Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2006, 21:30   #1
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
Default Nå er LN-RKK her....

Ifølge Lima November 4/2006 i Flynytt, skal SAS ha byttet reg. på en av sine A321. Det er SE-REG som har fått nytt reg. nr. Nå er maskinen registrert LN-RKK.

LN-RKK skulle egentlig være en A319, men ble isteden en A321

Spørsmålet må da være: Blir det noen A319 på norsk reg.?

LN-RKK - SAS - A321
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 22:43   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
Default Re: Nå er LN-RKK her....

Hva er egentlig vitsen med å bytte om på registreringene? Hvorfor skal fly fra SAS Danmark og Sverige være på norsk reg og omvendt?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 22:50   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,861
Default Re: Nå er LN-RKK her....

Fordi det er SAS AB (mor selskapet) som eier/leier dem og ikke de nasjonaleselskapene. Dessuten er det forskjellige skatteregler i de forskjellige landene
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 03-08-2006, 18:36   #4
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Re: Nå er LN-RKK her....

1. Hagby skriver faktisk at den skal opereres av SAS Braathens AS

2. Noen har tidligere fortalt på et av våre forumer at de svenske reglene IKKE godtar at et selskap selger ut et fly og så leaser det tilbake. Derfor havner de f.eks i Norge etterpå.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2006, 19:27   #5
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
Default Re: Nå er LN-RKK her....

En annen ting som er litt rart er at alle flyene til SAS Braathens måtte få norsk reg. før de kunne føres over til SAS Braathens AOC. SAS Sverige og SAS Danmark kan godt ha fly med norsk reg...:lightbulb
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2006, 15:04   #6
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
Default Re: Nå er LN-RKK her....

SAS Braathens må ikke ha norsk registrering. Norske regler tillater utenlandske registrerte fly på norsk AOC.
Braathens hadde f. eks. N- registrerte fly for en del år tilbake etter "sale and leaseback" av flere fly.
I min tid i Norway Airlines hadde vi i perioder våre fly på britisk registrering.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2006, 19:03   #7
LTH
ScanFlyer Molded
 
LTH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
Default Re: Nå er LN-RKK her....

Quote:
Originally posted by OJB

SAS Braathens må ikke ha norsk registrering. Norske regler tillater utenlandske registrerte fly på norsk AOC.
Braathens hadde f. eks. N- registrerte fly for en del år tilbake etter "sale and leaseback" av flere fly.
I min tid i Norway Airlines hadde vi i perioder våre fly på britisk registrering.
Mulig det, men flyene fikk LN reg før de ble en del av SAS Braathens AOC
__________________
Mvh Lars Tore Haugan
LTH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.