![]() |
|
![]() |
#1 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,630
|
![]()
Det snakkes mye om tillatelse til å fly over Russland i disse dager, og hvordan gamle og utdaterte avtaler hindrer blant annet Norwegian i å starte ruter til Asia.
Men hvordan var det med å fly over Kina i gamle dager? Ville f.eks SAS kunne operert en rute til Peking, Hong Kong eller Shanghai via Sovjetunionen (Moskva eller Novosibirsk) med å fly over Kina på -60 og -70 tallet? Altså noe tilsvarende ruten via Tashkent til Bangkok og via Moskva til Tokyo. Er det noen som kjenner til hvordan Kina forholdt seg til utenlandske flyselskap og tillatelser under Mao? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Valuta i Kina | gustavf | Reiseforum | 6 | 24-03-2009 23:04 |
Kina | B777ER | TripReports | 26 | 22-10-2008 16:05 |
Flyplasser i Kina | Shadow | Flyforum | 2 | 02-03-2008 11:05 |
Start-up i Kina | LN-MOW | Flyforum | 0 | 03-05-2005 16:30 |
Flyulykke i Kina | Rusl | Flyforum | 3 | 22-11-2004 02:40 |