![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det var jo også noe å krasje med på rullebanen: en alligator
http://www.dagbladet.no/nyheter/dram...banen/67672724 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Livet i sør ..
![]() Fikk delay på en flybase ved Valdosta da man måtte jage den lokale, gamle og sure alligatoren av rullebanen der han lå og solte seg. Han gikk ikke frivillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Fornebu hadde både "fox and deer strike". På Gardermoen har det vært elg på rullebanen. Jeg kjenner også en og annen bushflyger som har hatt go around pga store, røslige dyr med støttenner
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvalross mot sjøfly?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Hadde ikke SAAF en giraffe-strike med en Mirage en gang også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Og de med støttenner... I feel your pain.
![]() |
![]() |
#7 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
I Alaska var det vanlig at eskimoene brukte flystripa som vei: Dem kjørte da inn på enden av grusstripa med 3 hjulingene sine og kjørte helt til andre enden hvor dem fortsatte ut i terrenget.
Greit nok det for det var lite flytrafikk, kanskje et eller to fly per dag, men de hadde fått streng beskjed om å se seg godt om før de kjørte ut på stripa med Hondaen. En dag var jeg på finale inn til en eskimo landsby som het Eek: En eskimo kjørte inn på stripa uten å se seg til høyre eller venstre, bare forsynte seg av stripa like foran flyet. Isteden for å ta go-around med en gang fortsatte jeg innflygingen til flyet var like over hodet på eskimoene, så ga jeg full spiker med fin pitch og da går tuppene på propellen gjennom lydmuren og lager et jævlig bråk. Jeg så synderen skvatt og skar rett av banen og ut i terrenget. Følte meg litt skyldig etterpå, men sikkert en lærepenge som sitter igjen. Hvis dem gjør det samme i dårlig sikt kan det for bli dødsulykker hvor det står Eskimo Strike i ulykkesrapportene. ![]()
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
Jeg har også sett løver ligge på bushstriper.
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det ville ikke forundre meg. Hoedspruit var en av de viktigste Mirage/Cheetah-basene lenge. Den ligger på grensa til Kruger-parken og i Hoedspruit er det mange, veldig mange, giraffer. Fetteren til kona som bor i Hoedspruit by, har dem til stadighet i hagen.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ryanair hadde Badger-strike på Rygge under avgang for et par år siden.
I motsetning til en grevling som har blitt overkjørt av bil og ser like hel ut etterpå, var det her bare blod, slintrer og guts utover RWY. Flyet uskadd.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Hoedspruit har vel også et par andre cheetah's nettopp med tanke på wildlife incursions
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Denne er fra Namibia - og etter noen runder med et par gamle vliëniers i SALM/SAAF så viser det seg at det er en vandrehistorie med Mirage og giraffe. Men en av dem fortalte om sin far som ble jaget av en elefant under take-off med en Twin Comanche.
![]()
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Apropos løver og fly: mulig denne avgangen ble litt forsinket...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har vel også vært forsinkelser i Lofoten (husker ikke hvor) pga. skjell på rullebanen, som måkene slipper ned for å kuse dem?
![]() |
|
|