspektiv frykter jeg at disse natt flightene blir mørklagte og tørrlagte. Masse grinete folk som kun skal sove og et crew som slår av lyset og går i hi. But that's me :-)
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det er nok litt fordeler og ulemper frem og tilbake med hvor disse rutene går fra. Det jeg synes er litt ugreit er et det byttes litt mye på ruter som blir launchet med brask og bram (er det riktig bruk av utrykket) - det blir jo derfor litt rotete å forholde seg til rute-tilbudet (ref OSL-MIA ruten)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Enig, men samtidig har de jo ikke akkurat noe valg hvis ruten ikke går bra nok |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Qwerty
|
![]()
Alltså detta var bedrövliga nyheter. Oväntat dessutom. Lite symptomatiskt att en linje läggs ned från ARN och flyttas till CPH. Men tiderna kunde förstås ha varit bättre med en morgonavgång från HKG som inte var optimal. Spännande att se vad som händer med långlinjeproduktionen från ARN i fortsättningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Synes det har vært overraskende lave priser på Hong Kong-ruten, fløy tur/retur fra Oslo til Hong Kong i SAS Plus til 5500 kroner i april. Litt interessant at SAS ikke klarer å "ta en Finnair" og få til en Asia-rute fra Stockholm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har før givet ca 2500 kr. samt flere gange 2800-2900 kr. på eco og 4700 i plus - DKK retur vel at mærke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Up in the air ✈
|
![]()
Greit for min del som reiser ofte fra Sola.
Turen jeg har i desember blir nok litt festlig med tanke på hoteller som er allerede bestilt og fri fra jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oslo og Stockholm? Det er vel negativt for flere enn som så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lukker Boston-ruten til vinter - tilbake S19 | FlyHi | Flyforum | 24 | 17-08-2018 09:24 |
Emirates CPH-DXB-BKK-HKG-DXB-CPH | jefi99 | TripReports | 16 | 31-05-2012 01:13 |
Hva skjer på CPH-SVG ruten ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 2 | 19-12-2008 22:42 |
Transavia stenger CPH ruten | MartinL | Flyforum | 4 | 22-02-2008 11:06 |
SAS på CPH-HKG og ARN-BEJ? | FlyHi | Flyforum | 18 | 10-03-2006 13:00 |