![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Ser ut som Etihad Cargo starter opp en rute til CPH, da en 777F to ganger i uken vil gå AMS-CPH-AUH
http://cphtraveller.dk/notitser/etih...havns-lufthavn Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
|
![]()
Norsk laks og insulin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Der kom den ja.
Har vært diskusjon i mange måneder på denne og når og hvordan de kommer. Blir veldig spennende å se hvordan vi kan vri noe laks på den. Så langt har ikke EY vært veldig gode på fisk, og da spesielt på grunn av avgangstider og transfer videre. Men dette håper vi bedrer seg litt nå ![]() S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Uten laks på den, så varer vel ikke den ruten veldig lenge? Selv med insulin....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]() Quote:
Jeg vet sånn ca hvor mange tonn det er "committed" for av det. Og det trengs ennå en god del annet, og da gjerne litt norsk laks for at man skal få butikk av dette. Men med ok videre forbindelser og slik så er det nok gode muligheter for å få til noe. Blir uansett spennende å se S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
[QUOTE=learjet;1067415]De er nok avhengige av annet last enn insulin.
Jeg vet sånn ca hvor mange tonn det er "committed" for av det. Og det trengs ennå en god del annet, og da gjerne litt norsk laks for at man skal få butikk av dette. Men med ok videre forbindelser og slik så er det nok gode muligheter for å få til noe. Blir uansett spennende å se Kommer maskinen tom fra AMS? Hvordan vet man hvor mye man kan fylle opp før man vet hvor stort volum man kan selge? Er ikke salget ut fra CPH avhengig av salget ut fra AMS? Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
|
![]()
[QUOTE=raider66;1067503]
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hvis det skulle være NORSKE laks havde de vel lagt den op til OSL....
Der er andet i denne del af verden end norske laks Hilsen OIle |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,545
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]() Quote:
Lite dansk laks.... Men tilbake til saken, det er et grunn til at det går mange lastebiler fra OSL ferdigpakket med pallets med laks til flyplasser som CPH, ARN, AMS etc etc hver eneste dag. Kilder forteller meg at Etihad her har vært på norske speditører i flere måneder for og sikre seg dette. Husk at flertallet av det som generes av cargo ut av Skandinavia produseres i Norge og det meste av dette er faktisk laks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Dansk bacon ?
![]() Spøk til side: For en del år siden og i et par av landene ved Gulfen, så ble vi servert ferske flybårne Danske meieriprodukter. F.eks. melk. Vet ikke om dette fremdeles er aktuelt, men alt trenger ikke være laks.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]() Quote:
Quote:
IATA CASS 2015 statistikken for flyfrakt for Norden: Norge: 260.000t (+11%) Sverige: 98.000t (-3%) Danmark: 70.000t (+1%) Finland: 37.000t (-11%) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
KHANSEN har helt ret i, at Arla Foods har en stor eksport til Mellemøsten! Ifølge en artikel i Berlingske Tidende ( ganske vist fra sept. 2015) eksporterer Arla årligt for ca. 5 milliarder danske kroner, hovedsagelig oste, fløde, Lurpak smør og -ikke mindst - den fetalignende ost - den ost som ikke må kaldes 'feta' uden for Grækenland, men som ligner originalen til forveksling! Desuden har pumpefirmaet Grundfos en stor eksport til MØ, ifølge samme artikel. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvordan logistikken er m.h.t. transport af mejerivarer til Mellemøsten, men jeg tvivler på, at kølebil er en god ide ...... ![]() ![]() Last edited by oy-viv; 18-10-2016 at 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]() Quote:
![]() Noe går selvsagt med fly, men er ikke det som driver flyfrakt fra denne delen av verden. For flyfrakt fra Danmark så er det spesielt legemiddelindustrien som er svært viktig. En av verdens største eksportører av meieriprodukter er New Zealand, og veldig mye av dette går blant annet med Mærsk fra New Zealand til Asia Last edited by Someone; 18-10-2016 at 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,841
|
![]()
Jeg trodde de fleste meieri produktene fra DK (selv etter Arab Spring) stort sett gikk med klassisk kjølecontainer? (og da selvfølgelig ikke på kjølebil som ville vært svært uklokt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
|
![]()
Og da ser det ut som det var slutt og dette ble en kortvarig rute for CPH. Flightene skal nå være fjernet fra reservasjonssystemet.
Visstnok har de tilsynelatende slitt med å få fylt flyet. Og skal ikke fått tak i fisken de hadde regnet med Visstnok har de gjort noen fremstøt mot OSL og ryktes om at de har vært på besøk der med representanter, uten at det nødvendigvis har ført frem Ting tyder på at dette er et resultat av OSL sin strategi om å beholde mest mulig av fisken selv |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Etihad Regional (Darwin) med CPH fra Dresden - AVLYST | Someone | Flyforum | 2 | 25-02-2015 14:37 |
Etihad (EY) til CPH? | jefi99 | Flyforum | 4 | 21-06-2011 00:31 |
Noen som har hørt rykter om Air China Cargo til CPH? | LN-KGL | Flyforum | 4 | 20-10-2006 09:53 |
Korean Air Cargo CPH | PP | Flyforum | 0 | 07-04-2005 16:05 |