Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-10-2018, 05:43   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad mandag fra Ris

God morgen fra Ris. Nespresso i k(r)oppen og nyheter på radio og nett. Snart klar for avreise til dagens første møte - på Hønefoss. Mandag byr som alltid på en treningsøkt også. Ha en bra start på uken.
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 06:12   #2
Gunnar
ScanFlyer Gold

Default Re: Glad mandag fra Ris

God morgen på arbeidsukens første dag. Dagen i dag blir nokså lik andre mandager de siste månedene, men senere i uken kommer møter og e-poster som kan gi en ny hverdag når oktober har passert. Gleder meg til å se hva som kommer.

Ellers begynner noe som likner treningsrutiner å ta form. Regner med at det blir en ny økt i ettermiddag eller kveld. Ha en god uke.
Old 15-10-2018, 07:00   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra SK249.

Fremdeles litt ustødig på innenriks og tester grensene for hvor sent jeg tør å ha på vekkerklokken. I dag var den på 0500 og jeg var faktisk ferdigspist i SAS kantina 06.35. Da hadde jeg blant annet smurt tre flotte matpakker til arvingene og levert bilen på P10.

Eneste dramatiske er disse store gnagerne som henger i oppkjørselen så tidlig.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	79E4DF45-D699-4946-BBC4-CDE18A52B6D7.jpg
Views:	517
Size:	89.3 KB
ID:	45833   Click image for larger version

Name:	08FE510B-429D-49A4-9DED-D2565270DB7F.jpg
Views:	514
Size:	110.0 KB
ID:	45834   Click image for larger version

Name:	A30B2306-ED96-493B-8A0B-B05F3085DB20.jpeg
Views:	501
Size:	53.7 KB
ID:	45835  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 07:16   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad stasjon. L1 er 6 minutter bak skjema, så da står jeg her i lett yr litt til. Vanlig dag på jobben venter. Ha en fin dag
Old 15-10-2018, 08:12   #5
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen, jobben kaller og dagen er i gang - kaffen er på plass og forumet.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 08:37   #6
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger. Her har en disket opp med frokost for de to ungdommene som fortsatt bor hjemme og fått dem ut, hennholdsvis på jobb og skole. Noen telefoner er unnagjort så nå nytes trakte-kaffe i godstolen. Har også fyrt opp i ovnen. Været er pent, dog litt kjøligt. Neste på dagens plan er å kjøre en av jentene bort i stallen i ettermiddag.
Ha en glitrende flott uke
Old 15-10-2018, 09:12   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra SK249.

Fremdeles litt ustødig på innenriks og tester grensene for hvor sent jeg tør å ha på vekkerklokken. I dag var den på 0500 og jeg var faktisk ferdigspist i SAS kantina 06.35. Da hadde jeg blant annet smurt tre flotte matpakker til arvingene og levert bilen
Jøss, var det flere flypratere på sk249?

Kom meg trygt over fjellet, men det er vel bare første dag etter høstferien sk249 er så full.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 09:51   #8
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post

Kom meg trygt over fjellet, men det er vel bare første dag etter høstferien sk249 er så full.

SK244 i morges hadde 11 rader plus. To ledige seter i plus og stappet i GO. Forrige mandag satt jeg i en tre kvart full gris på SK238. Åpenbart at folk er ferdige med å sanke poteter og at ting er tilbake til normalen.

Ellers er det jo aldri feil med litt morgentrim til D-broene på Flesland..

Last edited by OttoL; 15-10-2018 at 09:58.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 13:26   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:

Se der ja.. liten verden. Ja helt fullt sete og for roste gang på lang tid satt det jaggu en i B setet ved siden av.

Satser på å rekke SK0278 hjem igjen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 13:40   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen. Begynner så smått å lysne. Fri i dag - det skal utnyttes på best mulig måte.

Zzzzzzzzzzzzz ...........
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 13:46   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Fremdeles litt ustødig på innenriks og tester grensene for hvor sent jeg tør å ha på vekkerklokken. I dag var den på 0500 og jeg var faktisk ferdigspist i SAS kantina 06.35. Da hadde jeg blant annet smurt tre flotte matpakker til arvingene og levert bilen på P10.
Det der har jeg også drevet med de siste par ukene. Første innenriksflightene mine på en stund. Men bil på P10 og maks sovetid ble veldig raskt en sport.

God morgen fra Toronto. Veldig flott flight over dammen med BA93. 1A i BA sin 789 er helt innafor. Også noe av den beste (om ikke den beste) flymaten jeg kan huske. Perfekt tilberedt lammeskank. Sånn som bare faller fra hverandre når du tar på det. Saftig og... YUM! Faktisk skal de også ha skryt for den nye Britiske musserende ombord. Veldig bra synes jeg (som ikke er en vinkjenner).

Nå blir det en hel dag for å besøke potensielle kunder rundt her i byen.

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 15-10-2018 at 13:49.
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 14:02   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det der har jeg også drevet med de siste par ukene. Første innenriksflightene mine på en stund. Men bil på P10 og maks sovetid ble veldig raskt en sport.

God morgen fra Toronto. Veldig flott flight over dammen med BA93. 1A i BA sin 789 er helt innafor. Også noe av den beste (om ikke den beste) flymaten jeg kan huske. Perfekt tilberedt lammeskank. Sånn som bare faller fra hverandre når du tar på det. Saftig og... YUM! Faktisk skal de også ha skryt for den nye Britiske musserende ombord. Veldig bra synes jeg (som ikke er en vinkjenner).

Ha en fin en
Lammeskank er godt altså, men uansett hvor mye det hypes er det "restemat" som vel fort havnet i fårikålkjøttet frem til for 10 år siden. Emirates klarer faktisk å servere lammefile i økonomi.
Old 15-10-2018, 14:21   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Lammeskank er godt altså, men uansett hvor mye det hypes er det "restemat" som vel fort havnet i fårikålkjøttet frem til for 10 år siden. Emirates klarer faktisk å servere lammefile i økonomi.
Javisst. Men jeg forsøker ikke fremstille det som fancy. Bare godt. Litt som den lokale musserende ombord. Slaktes av bloggerne siden den ikke er så dyr men den smaker "delish".

Dette er ikke et svar på innlegget ditt altså, bare en bonus digresjon:
Noen ganger føler jeg at den dyreste maten og drikken bare er til for å få konsumentene til å føle seg spesielle. Den er ikke god. Rett og slett. Men vi kan si sånn: "ååååå jeg fikk den kaviaren med kolibri egg fra en kollibri som utelukkende parrer seg under hibiskus trær på en øy utenfor Sumatra. Til den fikk vi deeeeeen hvitvinen fra an 700 år gammel flaske som ble tatt vare på av en kastrert Bulgarsk munk og senere drukket av en sultestreikende fange og tvangsurinert tilbake på flasken. Fantastisk opplevelse og Beatrice synes det samme".

Det er noe dyr mat/drikke som er godt altså. Jeg synes f.eks Krug champagne er bedre enn "vanlig champagne" og sånne ting. Men det er så mye bullshit og så mange som ser på prislappene og en tullete historie og bare "dååååååååån... gud-a-meg".

Så sånn går nu dagan.

Igjen, denne var ikke til deg, Chriscross. Den bare kom som gubben på kjærringa. Et rent uhell men tvingende nødvendig

Old 15-10-2018, 14:41   #14
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
God morgen fra Toronto. Veldig flott flight over dammen med BA93. 1A i BA sin 789 er helt innafor.
Virker som om The Economist burde ringt til deg og elefanten før de skrev denne artikkelen (eller er du bare en outlier?) for litt nyanser.

https://www.economist.com/gulliver/2...ness-traveller

Quote:
The sad, sick life of the business traveller
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2018, 14:50   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Virker som om The Economist burde ringt til deg og elefanten før de skrev denne artikkelen (eller er du bare en outlier?) for litt nyanser.

https://www.economist.com/gulliver/2...ness-traveller
He he. Fikk ikke lest hele artikkelen. Men overskriften sier vel sitt.

Jeg er veldig fornøyd med livet jeg, men ser at jeg kanskje har litt ekstra frihet og variasjon sammenlignet med den gjengse road-warrior

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Old 15-10-2018, 17:00   #16
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Javisst. Men jeg forsøker ikke fremstille det som fancy. Bare godt. Litt som den lokale musserende ombord. Slaktes av bloggerne siden den ikke er så dyr men den smaker "delish".

Dette er ikke et svar på innlegget ditt altså, bare en bonus digresjon:
Noen ganger føler jeg at den dyreste maten og drikken bare er til for å få konsumentene til å føle seg spesielle. Den er ikke god. Rett og slett. Men vi kan si sånn: "ååååå jeg fikk den kaviaren med kolibri egg fra en kollibri som utelukkende parrer seg under hibiskus trær på en øy utenfor Sumatra. Til den fikk vi deeeeeen hvitvinen fra an 700 år gammel flaske som ble tatt vare på av en kastrert Bulgarsk munk og senere drukket av en sultestreikende fange og tvangsurinert tilbake på flasken. Fantastisk opplevelse og Beatrice synes det samme".

Det er noe dyr mat/drikke som er godt altså. Jeg synes f.eks Krug champagne er bedre enn "vanlig champagne" og sånne ting. Men det er så mye bullshit og så mange som ser på prislappene og en tullete historie og bare "dååååååååån... gud-a-meg".

Så sånn går nu dagan.

Igjen, denne var ikke til deg, Chriscross. Den bare kom som gubben på kjærringa. Et rent uhell men tvingende nødvendig
Må jo svare selv om den ikke var til meg. Er enig med deg i at det er slitsomt med alle disse kortreiste kolibrieggene fra selvavlede kollibrier som kun har spist frø fra Australia. Og jeg trodde at Engelsk musserende var vel så dyr som typisk fly-champis. Jeg reagerer bare litt på at husmannskost skal gjøres så eksklusivt og at en lammeskank på Meny koster 290kr/kg og hver skank nå snart veier en kilo fordi lammesteken bare koster 150kr/kg.

Hilsen han som ser på prislappen, men foretrekker en god deal fremfor å kunne skryte til naboen om hvor dyr både handleposen og ferien var. Dessuten er jeg enig i at Krug er bra, den lukter "gammelt fjøs" i motsetning til Don Perignon som smaker surt. Fnate: tror vi er på bølgelengde selv om jeg bare har med Conradbamsen (og to jenter) på tur.
Old 15-10-2018, 21:57   #17
737-405
ScanFlyer Gold

737-405's Avatar

Quote:

Nå blir det en hel dag for å besøke potensielle kunder rundt her i byen.

Ha en fin en
Dette ser helt strålende ut!
Hadde en runde med BA First i påsken i år - fantastisk mat på utreise fra LHR. Det ser nødvendigvis ikke så delikat ut, men det smaker HIMMELSK
Old 15-10-2018, 22:22   #18
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Hadde lammekoteletter inbound LHR med BA, det var også kjempegodt på smak.

God kveld forresten, snart ny dag osv osv. Ha en god natt.

Posting Rules