![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det har jo vært litt skriving rundt om, med at AA i økende grad skal gi recognition til BA sine statusmedlemmer, og andre veien rundt.
For eksempel på BA Gold's gratis buy-on-board i economy hos AA, og BA GGL får i økende grad Concierge Key behandling hos AA. Spesielt på litt klønete bussgates, hender det man får en sort Escalade som henter en. Hva BA gjør tilbake er jeg litt mer usikker på, men kanskje en ekstra reke (totalt 2) i rekesalaten i club? Nå kan det virke som de også har linket telefonservicen sin. Slik at om du er Gold hos BA og har lagt in BA kort i bookingen blir du preferert inn i Platinum telefonkøen om du oppgir bookingref. Det er nokså kult, i så fall Om du vil ha den lange historien om hvordan jeg oppdaget det, så er den nedenfor. Men strengt tatt unødvendig for å diskutere casen om integrering av systemer. Altså... for å gjøre en kort historie lang: I går booket jeg OSL-LHR-JFK-GRU / GRU-MIA-LHR-OSL på aa.com. Business ut og First hjem. Fremdeles var det billigere enn billigste konkurrent i ren business. Fin-fine flytider, tonnevis med Tier Points og jeg var happy camper. Helt til jeg skulle booke seter. Da viser det seg at ene leg'et fra JFK-GRU var i economy. Det var umulig å se i bookingprosessen hos AA. Det var også HELT uaktuelt. Så jeg prøver å ringe AA. a) Roboten spør etter booking ref, jeg husket ikke militæralfabetet og sa jeg ikke hadde den. Kom i telekø. Antatt tid 40 minutter. Yeah, right. b) Prøvde på Facebook. Ingen har lest meldingen på 20 timer. c) I formiddag var det snart 24 timer siden booking og vinduet for avbestilling er i ferd med å løpe ut. Så jeg rigger med til med kaffe og ringer igjen. Får varsel om laaaaaange ventetider pga værsituasjon. Banner inni meg. Denne gangen bestemmer jeg meg for å prøve å fortelle roboten booking ref - S for Sally, C for... uhm.... Chubby, K for.... også videre. - "OK", responderte den. 2 minutter senere var det en dame på tråden som sa - "welcome to American Airlines Platinum service. How can I help?". Jeg fortalte problemet. Hun tittet og bekreftet at ja, jeg hadde booket economy. Jeg sa at jeg heller ville sitte i business. - "Ok, so I will move you to business class, then. Refresh your booking now and see if it looks ok, sir". Jeg åpnet bookingen min og BAM. Så var jeg i business hele veien til GRU. - "how much extra will I need to pay?" - "Nothing, sir. Anything else I can do for you?" Nå var servicen helt super, og jeg ble sykt imponert av at det koblet alt sammen basert på booking ref.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Imponert over Uniteds bookingsystem | Fnate | Reiseforum | 2 | 20-08-2010 09:31 |
Imponert! | LN-MOW | Flyforum | 83 | 26-08-2008 02:28 |
Jeg er imponert.. | Speedbird | Flyforum | 12 | 30-05-2007 14:34 |
Imponert over regulariteten | LN-BRK | Flyforum | 7 | 20-10-2006 14:20 |
Imponert over Flightsim.no webshop | Bizflyer | Flyforum | 0 | 10-02-2006 23:00 |