![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,084
|
![]()
BA har bestilt 6 777-300ER, med opsjoner for ytterligere 4 maskiner
http://www.fleetbuzzeditorial.com/20...01/ba777order/ Første levering er i 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Skikkelig maskin det der... og BA gaar da tilbake til B777 med GE motorer... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Jeg ser at de har fått slots for levering allerede i 2010. Hvem kan det være som har sagt fra seg disse?
Synd at SAS ikke var på hugget og fikk tak i disse ... Med et gjennomsnittsbelegg på mer enn 90% på IC som SAS har , må jo det bety at flyene de har i dag er for små ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Grattis til BA og Boeing, dette er jo helt fantastiske fly så det blir bra
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Genialt! Dag, du glemte aa nevne at du skal ta levering av 4 stk -300ER neste aar
![]() Litt enklere for deg enn BA ifm motorer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Om BA kun har Rolls motorer der det er mulig?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Tommy!
Quote:
Jeg har det saa travelt med grisebingen og hvem som kommer og hvem som gaar om dagen, men jeg har hoert noen "rykter" om dette ja... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Dag, hvem rømmer først fra grisebingen, -300 eller -500 ? -500 er jo ganske unge..... ??
Reidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Reidar og god kveld!
Alle -500 som forsvinner er allerede solgt til diverse selskap da disse er ganske nye modeller... fra midten av 90 aarene og nyere... ![]() De fleste -300 som gaar ut blir parkert og et par blir hugget opp... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hei Dag,
Har booket -500 fra RSW-EWR 4. mars, og den er fortsatt i bookingen. Så den blir der. Har jo booket 14 A-setet med ingen foran meg . Blir vel ikke -800 ? Hilsen Reidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Reidar
Tror CO fikser dette ganske greit hvis de endrer flytype på flighten. Mener å huske at bl.a Martin og gjengen beholdt exit setene selv med flybytter. Og ellers så er det vel alltids noen du kjenner som greier å fikse ![]() S |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
Ble byttet fra 737-800 til 737-900 på en av flightene våre, og på 900 er nødutgangene to rader lenger bak enn i forhold til 800. Vi ble dermed automatisk flyttet fra rad 14 til 16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Flott... Har også fått en e-mail person hos coair.com som fixet ting for meg da vår kjære learjet var borte fra CO en kort stund ...Men heldigvis er han tilbake nå , på rett plass !!
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
.. og la oss beholde det slik .... dette forumet har brakt mye positivt med seg, og vi har alle et ansvar for aa holde denne aanden vedlike.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Takk LN-MOW, så godt sagt.......
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,084
|
![]()
http://www.boeing.com/news/releases/...80807b_nr.html
Av de 6 vil 2 bli kjøpt av BA, mens de 4 andre vil komme fra GECAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og de to siste regner jeg med blir av typen sale & lease back. Boeing 777-300ER er ikke British Airways' long time solution, og de fire fra GECAS er vel av typen 7-år-lease. Ellers kan det sies at levering av de seks 77W er 06/2010, 07/2010, 09/2010, 09/2011, 11/2011 og 02/2012. Siden det BA's pressemelding fra 1. august sies at 77W bruker 23% mindre drivstoff en 744en, så er det helt klart at disse skal erstatte seks av de eldste 744ene hvor A380en er for stor. Siden det bare er tatt ut ikke mer enn fire opsjoner på ekstra 77W, blir det spennende i slutten av år/begynnelsen av neste år med annonseringen av hva som British Airways velger som fly mellom B789 og A388 - det være seg B74i, A359, A3510 eller B777NG.
Og de fire andre dere snakker om er av typen 777-236ER med RR Trent 895, og skal leveres en per måned fra midten av januar 2009 (MSN 36516/36517/36518/36519 og L/N 771, 784, 791 og 796).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
BAs nye 777-336ER og 777-36NER (reg: G-STBx) er snart ute av fødestuen. Første fly settes inn i trafikk denne måned.
Quote:
Innvendig config blir 14F/56C/44Y+/183Y iflg. kilder (de fleste av dagens BA777-200 har 14/48/40/127)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
American bestiller 777-300ER | Someone | Flyforum | 64 | 03-02-2013 11:55 |
Egypt Air bestiller to stk 777-300ER | Discus | Flyforum | 7 | 28-10-2011 13:04 |
Cathay bestiller 5 777-300ER | Someone | Flyforum | 3 | 07-08-2007 18:27 |
Philippene Airlines bestiller 2 777-300ER | LN-AFG | Flyforum | 2 | 15-03-2007 23:50 |
JAL bestiller ytterligere 5x 777-300ER og 1x 767-300ERF | Trety | Flyforum | 3 | 21-12-2005 22:58 |