Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2018, 22:37   #1
willl
Newcomer

Widerøe Pilotperiode for fasttrack i Tromsø

Fikk epost fra Widerøe i dag om at de tilbyr fasttrack i Tromsø - pilotperiode frem til 31. august 2018.

Quote:
Fast Track på Tromsø lufthavn
Reiser du med Widerøe tilbyr vi Fast Track og Lounge for deg som er EuroBonus Diamant-/Gullmedlem, og for deg som reiser med Widerøe Flex billett.
Husk at du som EuroBonus Diamant-/Gullmedlem kan ta med en venn eller nærmeste familie (maks 4 familiemedlemmer) dersom dere begge/alle reiser med Widerøe.

Vi har nå gleden av å invitere til en pilotperiode for Fast Track-tjeneste på Tromsø lufthavn. Pilotperioden varer til 31. august 2018.
https://www.wideroe.no/Flyturen/Fast-Track
willl is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 23:39   #2
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Default Re: Pilotperiode for fasttrack i Tromsø

Ja, hvordan man skal få dette til i rushen er jeg spent på. Etterlengtet om det fungerer.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 01:08   #3
kaijoar
Newbie

Dette ser ut til å være lagt opp slik at man går opp den nordligste trappa opp til security (skilt i trappa som sier at dette er fast track, men ingen sperre her), og således lager en egen kø gjennom slusa til venstre når man kommer opp. Denne går rett frem i stedet for i slalåm slik den andre køen går. Spennende å se om det funker ja!
Det som er ekstra spesielt er at dette er skiltet som Fast Track for Widerøe og Norwegian (!), regner med det må testes på lavere antall passasjerer før man slipper løs *A Gold+ og Pluskundene...
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 08:19   #4
Bacardi
Lurker

Bacardi's Avatar

Testet i dag (var ikke kø). Fløy DY, men fikk opp rødt kryss i fasttrackluken. Billetten skal ha tilgang til fast track (returen har hvertfall det på OSL)og det var opplyst at DY/WF med flex hadde tilgang. Hun foran meg kom heller ikke gjennom , usikker av hvilken gunn

Praktisk sett tror jeg dette blir bra.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 09:21   #5
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Hvorfor tester man dette? Bør være nok kunnskap i Avinor og flybransjen om hvordan dette fungerer.
storg is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2018, 09:53   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Hvorfor tester man dette? Bør være nok kunnskap i Avinor og flybransjen om hvordan dette fungerer.
Kjent fenomen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Not_invented_here

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 10:32   #7
kaijoar
Newbie

Har dere gått gjennom sikkerhetskontrollen i Tromsø i rush i de siste år? Det er ganske åpenbart hvorfor dette må testes. I påvente av ombygging tror jeg ikke fasttracken her hadde klart å ta unna alle SAS sine statuskunder.
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2018, 19:35   #8
raider66
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
Testet i dag (var ikke kø). Fløy DY, men fikk opp rødt kryss i fasttrackluken. Billetten skal ha tilgang til fast track (returen har hvertfall det på OSL)og det var opplyst at DY/WF med flex hadde tilgang. Hun foran meg kom heller ikke gjennom , usikker av hvilken gunn

Praktisk sett tror jeg dette blir bra.
Jeg var innom i går og det virket som at det var tekniske problemer med portalene. Reagerte ikke på QR-koden da det var grønt kryss, men etter en stund med rødt kryss åpnet portene seg....

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules