![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er tydeligvis ikke enkelt å være reiselivsjournalist. Sjekk denne mangelfulle lista på DinSide
http://www.dinside.no/php/art.php?id=315443 Tydeligvis er SAS Braathens et billigselskap?! Mens CSA i går kom billigst ut til Praha på en "test" på samme side i går. Men CSA nevnes ikke som billigselskap her. Kun SAS Braathens står oppført til Frankfurt, men LH er vel ikke noe dyrere, bare bedre... I gårsdagens test kom det også fram at det ofte er billigere å kjøpe hos f.eks. Gotogate og Travellink enn direkte fra selskapene, noe jeg tviler på. Forsøkte dette på CSA i går, og tilsynelatende var det billigere, men da man kom fram til selve bestillingen var det ingen plasser tilgjengelig, rett og slett fordi man i fase I av bestillingen ikke har lagt til at de billigste turene forutsetter overnatting over helgen, noe som tydeligere kommer fram på hjemmesiden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg merker at jeg ikke har godt av å lese slike såkalte oversikter. Bestandig er de meget ufullstendige. For eks kan man ikke unngå å ta med BA til London når man har med SAS. Og som du sier, CSA til Praha er vel ofte det billigste alternativet men blir bestandig utelatt fra slike oversikter. (Er ikke rart de har få passasjerer når folk ikke vet om dem...),
Og hvorfor er ikke KLM til AMS med når de for eksempel har tatt med SN til Brussel? Eller alle de andre utenlandske selskapene? De har rett og slett kuttet ut alle utenlandske selskaper bortsett fra Ryanair (og et par småselskaper). En fryktelig dårlig og ubehjelpelig oversikt.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Print det ut å bruk det til å fyre i peisen når det blir kaldt. På den måten får du det maksimale ut av oversikter som denne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men Malev var jo med da på oversikten, det var jo bra. Men dere slutter vel å fly på OSL i oktober...?
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er sommerrute til OSL ja. Siste går 27OCT, om jeg husker riktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
The Ticketor: Ikke for å virke frekk eller noe, men hvor stor stab har dere i Norge for en rute som går kun ca. 6 måneder i året?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nei det er nok ikke lett å være reisejournalist.
Her for noen få uker siden satt jeg på cafe og leste Dagbladet (tror jeg det var), hvor de hadde oversikt over flypriser fra Oslo til forskjellige destinasjoner i Europa. Og hvis ikke jeg husker feil var det United som kom godt ut mellom Oslo og København. Mens Continental var billig fra Oslo til Stockholm. Mulig jeg husker feil og blander litt. Men det var ihvertfall flyselskap som overhode ikke flyr disse strekningene som var med på listen. Noen andre som så det? IMM
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke bare til Europa man kan reise billig.
Også en DinSide artikkel om hvor man får billigste billett til New York ( under 3000 kr ) Gjett hvor ? ![]() http://www.dinside.no/php/art.php?id=314435 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har rett og slett gitt opp slike journalister. Jeg brukte faktisk ganske mye tid på å skrive et langt svar til en artikkel som utgav seg for å gi den "komplette oversikten over alle flyruter ut av Norge". Jeg sendte den til redaksjonen, men hørte aldri noe. Artikkeln var en eneste lang kanonade av feil, unøyaktigheter og utelatte ruter.
Ellers er det helt riktig at Dagbladet hadde en slik oversikt for ikke lenge siden. For uten det som har vært nevnt fra den må jeg nevne at de hadde British Airways som det billigste mellom Oslo og Helsinki.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja noen ganger kan en spørre seg hva som skal til for å bli journalist, eller reiselivsjournalist. Kravene for å komme inn på skolen er jo skyhøye, men hva skjer når de endelig har kommet inn? Er det som de som drar på chartertur, som klarer seg godt i det daglige liv hjemme, men som mister all sunn fornuft når de går inn i døra på flyplassen?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OT:
Som medieovervåker blir man ofte irritert på journalister. Og særlig når de ikke gidder å rette opp åpenbare feil. For noen år siden påstod Elisabeth Realfsen (fra DinSide...) på TV2 God morgen, Norge! at man kunne spare flere tusenlapper i året (!!!!) på fylle bensin på tirsdager i stedet for fredager (sic). Det viste undersøkelser DinSide hadde gjort. Årsaken var at bensinstasjonene satte opp prisene før helga, da mange fylte bensin. Selv om jeg ikke har bil skjønte jeg at flere tusenlapper måtte være feil! Tok derfor en rask sjekk med bilkyndige, og kom fram til at den godeste Realfsen hadde tatt med en NULL for mye. Vel og merke var dette ikke en feilsnakkelse, hele innslaget bygde på at man kunne spare flere tusen kroner på dette. Det var altså snakk om et par hundrelapper for gjennomsnittsbilisten... Dette fant jeg temmelig graverende. I jobben vår skal vi videreformidle noe av dette stoffet til kunder, og måtte korrigere Realfsen i det vi sendte videre. Synes også at TV2/DinSide burde ha rettet opp dette. Jeg sendte to mailer til DinSide, en til Realfsen direkte. Ingen reaksjon! Heller ikke TV2 reagerte da jeg påpekte den åpenbare feilen. Det merkelige var at også nettsiden til TV2 hadde saken liggende lenge, stadig uten å rette opp denne idiotiske påstanden. Rimelig forbannet på meningsløs journalistikk, og ikke minst manglende respons fra forbrukersiden DinSide (man bør jo anta at disse i særlig grad svarer på henvendelser), kontaktet jeg en ekskollega som jobber i Hegnar. Han fikk saken på sistesiden i Finansavisen - også kjent som baksiden, der man tar med pussigheter og litt utdriting av folk... Realfsen fikk passet sitt påskrevet: Forbrukerjournalist - sist sett i bil?! ![]() Folka i Finansavisen hadde regnet ut hvor mange timer Realfsen måtte kjøre bil hver dag for å spare disse tusenlappene! Det var snakk om nærmest kjøring hele dagen lang. Ja, hun måtte faktisk kjøre så mye at hun måtte ha en vanvittig stor tank på bilen også, for husk - hun kunne jo bare fylle bensin på tirsdager for å spare disse tusenlappene! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Høstens beste trip report | Someone | TripReports | 5 | 28-02-2019 13:13 |
Høstens beste trip report | Someone | TripReports | 6 | 26-12-2018 06:37 |
Høstens beste trip report | Someone | TripReports | 8 | 01-12-2016 10:13 |
Høstens herligheter! | baselutvann | Bilder & foto | 9 | 03-10-2012 10:59 |