![]() |
|
![]() |
#1 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Da spurte jeg skranke damen på OSL Loungen om å legge seg på sofaer og sove?
Hun sa de hadde ikke noe mot det så lange man ikke hadde føttene på sofaen. Da er vel det greit nok, No Feet Policy. Kanskje kan man slenge føttene på bordet isteden.. ![]() De var foresten hyggelig på skranken og lot meg skrive ut boarding pass ved å logge in på PCn der. Må ha det for å slippe å betale flyplass avgiften på LHR: Hvis oppholdet er under 24 timer er det ingen skatt, sparer ca 2000 kroner på å vise frem boarding pass i morra tidlig før jeg går ombord på AA til MIA. Av en eller annen grunn er ikke BA på de små automat maskinene hvor man sjekker inn og skriver ut boarding pass. Ei var det folk ved BA skranken, men jeg kom tidlig, 3.5 timer før avgang.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Lenge siden jeg har flydd BA, men de skal da være på automatene? lurer bare på om ikke alle selskapene finnes på alle automatene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror BA ble borte fra automatene på OSLi løpet av vinteren som gikk... Noen andre vet mulig mer nøyaktig? Men det kan virke som det har sammenheng med innføringen av nye automater...?
Alle selskaper som er tilgjengelig på automater skal være tilgjengelig på samtlige automater.
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Kommer seg gjennom sikkerheten og ombord med elektronisk boarding kort, trenger papirbiten for å bevise hvor lenge jeg har vært i transit UK
![]() |
#5 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
På retur med AA fra LHR til MIA.
Kronglete å sjekke inn med Immigration på LHR uten EU pass: Jeg hadde Fast Track, men det tok over :30 minutter i kø, 18-20 pax foran meg med mange Kinesere med unger, alt måtte granskes nøye og det tok tid. :25 minutter venting på Hoppa buss til Park Inn, deretter venting :20 minutter i lobbyen for sjekke inn. Etter landing LHR en og en halv time i kø. Kanskje skal jeg begynne å fly via CDG isteden.. ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Passkontroll ut og inn av Frankrike også, uansett om det er til/fra Schengen eller "utlandet"
![]()
![]() |
#8 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Uansett, for å komme seg til Norge fra Miami med AA så kan man fly via LHR, CDG, MAD eller MXP. Har brukt LHR de siste årene og det har vel stort sett gått greit, men igår på T5 var det kaos og sakte fart. Hadde kostet på meg full pris BA Club nettopp for å få Fast Track and litt bedre service, men mye folk og mye venting. Hadde det samme på Gardemoen før og fant på å reise fra LHR til Stavanger isteden, mye raskere på passkontrol den veien. Tenkte kanskje CDC var bedre enn LHR, ikke for jeg trodde dem ikke hadde passkontrol i Frankrike. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Er du i transit med under 24 timer på LHR slipper du tax, i mitt tilfelle $273 eller 2241 NOK, derfor er papir ombordstignings kort meget viktig, for å bevise hvor lenge du var på LHR. Hadde jo app boarding på iPad, men aner ikke om de blir borte etter bruk. Tok jo screen shot, men enklere med en papir bit som jeg ga til skranke dame for en halvtime siden, hun la da inn status T for Transit i systemet og ba meg spare på boarding kortet om det skulle være noe spørsmål senere.
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Nei, flyr du på «Stand By» betaler ikke før etterpå.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN) | robertaas | Reiseforum | 260 | 18-01-2025 14:51 |
Er SAS vanskelig - transfer i London? | BraathensSafe1985 | Reiseforum | 18 | 05-05-2013 16:05 |
Tax-free og transfer. | Twin Otter | Småprat | 20 | 04-02-2013 17:10 |
All transfer-tax-free-væske tillatt fra 29. april 2011 | Superhai | Flyforum | 1 | 30-04-2010 13:39 |
Tax Free paa transfer | Tommy777 | Flyforum | 4 | 07-12-2007 16:48 |