![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har sikret meg et nytt år med EBG. Jeg skal reise en del de neste månedene også. Mye innenriks, men også tre-fire turer til London.
Er EBD verd noe? Bør jeg forsøke å reise mest mulig SAS for å bli EBD eller kan jeg like gjerne reise SAS når det passer og DY når det passer og BA til London og heller satse på Executive Club Silver i løpet av året? Jeg synes egentlig BA Club er en del bedre enn SAS Plus også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg ville forsøkt å EBG og BAEC S om det er innenfor rekkevidde. Da kan du ha SAS loungen til London og BA loungen fra.
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg ser bare 2 gode grunner til å prøve å strekke seg fra EBG til EBD:
-Man kan gi bort gullkort. Ser at mange selger det for 5k. -Man kan få oppgraderinger på IC-flighter. Jeg fikk det ofte før med EBG, men etter at EBD kom er det helt sutt.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Hadde EBD status i et drøyt år. I praksis null fordeler i forhold til Gull. Tror ekstrafordelene jeg endte opp med var velkomstgave og 2 gratis colabokser... Men mulig det vanker noen complementary upgrades nå for tiden? Men uansett ikke verdt stort om du ikke reiser interkontinentalt med SAS. Ville også gått for «delt løsning».
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vel et poeng å samle poeng ett sted ift når man skal ta ut verdien i poengene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men når det er sagt, så er forskellen mellem EBG og EBD så begrænset at det er svært at retfærdiggøre at man skal flyve dobbelt så meget for at opnå den. Guldkortet man kan give væk har naturligvis en værdi, men det er jo ikke dig med EBD der får noget særligt ud af det. Et par colaer, hvis man flyver Go og en teoretisk chance for Complimentary upgrade samt et 10% ekstra boost på Plusgrade er vel i bund og grund den reelle værdi. Enig med Fnate i at det nok bedre havde betalt sig at dele status op, så det bliver EBG og BA silver.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Diamond gir deg endel mer punch ved irrops er min erfaring. Det at du kan gi bort gull til familie eller venn gjør at en vanlig familie har loungetilgang med Star allianse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Min EBD går 31. januar og jeg brukte i går 48K poeng for å opprettholde statusen da jeg manglet kun 4800 grunnpoeng. Visste ikke om den muligheten før jeg fikk mail fra SAS.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har du booket en reise som gir 4800 poeng, eller har du vekslet inn poeng for å opprettholde status? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vekslet inn poeng for å opprettholde status. Jeg kunne også ha kjøpt grunnpoeng. Hadde nok poeng og ikke tid eller lyst til å reise.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette "HVIS DU ØNSKER Å KJØPE GRUNNPOENG
Etter at du har logget inn kan du se om du kan kjøpe Grunnpoeng hvis du mangler maks. 5000 poeng for å nå Sølv-status, 15 000 poeng for å nå Gull-status eller 30 000 for å nå Diamant-status" finner du her: https://www.sas.no/eurobonus/opptjen...p-ekstrapoeng/
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Statusmatch fra Eurobonus (Diamond/Gold) | kimpe | Reiseforum | 69 | 15-06-2018 09:59 |
Ekstra bonus ved hver 10. reise - SAS Eurobonus? | peterfox | Småprat | 3 | 04-10-2013 23:56 |
Billigste reise i Business class for å oppnå Eurobonus Gold? | chaglen | Reiseforum | 9 | 02-08-2011 21:53 |
BMI Diamond Club Status hos SAS og hva gjør man i Seattle | O_K_ | Reiseforum | 2 | 05-02-2010 10:06 |
Verdt å reise tidlig opp til Gardermoen? | Twin Otter | Flyforum | 2 | 14-07-2006 19:02 |