Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-04-2019, 05:26   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God lørdag fra Tynset sykehus

God morgen fra et enerom på Tynset sykehus. Gårsdagen endre med innleggelse her. For et fantastisk helsevesen vi har - her jobber det utrolig mye bra folk!!! Satser på å komme utvi løpet av dagen. Ha en frisk og fin lørdag du også.
EB is online now   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 05:56   #2
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: God lørdag fra Tynset sykehus

Quote:
Originally Posted by EB View Post
God morgen fra et enerom på Tynset sykehus. Gårsdagen endre med innleggelse her. For et fantastisk helsevesen vi har - her jobber det utrolig mye bra folk!!! Satser på å komme utvi løpet av dagen. Ha en frisk og fin lørdag du også.
Huff da. Håper det ikke var alvorlig. God bedring ønskes fra meg og Pellefanten.

Morgen fra OSL. Straks boarding på JOON og så videre til GRU. I dag er en av de dagene jeg lurer på "hva f**n det er jeg driver med". Har så mye mer lyst til å være hjemme hos Storsmurfen.

Men men. Det blir ikke så innmari stresset tur og kommer hjem torsdag.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 06:32   #3
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Lillestrøm. Her skriker måkene intenst utenfor pluss andre fugler. Det er vår i Deltabyen ja!
Riktig god bedring til EB! Håper du er i farta snart igjen.
Bom dia til Pellefanten med far og god tur!
Her er det hjemme helg på planen. Men neste helg håper jeg på flyturer med SAS... Ha en fin en!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 06:57   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Espressoen er i koppen og eldstemann plassert foran TVn. I går ble utemøblene levert, og ser ut som jeg er litt for gått vant med å få levert fra Huseby, som både monterer og tar med seg all emballasjen. Slik var det ikke her. Montering ble unnagjørt i går, men nå har jeg i minst to billass med papp og annet jeg må kjøre til fyllinga, eller miljøstasjonen det nå heter. Ha en fin dag
Old 27-04-2019, 09:25   #5
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen, ser på flightradar24 at SAS LN RRE hadde normal avgang fra OSL 08:41 (08:30) til DUS, men snudde litt nedenfor Sandefjord og langt nå på OSL - hva har skjedd underveis ?

Ha en flott helg.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 09:58   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by ATC-flyradar View Post
God morgen fra Groruddalen, ser på flightradar24 at SAS LN RRE hadde normal avgang fra OSL 08:41 (08:30) til DUS, men snudde litt nedenfor Sandefjord og langt nå på OSL - hva har skjedd underveis ?

Ha en flott helg.

Jan
Den som gikk som SK9229? Firesifrede numre som begynner på 9 er vel gjerne posisjoneringsflighter eller lignende. Kan det ha vært en testflight?

Uansett så flyr ikke SAS passasjerer med 737 så lenge pilotene streiker så den skulle neppe til DUS med pax.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 10:05   #7
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra Lommedalen. Rekonevalesensen fortsetter, men prøver å få gjort litt, bare ikke anstrenge meg noe særlig. Etter som min far endte på Lillehammer sykehus med ambulanse, dagen etter at jeg kom ut av Ullevål, så er det svigerfar som om et par timer kommer å hjelper oss med å felle 3 trær på naboens tomt, så vi får tilbake sjøutsikten også på sommeren.
Vi skal bare felle løvtrærne, før bladene har sprunget og så skal det ligge i ca 3 mnd å drenere seg selv, før de blir kappet og kløyvd.

Quote:
Da får jeg ønske god bedring. JA det er vanvittig hvor bra helsevesenet egentlig er. Når jeg i påsken opplevde å bli "behandlet" av 30-40 personer i løpet av de første 3 timene jeg var under helsevesenets behandling, så føler man at det ikke står på resursene om noe skulle skje. Det virker som om det bare er det medisinske som setter begrensningene.
Jeg skal dog legge til at jeg tror det var mange unge folk på jobb, så de tok det litt som trening og at det var grunnen til at de kjørte gjennom samme omfattende sjekk på Ullevål, som jeg hadde hatt på Bærum Sykehus 1 time tidligere.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 11:43   #8
Rosalie
ScanFlyer Blue

Quote:
Når du første skulle havne på sykehus, så er Tynset et av de mest pasientvennlige. Heldigvis fikk ikke statsråd Høye gjennom ønsket sitt om å legge ned akuttkirurgien der, så man har også mye kompetanse til stede i forhold til størrelsen på sykehuset. Et av få sykehus som går i overskudd, faktisk. God bedring!

Her skal jeg ta med gubben på fest i dag. For 10 år siden var vi i bryllup. Og siden de som giftet seg tilbragte omtrent halvparten av de siste ti årene utaskjærs, og begge fylte 40 som expats, har de invitert på «ojsann, 10 år gikk fort, gitt»-party. Det blir stas. Morradagen not so much...
Old 27-04-2019, 12:46   #9
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God ettermiddag fra Lünenburg. Er allerede gjennom det meste av severdigheter her. Tenkte gå heden, men det er meldt regn og busser dit har enda ikke startet for sesongen. Og det store utendørs spaet det hvor jeg bor er under oppussing så det går heller ikke som planlagt. De har riktignok åpent innendørs basseng og sauna som muligens er av FKK-type.

Så planen er å vandre videre i gammelby og shoppe hos Klamoten-anton når regnet kommer.

Ha en god en alle som har like lite ambisiøse planer for dagen.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 12:56   #10
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
God ettermiddag fra Lünenburg. Er allerede gjennom det meste av severdigheter her. Tenkte gå heden, men det er meldt regn og busser dit har enda ikke startet for sesongen. Og det store utendørs spaet det hvor jeg bor er under oppussing så det går heller ikke som planlagt. De har riktignok åpent innendørs basseng og sauna som muligens er av FKK-type.

Så planen er å vandre videre i gammelby og shoppe hos Klamoten-anton når regnet kommer.

Ha en god en alle som har like lite ambisiøse planer for dagen.
Tror det heter Lüneburg også på norsk "tenkte å gå heden" - mener du Lüneburger Heide, altså nasjonalparken/skogen? Ja det er synd du er typ akkurat 2 dager for sen - vi har hatt steiksol og varme her ca 2 måneder, men i går snudde det til regn og 12 grader Godt for naturen, det trengs litt nedbør nå...

Hva er egentlig klamotten-anton? Jeg har aldri kommet til noen konklusjon av begrepet....
Old 27-04-2019, 15:16   #11
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hva er egentlig klamotten-anton? Jeg har aldri kommet til noen konklusjon av begrepet....
C&A

Fant at det bare var 15 min med tog til Uelzen hvor Hundertwasser hadde pusset opp jernbanestasionen. Tok det som erstatning for hedevandring.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2019, 15:38   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen. Er ute i solskinnet med bikkjene. Hadde planlagt en flyplasstur med kameraet, men det ser ut som at konemor har andre planer for meg. Men dagen er fortsatt ung ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules