Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2015, 22:36   #1
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
United United kutter Oslo/Stockholm i vinter [bekreftet]

United skal slutte å fly EWR-ARN/OSL om vinteren etter september 2015. Skyldes mye problemer med rutene grunnet teknisk materiell og at de ikke kan erstatte med andre og nyere materiell i nærmeste framtid. Ruten blir derfor bare å opperere i sommersesongen.
__________________

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2015, 22:46   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
United skal slutte å fly EWR-ARN/OSL om vinteren etter september 2015. Skyldes mye problemer med rutene grunnet teknisk materiell og at de ikke kan erstatte med andre og nyere materiell i nærmeste framtid. Ruten blir derfor bare å opperere i sommersesongen.
Hvor ser du dette? Jeg får opp direkteflighten f.eks. den 17. november.
(Og via Stockholm også, faktisk)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2015, 22:52   #3
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Hørt det fra noen som jobber med UA, info er 100% troverdig og regner med at det kommer ut offisielt i løpet av kort tid
__________________

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2015, 23:35   #4
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 2,001
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Jeg skal fly dem 14. september Venter spent på offisiell info
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 00:15   #5
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 7,635
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Jeg skal fly dem 14. september Venter spent på offisiell info
De slutter nok i slutten av sommersesongen, altså rundt 25.-27. September...
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 01:23   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,624
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Interne kilder avviser ikke at dette kan stemme, men stiller seg uforstående til begrunnelsen. Det er bare vås.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 01:51   #7
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,932
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Fant en tråd på FT med henvisning til Twitter hvor de skriver at 752 vil byttes ut med 763 på BCN, MAD, TXL og HAM fra 25. oktober.

http://www.flyertalk.com/forum/unite...-reporter.html

En fjær her som har blitt til 10 høns?
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 01:57   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,624
Default United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Det er korrekt, og det finnes allerede en tråd om dette.

Dette er de lengste 757-rutene som får materiell med bedre rekkevidde.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 06:52   #9
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Loaden til UA på OSL er imponerende. Sommer som vinter viser de imponerende belegg.

SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.

Gjennom mine kilder, eksisterer det ingen informasjon eller hint om det som her blir påstått. Det betyr jo ikke at det ikke kan være hold i dette, all den tid USA markedet fra OSL er snudd fullstendig opp ned de siste 2 årene. Samtidig betjener jo UA i dag mer trunk inn og videre i USA, med minst O & D av de tre direkte rutene, noe som teoretisk skulle gjøre de mindre sårbare enn for eksempel SAS.

Skulle UA gjøre vinter exit fra OSL, er det med største respekt til en av OSL sin mest sollide og trofaste IC rute. Dette var Continentals beste yield transatlantiske 757 rute som også har blitt betjent dobbel daglig i perioder.
Med bevisst ekskludering fra SAS og uten STAR parter hjelp, har de i mange år vært bunnsollide fra OSL mest på tross av, enn på grunn av.

Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 08:04   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Er bekreftet nov, des, 2015 og jan, feb 2016 !! Bestilt siste måneder..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 08:50   #11
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Dersom dette er korrekt så er jeg strengt talt ikke veldig overrasket, mye pga av overnevnte årsaker. I tillegg så har Atlantic ++ samarbeidet ført til at de i Norge selger seter for LH og AC og ikke bare UA039. De la også ned salgskontoret i Oslo for et par tre år tilbake og har bare en representant her.

Men det stemmer at de har hatt en del tech med 757'ene gjør det ikke?
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:01   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Stemmer nok det med tech. Har prøvd å holde øye med den hver dag ...Og det har vært en del tech. Tror at materiellet blir veldig mye utnyttet ?

Selv om det er min personlige favoritt, så drar den på åra. Har også hatt en del smådelay i USA .. Mekkermann kommer ombord og fikser.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:18   #13
Mekum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Om dette stemmer må det i så fall være gode nyheter for SAS, både for EWR ruten og oljeruta fra SVG, men også med tanke på at de skal lansere en ny rute fra OSL en eller annen gang, som også skal gå vestover.

Sannsynlig med code share med UA i såfall? Skandinavia blir jo et sort hull på deres rutekart hvis dette stemmer, med mindre CPH kommer på banen.
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:19   #14
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.
Helt enig. Og dette er ikke uventet. Når DY begynte med sine NYC-ruter spådde jeg at UA ville ryke. Det er ikke bare fordeler med DYs teppebombing. I konkurranse med DY og SK blir det nesten naturstridig om den skulle overleve. Så får vi se om UA kommer tilbake sommeren 2016.

Siden jeg selv fløy ruten første gang i 2012 har jeg holdt et lite øye med seat map på UA38/39, vet ikke helt hvorfor, og man kan ikke unngå å bli slått av hvor mye tommere det ser ut generelt på flightene enn tidligere. Dette gjelder også f eks fredag på UA39 og søndag UA38. Jeg VET at seat map ikke er en noen god indikator på load, men ørliten pekepinn tror jeg det gir. Og mitt klare inntrykk er at det går nedover.

Det var jo Continental som tok første spark og startet IC på OSL da det ikke var en eneste IC-rute som eksisterte. Tror vi kommer til å se flere mindre utenlandske selskaper kutte drastisk/kutte helt ut på OSL som følge av de endringene som nå skjer hvor det pøses på med ruter som går en-to ganger i uken.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:28   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,550
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.
Ja, og legge ned en rute med begrunnelsen at flyene begynner bli lørjete, den kjøper ikke jeg heller. På tross av at 757 ikke akkurat er topp moderne.

United sin langdistanseflåte inneholder jo mye gammelt og som er eldre enn ex-CO 757ene
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:33   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,934
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Loaden til UA på OSL er imponerende. Sommer som vinter viser de imponerende belegg.

SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.

Gjennom mine kilder, eksisterer det ingen informasjon eller hint om det som her blir påstått. Det betyr jo ikke at det ikke kan være hold i dette, all den tid USA markedet fra OSL er snudd fullstendig opp ned de siste 2 årene. Samtidig betjener jo UA i dag mer trunk inn og videre i USA, med minst O & D av de tre direkte rutene, noe som teoretisk skulle gjøre de mindre sårbare enn for eksempel SAS.

Skulle UA gjøre vinter exit fra OSL, er det med største respekt til en av OSL sin mest sollide og trofaste IC rute. Dette var Continentals beste yield transatlantiske 757 rute som også har blitt betjent dobbel daglig i perioder.
Med bevisst ekskludering fra SAS og uten STAR parter hjelp, har de i mange år vært bunnsollide fra OSL mest på tross av, enn på grunn av.

Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.
Jeg er 100% enig at DY/DU har torperdert USA markedet - dvs maalrettet mot enkelt markeder, ikke ubetydelige, men veldig langt i fra teppebombing. Til NYC og Florida er DU svaert sterke, direkte eller direkte med en relativt kort leiebil strekning (Florida) med et greit produkt og greie priser. I og for seg ogsaa til LAX og SFO, dog med ganske redusert program i den sesongen vi snakker om.

Utenom DU's destinasjoner stiller de svakt og er lite konkurranse dyktige, pris messig blir DU + SWA fort litt dyrere enn UA eller LH - naar man i tillegg har 2 separate billetter uten beskyttelse ved forsinkelser - spesiellt med reiser som starter i USA hvor reiseforsikringene dekker langt mindre enn hva Nordmenn er vant med. At man i tillegg maa hente bagasje og sjekke inn paa nytt og at DU ofte har relativt sene ankomster svekker produktet betydelig, da man fort maa legge inn en overnatting.

Saa Torpedert ja, men Teppebombing maa du lengre ut i Enebakk med
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:37   #17
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Vel, har hatt 6 UA 39/38 i vinter. Ved avreise viser seatmap ganske tynt av og til . Ved avvreise nærmest smakk full. Mange blir happy oppgradert til E+. Ser hvor happy de er . Etter ha tittet bakover.

Sikker på at så mange kjøper på reisebyrå, og reisebyrået ikke gidder å tilby alt styr med bestille seat.

Det får de på flyplassen..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 09:42   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Forresten, sist vinter ruta gikk kun 6 dager i uka, noen uker 5 ganger, og var smekk full. MEN litt mye Goose Bay pga av været i NYC området. Em gang, selvfølgelig grunnet meg....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 10:41   #19
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Har reise med UA fra OSL ut den 30 Sept, og hjem den 5 Okt.

Ikke hørt noe om forandring av reiserute eller avgang her, enda i hvertfall. Blir spennende å se!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2015, 11:03   #20
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Kanskje det er Check In som er bak dette
SQ321 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 28 11-05-2009 22:16
Norwegian øker og kutter på Stockholm-København FlightDeck Flyforum 0 02-03-2009 09:52
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo FlightDeck TripReports 16 16-01-2009 13:41
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 30 26-12-2008 14:55
Fly vs Tog - Oslo-Stockholm-Oslo BU595 Flyforum 6 13-01-2007 12:53


All times are GMT +2. The time now is 01:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.