![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Som vanlig er de mindre danske lufthavner raskt ute med å telle:
BLL: 369.954 +6,8% AAR: 50.219 -5,0% AAL: 146.488 -11,3% Og det er ganske forskjellig utvikling mellom flyplassene |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Helsinki fortsetter sin gode vekst også i september
Innenriks: 230,367 (+0.4%) Utenriks: 1,693,419 (+7.5%) Totalt: 1,923,786 (+6.6%) Hittil i år: 16,672,246 (+5.5%) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2016
Posts: 51
|
![]()
Arlanda - Stockholm
Innenriks 450 046 (-3%) Utenriks 1 881 233 (-2%) Totalt 2 331 279 (-2%) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Så hvem er det da som taper på svensk innenriks? Hvis SAS hevder de så en (liten) oppgang der i september, og i praksis er vel bortimot all innenrikstrafikken deres gjennom ARN, så betyr det at de andre aktørene må ha ganske stygge tall? For nå er det vel ingen effekter etter NextJet konkursen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
CPH: 2.804.077 (+0,4%)
https://www.cph.dk/om-cph/investorer...september-2019 Transfer driver udvikingen, hvor det polske marked bliver fremhævet; hele 38 procent af passagererne på ruterne til/fra Polen skifter fly i Kastrup. Spændende om CPH kan fastholde denne position på det polske marked alt imens LOT vokser og vokser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
Billund og Aarhus har ikke længere gennemsigtighed i tallene, så kan ikke se, hvordan SAS klarer sig her på ruterne til København, men trafikken på AAl-CPH faldt 10,5%, så Norwegian må virkelig bløde her, med mindre SAS blot vokser kraftigt på de to andre ruter.. lidt usandsynligt dog. SÅ det må se slemt ud for Norwegian på dansk indenrigs. DAT er i øvrigt i store problemer på ruten til KRP, hvor trafikken vistnok kun har set nedgang sidste 2 års tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Har Norwegian (og DAT) kuttet kapasitet litt i det stille?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
OSL Sept 2019
Innland: 1 100 611 passasjerer +0,5% Utland: 1 553 530 passasjerer +3,7% Transitt: 909 passasjerer Totalt: 2 655 050 passasjerer +2,3% Ikke helt HEL nivå, men størst vekst av de tre skandinaviske
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,638
|
![]()
Transittallene er vel galt gjengitt?
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
Nå er det vel her snakk om transitt (det er vel bare noe PIA passasjerer) og ikke transfer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har sett det som min oppgave å lære dere forskjellen på transfer og transitt, og Someone er eksemplarisk :-)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,638
|
![]()
Jeg blottla min ukunnskap, jeg beklager ;-)
Det saa uansett noe merkelig aa sette det opp slik.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Enig, hvis ikke transit er en en helt egen pasasjergruppe som ikke er inkludert i de andre kategoriene.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,615
|
![]()
Er du i transitt, betaler du ikke avgifter. En transferpassasjer (som jo bytter fly) gjør det.
Transitt ‘sitter ombord’, som i nevnte eksempel reiser Lahore-København når maskinen går Lahore-Oslo-København. Disse er i transitt og regnes hverken som av- eller påstigende. Last edited by LN-MOW; 11-10-2019 at 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
![]() Det jeg egentlig lurte på, var om transit-pax og transfer-pax behandles likt i statistikkene, og det blir de da kanskje ikke. Pga avgifter telles transit en gang, transfer to. Or?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I transitt blir en passasjer tellende som en passasjer, men ved transfer så telles en passasjer som en inbound og en outbound, altså to passasjerer. Enkelt, ikke sant? For å gjøre det mer komplisert, passasjerer i transitt kan slippes inn i teminalen mens det er refueling og man utfører rengjøring - referer LA706: SCL-MAD-FRA hvis du flyr hele strekningen er du i transitt i MAD - utrolig deilig å stekke på beina før siste leg til FRA.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Blir lite transitt på OSL på grunn av rutestrukturen til flyselskapene. Mens byene "i midten" av kystrutene, eksempelvis Bodø (TRD-BOO-TOS mfl) og Bergen (f.eks. TRD-BGO-SVG) får ganske mange transittpassasjerer. De ser riktignok terminalbygget kun fra utsiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]()
KEF i september: 646.415 -34,2%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,534
|
![]() Quote:
Norwegian sine Q3 tall kan gi oss noen hint her, da de rapporterer omsetningen fra det svenske markedet er ned -7%. Dog så vites det jo ikke hva av denne endringen som er innenriks og hva er utenriks (ut av Sverige), men det gir tyder i det minste på Norwegian taper markedsandeler her |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13418 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nordiske trafikktall juli 2019 | Someone | Flyforum | 15 | 27-08-2019 10:51 |
Nordiske trafikktall juni 2019 | Someone | Flyforum | 9 | 13-07-2019 00:03 |
Nordiske trafikktall mai 2019 | Someone | Flyforum | 13 | 17-06-2019 22:28 |
Nordiske trafikktall april 2019 | Someone | Flyforum | 18 | 14-05-2019 15:15 |
Nordiske trafikktall mars 2019 | Someone | Flyforum | 21 | 17-04-2019 12:17 |