![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Gæt:
Maskine 1 CPH-BOM-ARN-BOM-CPH 3x week Maskine 2 CPH-EBB-JNB-EBB-CPH 3x week Maskine 3 CPH-EWR-GOT-EWR-BGO-EWR-BLL-EWR-GOT-EWR-SVG-EWR-AAR-EWR-CPH Last edited by JELSC; 23-01-2019 at 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
Jeg er veldig trygg på at SAS ikke tenker sende maskinen på en one stop rute via Entebbe til Johannesburg. Høres ganske urealistisk ut Quote:
Bortsett fra BOS (i hvertfall i lavsesong) er det ingen av rutene til østkysten i dag hvor A330 maskinene er for små |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]() Quote:
Bare en tanke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Spennende å se hva de presenterer!
Jeg personlig tror de vil bruke disse nye flyene på BOS og MIA, og flytte en av de større flyene over på en rute fra CPH til Singapore. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
MIA er for langt for disse, så der ryker nok den teorien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 225
|
![]()
Spennende at de nevner Canada. Toronto bør vel være innenfor rekkevidde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,595
|
![]() Quote:
BOS, Toronto, Gøteborg-Newark .. Kanskje til og med Bergen-Newark. Tipper det blir 'connecting the dots' i starten og ikke så mye nye destinasjoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Da røyk MIA ja gitt.
![]() Morsomt å spekulere, men vi får vel bare vente å se! ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 220
|
![]()
IAD är inom räckvidd så det är en möjlighet.
Tre är inte så många. Antar att de vill pröva sig fram. Om det blir succé så är det kanske möjligt att konvertera några av de A321neo de redan beställt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg vil som flere her tro at den settes inn på Boston-ruten. Toronto og Dehli er vel også klare kandidater for ny SAS-rute etter hvert. Men med bare tre A321 har jeg lite tro på så spennende rutenyheter. Omlegging til A321 på Boston frigjør noe A330-kapasitet, det blir også mer A330-kapasitet om man setter den inn på de svakeste dagene på Oslo-New York og København-Washington, D.C., i tillegg en av de to København-New York-avgangene. Så kanskje er det en ny A330-rute vi ser i stedet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Nå Har vel opptil flere selskaper med lavere kostnad prøvd på transatlantiske ruter med MAX/NEO, uten at det ble noe suksess. Så hva gjør at SAS skal få dette til?
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
De som ikke har fått det til har gjerne fløyet punkt-til-punkt, vært svake, ikke truffet med konseptet og i blant valgt litt rare ruter SAS her gjør som f.eks TAP og AerLingus kommer til å gjøre, hvor disse er endel av deres nettverk og brukes som deres andre fly, bare på kortere og litt tynnere ruter Det er ikke flyets feil at f.eks Primera og delvis Norwegian ikke helt har truffet her |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Spørsmålet er om man flyr fra en småby i Skandinavia til en stor oversjøisk by som allerede har en wb rute, eller fra en hub i Skandinavia til en ny/mindre destinasjon.
Byene som kan være aktuelle er Stavanger/Bergen/Trondheim pga beliggenhet. CPH-USA får mer utfordringer pga rekkevidde, selv om også noen destinasjoner lar seg gjøre. Det blir spennende å se. Kunne tenkt meg OSL-ORD, men den er nok over "grensa" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,930
|
![]()
OSL-ORD er omtrent det samme som CPH-IAD så om sistnevnte går bør også den gå bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og med jetstrøm om vinteren er vel det i lengste laget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2015
Posts: 220
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Det spørs vel også på hvilken config SAS velger.
Norgegian har snakket om 220 seter. Ser man på TAP Portugal vil de ha 16 (lie-flat) seter i Business og 151 seter i Economy (mulig noen av disse er "extra legroom"). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
3 er ganske troværdig...dog tror jeg ikke at BLL er inde i billedet....ud fra hvad Gustafsson udtalte forleden dag, samt SAS engagement i AAR... nye destinationer...kunne være MSP, CHS og DEN....BOS vil blive med A321LR Men alt er jo rent gætværk fra alle sidder...Der er jo ingen af os, der ved noget som helst,,så man kan jo gætte fra nu af og indtil SAS fortæller noget Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
Selvfølgelig så ha han det på et lokalt arrangement i Aarhus. Det han gjorde var å ta «en Kjos» og si det den lokale presse og andre ønsket å høre. Så slukte de både krok, sekke og snøre rått. Talk is cheap. Ikke at jeg ikke unner Jylland en direkterute til New York, men jeg tror det vil være en tabbe av SAS å starte en, slik at jeg håper de ikke gjør det. De som i det siste har bommet på nye transatlantiske ruter har jo nettopp gjort den tabben å åpne ruter fra steder som enten er for små eller mangler feed. SAS er et nettverksselskap, så uten en viss lokal feed er ruter neppe liv laga. Derfor tror jeg vi vil se disse maskinene på CPH, ARN og OSL. Hvor de vil starte opp får vi vente å se, men CPH-BOS er jo en opplagt kandidat. YUL kan være en dark horse, men sliter litt se kandidater for andre nye ruter den veien. Fra OSL er ORD og BOS potensielle kandidater vestover. Jeg er litt usikker på India for å være ærlig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 496
|
![]()
Er det mulig at man dropper biz på disse og kun går for plus og go? Men plus med samme seter som på IC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva kan SAS gjøre med A321LR rutemessig? | chrisljo | Småprat | 27 | 02-02-2018 23:25 |
Spekulasjoner rundt SAS sin nye strategi | Dash | Småprat | 49 | 22-10-2012 14:08 |
SAS med nye ruter fra TRD | EGNM | Flyforum | 14 | 19-02-2012 16:23 |
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner | TCAS | Småprat | 87 | 14-09-2011 14:21 |
SAS (Sverige) med to nye ruter | CK | Flyforum | 1 | 09-12-2004 11:48 |