![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Quality Hotel Entry på Kolbotn:-) Snart klar for en morgentur - ingen skritt å miste!!! I kveld er det Book of Mormon på Det norske teater....gleder meg til en hysterisk forestilling. Ha en herlig søndag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God natt fra Fnat Diego. Messe over, standen pakket og denne fyren er trøtt og sliten. Burde så klart hatt wrap-up-drinks med bransjekolleger, men det er ikke særlig futt igjen.
En øl på rommet, og så er det seriøst køya. Har gledet meg til denne kvelden i flere dager. Å kunne sove uten planer eller tanker om morradagen. Kanskje jeg skal kjøre en skikkelig sightseeing fra Fnat Diego til Fnat Angeles imorgen? Hm... natta
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mornings fra Hostal Cuba!
Forflytningsdag i vente, hvor Palma byttes med Ibiza. Der skal vi treffe gjengen; Det blir stor stas. Må si jeg er blitt glad i Palma. Byen overrasket skikkelig i positiv retning. Blide folk, herlig mat og supert ytre miljø. At det er varmt og billig, drar ikke akkurat helhetsinntrykket ned heller. Det gjør derimot antall skandinaver. Man skal virkelig passe på om man skal slenge litt med leppa ![]() Straks cavafrokost og veskepakking. Klar for 40 minutter Air Europa. Mon tro om man kommer inn i loungen... Feilfri ukeslutt ønskes ![]()
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 10-09-2017 at 08:28. Reason: Typos |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra Oslo. Ingen store planer bortsett fra å avlegge en stemme i Stortingsvalget.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Sandaker. Baconet ligger i panne, og rundstykkene i ovnen. Blir å pusle litt hjemme, før vi stikker på en visning i ettermiddag. Book of Mormons skal vi på siden, da vi først se den i februar. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Grønland. Så var man hjemme etter en liten uke i Spania. Været ser ikke så halvgæernt ut, så kanskje man får ta en liten tur på jernhesten før man skal se Enga på ny hjemmebane i kveld. Ellers får man vel ønske godt valg og samtidig oppfordre folk til å styre unna kommunister og radikale miljøpartier
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
G'morgen, ja. Fortsatt sol og fint her i North Georgia. Siste modell viser at Irma fortsetter å svinge litt mot vest - må det bare fortsette. Vi kommer fortsatt til å få plenty vind og regn, men hver knop teller når det er så store krefter i sving. Keep on turning.
Har vel det meste på stell. Sikrer løse ting i morgen når jeg har fri. Så får jeg vel sjekke at motorsagen funker som den skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God dag fra SK 964 som snart skal lande på ARN. Noget forsinket pga heavy traffic ut av HKG.
Er ombooket via CPH BGO som gjør meg ca 4 timer forsinket hjem. Rekker hvert fall hjem. Ha en fin dag Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hei fra Stavanger. Her har man tatt seg av borgerplikten og avgitt stemme i stortingsvalget. Greit med alt som er gjort. Lader ellers opp til ny arbeidsuke i morgen. Morgendagen byr nok også en tur innom sykkelforhandleren med en sykkel som ikke spiller helt på lag om dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
God Søndag fra Florida.
Blåser bra her, men vi fikk ikke full treffer. Vestkysten får den mitt i trynet. Her blåser det 50 knop med kast i 65. Mistet strøm for 3 siden og trær har blåst ned langs gata. Ikke være enn en saftig Norsk høststorm i Vesterålen.
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, CNN er så desperate nå at de har begynt å jakte på kraner og andre objekter som er i faresonen. Reporterene deres er jo også stort sett rundt Miami, og de får jo ikke så mye acion som de regnet med. For en gjeng med blodsultne gribber. Det gjelder forøvrig ikke bare CNN ...
Skiten dreier stadig lenger mot vest, men kjerringa er fortsatt like hysterisk. Kvinnfolk .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Sitter nå midt i det værste i vårt område, som altså er mindre enn fulltreff, men
for 5 minutter siden kom det noen kavringer som var synlig pga vannet, med andre man kunne se vindkastene. Kona sprang og gjemte seg på badet med bikkja for hun trodde det var tornado. Gjetter på 80-90 knop, langt sterkere enn varslet.
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
80-90 knots er heftig. Er det stort sett trær og løse ting som blåser avgårde, eller har det begynt å gå med tak, garasjevegger og denslags også nå?
Husker jeg var med på 80+ i tårnet på Karmøy for mange år siden, vi vurderte sterkt å evakuere ned et par etasjer, men sto'an av. Hvor mye det egentlig blåste vet jeg ikke, det var analog vindmåler den gangen og den sto mot stopp-pinnen i instrumentet som var rett over 80. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sitter på ett hotellrum i Bismarxk ,ND och följer Weather Channel från Florida. Mycket vind och mycket vatten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Bra jeg investerte i orkan vinduer for 10 år siden, de betalte seg i går selv om det. Ar et par hundre tusen kroner. Spart en halv million kr på orkan forsikring på det. Kostbar å forsikre hus er på costa del orkan..
![]() |
![]() |
#16 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Samme med Florida og tropeøyer i Caribia. Det vil skje noe stygt før eller senere. Noen velger å være selv forsikret og tar en sjansje isteden for å skrike på forsikring selskap, eller stat og komunne hvis der skulle skje noe stygt. Bodde noen år på tundraen i Alaska og hadde orkan der også, pussige greier: Den kom på vinteren og uten varsel. Noen eskimoer ringte til flyplass met kontoret hvor ex kona mi jobbet og sa i en spørrende tone: Wind gone blow? Hun hadde ikke noe offisielt varsel og sa nei, tror ikke det. Eskiomoene fortsatte å ringe: Wind gonne blow? Like etter kom det artisk orkan og rev I stykker fly og hangarere. Ikke mange som var forsikret for orkan i Alaska. Eskimoene klarte seg bra i landsbyene for det var værhardt til å begynne med. Dog mange skader på fly, jeg satt i en hangar og så en DHC Beaver bli slengt i en hangar vegg tiltross for at den var surret godt fast. Så Halefjær på Cessna bli vrengt forover av vind kulene. 80-100 knop. Stygge greier. Men man må vente sånt hvis man bor i værhardt område.
![]() |
![]() |
#18 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
@Polaris: Nederlenderne har jo konstruert hus -og garasjer(!)- som står på pontonger og har flexi-kabler for vann, strøm, nettkabler osv. Flyter på vannet og går opp og ned med tidevannet. Kan da ikke være så vanskelig å bygge tilsvarende andre flomutsatte steder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
一期一会
|
![]()
More than 600 million people (around 10 per cent of the world’s population) live in coastal areas that are less than 10 meters above sea level.
Nearly 2.4 billion people (about 40 per cent of the world’s population) live within 100 km (60 miles) of the coast. http://www.un.org/sustainabledevelop...et-package.pdf https://www.sciencedaily.com/release...0626105746.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|