![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja da nærmer det seg turen min til Wengen. Ser ut til at det skal bli fint vær på turen til de sveitsiske alper.
Reiserute: Torsdag 11.1.18 Kl 0740 - 1000 LH2457 Oslo - Munchen A320 fra Lufthansa Torsdag 11.1.18 kl 1140 - 1235 LH2396 Munchen - Basel CRJ900 Lufthansa Regional Torsdag 11.1.18 kl 1500 - 1738 Tog fra Basel via Interlaken til Grindelwald. Fredag 12.1.18 Tog tur retur Grindelwald - Almend (Målområdet Wengen) Alpin kombinasjon Lørdag 13.1.18 Tog tur retur Grindelwald Grimschweibel (utforløypa) Utfor Søndag 14.1.18 Tog tur retur Grindelwald - Almend (Målområdet Wengen) slalåm Mandag 15.1.18 Tog Grindelwald - Interlaken - Spiez - Zweisimmen - Monteroux - Lausanne - Bern - Basel. Tirsdag 16.1.18 LH1203 kl 1035 - 1135 Munchen - Frankfurt E195 Air Dolomiti Tirsdag 16.1.18 LH862 kl 1140 - 1245 Frankfurt - Oslo A320 Lufthansa Gleder meg veldig til turen, skal prøve og lage litt live oppdatering underveis. Og en fyldig oppsumering når jeg kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
I fjor snødde vel det meste bort, så får håpe det går bedre i år
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Som litt mer en gjennomsnittet glad i Sveitsiske tog haaper jeg du faar litt til tid til en rapport med MoB (Montreux Oberland Bahn) litt nysjerrig paa om de har startet med "omsporing" av Smalsporvognene mellom Interlaken - Spiez - Zweisimmen (har lest at det er planer om aa ha gjennomgaaende vogner Interlaken - Montreux)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk det er meldt strålende vær hele helgen i Wengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Fra Montreux vil jeg anbefale å ta den smalsporede jernbanen opp til Rochers-de-Naye med murmeldyr og god utsikt over Genfersjøen.
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men Sveits skal helt klart besøkes på sommeren en gang hvor jeg skal ta masse tog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Om du reiser på sommeren så få også med deg Vevey. Husker en butikk med grassalt mye gjøkur, og strengt fotoforbud. Husker ikke om det var i Vevey eller Montreux.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Skrivefeil skal være 1240. Men 1 time og 5 min er hektisk nok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Swiss sin promovideo ifm rennet. Opptaket er jo ikke fra i år riktignok
https://www.facebook.com/flyswiss.no...5078253782859/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk, blir nok prioritert å få meg noe å spise da jeg er i Montreaux. Da det muligens ikke er så mye matmuligheter på togene. Så da har jeg spørsmål til deg, har du noe tips til et greit og ikke for dyrt spisested i nærheten av stasjonen i Montreaux?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ellers er det en god del Resturanter rett ved Stasjonen - tvers over ligger Hotel Suisse Majestic - dette er temmelig dyre greier - bortover til venstre ligger Oak-Barrel som vel har Pub Mat (Burgers etc.) Ellers ligger det en Italiensk Resturant til hoeyre langs Avenue des Alpes - pluss en rekke Pizzeriaer.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg satt meg til rette på 7A og venter på at flyet skal fylles opp. Og avises formoder jeg. I øyeblikket er vinduet helt dekket av snø. Turen gikk greit, drosje til Lysaker og så flytoget. Null kø både i innsjekk og kontroll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg kommet til München det tok sin tid med avisning og strafferunder over Bayern
Legger ved et bilde fra flyplassen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg bordet flyet til Basel. Ble lang busstur fra hovedterminalen til baksiden av pir terminalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror jeg venter med videre oppdatering til jeg kommer hjem. Der har jeg pc og det blir mye enklere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja det ble deicing på Gardermoen og også et par strafferunder over Bayern før landing i Munchen. Men ikke mye forsinket. Flyet var nok bortimot fult. Mange som skulle videre til Croatia for å se på håndballgutta og noen som skulle til Rhupolding. Tror jeg var eneste som skulle til Wengen.
Det ble en grei transfer i Munchen, måtte med jernbanen ut til piren. Flyet til Basel hadde langt mindre belegg og jeg fikk stille og rolige mr nobody ved min side. Ble buss inn til Basel Banhof, tid for et måltid på asiatisk resturant og så en grei togtur via Interlaken til Grindelwald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så kom fredagen og første renndag. Ble en flott togtur opp via Kleine Scheidegg og ned til Wengeralph/Grimschweibel. Opplevde her utfordelen av kombinasjonen. Med flott utsikt mot Hounshots, Minchkanten, Canadian corner og ingang på Alphweg. Det var knallblå himmel og fantastisk utsikt mot Eiger, Mönch og Jungfrau.
Så var det og ta toget ned til Almend og stolheis ned til mål, men her ble det dramatisk for meg. Da jeg gikk av stolheisen i bunn gikk jeg ikke langt nok vekk, så heisen dytter meg og jeg faller ned og slår magen ganske kraftig. Jeg for hjelp av sanitetspersonale og også lege. Hun vil egentlig ta meg ned til Wengen for å sjekke at det ikke er noe galt med magen min. Etter litt diskusjon blir det til at jeg blir og ser rennet ferdig og drar tilbake til hotellet. Men at jeg skal ta kontakt med lege hvis det ikke blir bedre. Og i løpet av kvelden blir det til at jeg tar kontakt med lege, ingen lege tilgjengelig i Grindelwald fredag kveld så det blir tog til Interlaken og til legevakten der. For konstatert at det ikke er noe galt med magen min. Og for noen ganske sterke smertestillende medisiner med meg. Må ta taxi tilbake da toget hadde sluttet å gå for kvelden. Her er noen bilder fra dagen: Første bilde er av meg på toget, andre er av folkelivet på toget. Tredje er av Hounshots mens fjerde er av østeriske Mattias Mayer på vei inn på Alphweg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018/19-tråden) | TLS at OSL | Reiseforum | 100 | 06-08-2019 17:07 |
Så var det Rhodos sin tur med sommerkaos 2018 | krølle | Småprat | 5 | 30-07-2018 23:43 |
Tur til Wengen med enkelte problemer | Norge Rundt På 14 Dager | TripReports | 10 | 03-02-2017 12:08 |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |