![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Vertshuset Røros. Litt kontorering før ukens ledermøte...så bærer det rett på NOTD drevet av SJ hjem til Ris i et par dager. Strålende vær her - så egentlig burde det vært obligatorisk med «utemøter» i dag... Ha en fin onsdag der du er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Hvalstad. Her regner det, og det er hjemmekontor i dag. I god rute så her blir det igjen å vente på at barnehagen skal åpne. Ut å spise med kona i kveld, men har ikke helt landet hvor. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Hotell Molde Fjordstuer!
![]() Her er en god frokost akkurat spist og det er skyet med mulighet for regn etterhvert. Fin flytur hit i går med SAS. Satt på 2A og var heldig og fikk Molde by rett ned under landing! For å være ærlig synes jeg det er helt greit med munnbind på flighter i Norge. De er ikke lange og flyopplevelsen er like god som før for meg som liker det å fly og titte ut. Ispedd noen bilder også. Hehe! ![]() Ellers sto vi en time og ventet på taxi her på flyplassen i går. Ingen taxi kom. Ikke mulig å bestille taxi fra Molde flyplass sa en dame på taxisentralen. Dette er dårlig synes vi. Vi begynte å gå den drøye timen det tar til sentrum med koffert. Heldigvis kunne vi hoppe på en buss etterhvert! ![]() Ha en fin dag alle sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra hjemmekontoret i Groruddalen, og her er det grått og trist, ser ut som det har regnet godt og yr.no sier mer regn kommer i dag.
Ingen bestilte flyturer enda, men håper at det kan utføres i løpet av september/oktober, hvilket år er jeg usikker på. Ha en flott onsdag videre. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God morgen fra Orkland.
![]() Her skinner sola, med noen skydotter på himmelen. Lite planer for dagen, men man må se om man får dratt frem en Pc som burde leveres på en helsesjekk i morgen. Utover det er lillesøster i ferd med å flytte for seg selv for første gang, så man kan jo frykte en innkalling til skruing av ymse møbler etc. Ha en god en. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Hei og hå fra Bodø, hvor vi venter at nevnt finvær på Røros og Orkland skal komme her
![]() ![]() I dag blir det tur i Rago nasjonalpark før vi flytter oss til Svartisen i morgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm. Da tror jeg jammen at vi alle tre har blitt enige om en båt vi kan bestille etter å ha vært i butikken og sett. Så da er vi nok rigget for en lokal 2021 sesong også.
Så da er det vel bare å pelle seg inn på kontoret og tjene pengene. Ha en fjong dag
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Jepp. Og et skap! Så det ble bonus til elefanten.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Da må nok Bongos Tryllereiser søke konkursbeskyttelse.... Det er jo litt alvorlig.
G’morgen .. Har noen busker å beskjære. Kanskje i morgen.... Fant en haug mp3-filer jeg trodde jeg hadde mistet begravd dypt i en underfolder på en gammel harddisk. Benytter derfor anledningen til å ‘rydde’ opp og katalogisere nærmere 200 gigabyte med musikk. Tar meg nok mesteparten av uka .. ![]() Slen skinner og tomatplantene er tørste .... Last edited by LN-MOW; 05-08-2020 at 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
EDIT: Og ikke nok med det... litt avhengig av mp3 biblioteket så kan det hende at en del av de filene faktisk også låter bedre enn det du strømmer fra ovennevnte tjenester. Det kan skyldes vannmerkingen av filene til strømmetjenestene men også filformatet så klart. Spotify bruker Ogg Vorbis. Tidal og Qobuz bruker Flac. Storsmurfen har en del fra gammelt kjøpt iTunes, som også er komprimert men da vel med AAC. Det låter fremragende. Selv sammenlignet med ukomprimert fra Tidal. Og da tror jeg muligens vannmerkingen er største synderen hos Tidal. BAM! EDIT 2: En annen fiffig detalj er at vannmerkingen har såpass mye å si for lyden at å strømme samme låt i samme format (flac) fra henholdsvis Tidal og Qobuz lyder ulikt pga ulik dedikert vannmerking fra plateselskapet. Tidal har derfor begynt med noe som heter MQA, eller Master Quality Authenticated (Tidal Master) der de legger på høyfrekvens filtrering for å kompensere for det som skjer med filen igjennom mastring og merking. I mine øyne gjør det bare vondt enda værre, men samma det. DOBBELT-BAM!!! EDIT 3: Balle... I can't stop. Det som låter best er faktisk CD. Så det så! LN-MOW - du må kjøpe deg CD-spiller TRIPPEL-BAM!!! Andy out
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 05-08-2020 at 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke så altfor lenge siden jeg spilte en sånn derre rund skive som de kaller "Compact Disc".
(Ironisk nok var det et album fra 2010, fra et band fra 70-tallet; Bandets (foreløpig) siste album er det eneste som ikke finnes på strømmetjenestene) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Jeg vil eie musikken min. I tillegg får utøvere litt mer betalt og vi som vil ha litt mer enn listepop bidrar gjerne med litt for å beholde musikken vi liker. Ingen andre enn Justin Bieber og denslags som får nok inntekter fra streaming til å dekke annet enn kaffebudsjettet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Da bør du lese min "EDIT 3". Nemlig basta etc trallabom
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
En annen ting å tenke på er at 2020 blir mer eller mindre ett nullår for artister. Konserter er blitt hovedinntektskilden etter at platesalget 'forsvant', noe som er stikk motsatt av pre-streaming/download-alderen. Så gå til din favorittartists webside. Kjøp en CD/download, t-skjorte eller kaffekopp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Den faxen er ni år og to dager gammel. Da er det bedre med denne faxen:
|
![]() |