![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Oh well, mange dystre spådommer her inne i dag. Siste utvikling i saken er altså en av aktørene på eiersiden i Wizz Air faktisk er veldig interessert.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,442
|
![]() Quote:
Og der er island jo en SUPER gateway. Begge selskaber er jo også "lilla" så der ikke meget der skal ændres i livery :-)
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,530
|
![]()
Da ser det ut til at Indigo Partners blir redningen, avtale skal være under utarbeidelse.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]() Quote:
Auda, det var vel det verste som kunne skje Icelandair. Indigo partners har jo langt større muskler enn han lokale kjøpmannen bak WOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]() Quote:
Og vær så snill, slutt med det "samme farge" tullet. Det er ingen som bryr seg om det når de investerer i et flyselskap. Dessuten er kun ca 40% (eller noe sånt) av et Wizzair fly lilla, og det er ikke engang samme lillafarge som WOW. Eneste besparelsen i maling skulle Indigo kjøpe seg inn i WOW er at de ikke trenger gjøre noe som helst, da de ymse selskapene innen Indigo Partners sfæren ikke har koordinert sine frager |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
|
![]()
Hvis designprofilen først skal endres, har det naturligvis ingenting å si, men en kan jo tenke seg at WOW og wizzair fungerer godt sammen og at det er en bonus. Eller motsatt, det kan skape forvirring og utydelighet.
WOW sitt "branding" er vel noe av det bedre med selskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Og da er spm om Icelandair har gjort en kardinaltabbe ved å skrote avtalen.
De kunne tatt over WOW og stengt de ned, økt RASKen sin og gått tilbake til "Monopolet" med stopover på Island. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Kanskje, men det spoers ogsaa hvor mye penger de har og hva laangivere er villig til aa akseptere.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() Quote:
Spørs om noen av delene er lurt, noe som heter; man vet hva man har, men ikke hva man får. Hadde FI lagt ned WOW så kan man være sikker på en annen aktør hadde tatt opp konkurransen på saga øya. Men på en annen side så er vel en annen aktør med finansielle muskler skikkelig bad news for FI? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]()
Kanskje WOW er «the missing link» for selskapene Indigo Partners har investert i, at andre ser på Long Haul LCC er jo naturlig nå som flere er inne i markedet. Indigo Partners har jo flere med masse erfaring fra bransjen, også med lang LCC erfaring. Bill Franke snudde jo America West rundt og la grunnlaget for at HP kunne kjøpe opp U.S. Airways som igjen kjøpte American Airlines. Med solide muligheter for «feed» på begge sider av Atlanteren kan jo WOW vokse (og WOW må vel ikke fly via Island ?) og ser man på Condor er det klart et marked for Long Haul LCC med transfer.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
Blir absolutt spennende å se fremover. WOW kommer vel garantert med en rute til Denver og inn til Frontier sin hub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
Det tror jeg neppe. Ingen av selskapene driver med interline og kommer neppe til å begynne med det heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]() Quote:
Enig. Selskapene innen Indigo sfæren operer helt selvstendig, og er vel først og fremst flykjøp de samarbeider om. Eller rettere sagt, Indigo koordinerer Selv om det ikke betyr det vil være slik i all fremtid, så bruker de neppe en investering i WOW for å knytte sammen nettverk. Er jo ikke akkurat mangel på passasjerer som er noen av selskapenes utfordring |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]() Quote:
Ingen av selskapene har interline i dag, men jeg kan reise LCC med Interline selv fra små byer i Oregon til Oslo i dag, i morgen og selv i overmorgen. Bill Franke er langt mer en Neeleman enn en Lorenzo....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
Vi får se. Jeg spådde jo DY Lonhaul nord og ned også jeg. Jeg er jo bare en liten flyklapper ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Den "hinsides" store ordren av A320NEO Indigo Partners sitter på kan muligens komme satsningen på Island til gode. Ellers så blir det intet mindre enn spennende å se hva de benytter WOW-plattformen til videre, jeg tror i likhet med flere at det først og fremst er TATL som er interessant for Indigo her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]()
Due diligence og nærmere samtaler om endelig investering er godt i gang
https://www.flightglobal.com/news/ar...resses-454184/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,962
|
![]()
Noen interessante tanker og ideer hva Indigo kanskje kan gjøre med WOW
https://www.forbes.com/sites/samuele.../#2a25abfd1d99 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Skulle man ikke tro at det ville være vel så enkelt og innebære færre kostnader å bygge opp et virtuelt WOW fra bunnen av, fremfor å kjøpe et nær-konkursbo? Blanke ark, fremfor alle mulige forpliktelser WOW allerede har pådratt seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Finnes det noen verdier i rettigheter og slakting, i tillegg til verdien av et kjent navn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair kjøper WOW Air | RIBRO | Flyforum | 27 | 03-12-2018 23:24 |
Indigo Partners med kjempeorde på 430 A320neo | Someone | Flyforum | 5 | 28-12-2017 21:48 |
WOW air livery | Gear-up | Bilder & foto | 10 | 23-02-2012 22:35 |