![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Fant ingen tråd om internasjonal - Internasjonal transfer i Canada
Er det samme suppen som i USA, at en må igjennom immigration og sikkerhetskontroll før en kan gå til neste flight. Ser at det sies at MCT i Toronto er 60min, men dette høres jo veldig lite ut hvis en må igjennom alt dette tullet.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Hvor skal du og hvor kommer du fra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,929
|
![]()
Hvis du skal videre til USA er det samme "tullet", og det skyldes at det nettopp er immigrasjon til USA du må gå igjennom. I Toronto kan det være svært tidkrevende om du er uheldig. Jeg ville aldri satset på 60 min. På den positive siden lander du som "innenriks" flight i USA og det er silkesmooth ved ankomst.
Men om du skal videre til et helt annet land er det, så vidt jeg kan se vesentlig enklere. Da sauser du rett igjennom og trenger ikke "USA-tullet". Det skal sies at jeg ikke har testet det selv, kun USA sakene, men i flg skiltingen virker det veldig greit og 60 min bør gå fint.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,869
|
![]()
Du trenger vel fortsatt eTA uansett hvor du har tenkt deg videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Fra København, Danmark og videre til Cancun, Mexico er det vi vurderer. Men ser at det bare er 80min transfer. Synes det høres litt lite ut, spesielt når det er vintervær i tillegg.
Vurderer derfor AirFrance direkte fra Europa heller, selv om vintervær kan lage mye tull i AMS og CDG også. Prisen er foreløpig den samme, så er litt usikker på hva jeg skal velge. SVG-CPH-YYZ-CUN eller SVG-AMS-CDG-CUN
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Jeg har reist til Karibien via Canada og ville betalt ekstra for å bare fly via Europa.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]() Quote:
Har StarGold, men vet ikke om det hjelper en raskere igjennom formalitetene i Toronto. 10+ timer i en high density Karibia 77W høres heller ikke så veldig kjekt ut...
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Lengere reisetid, ofte overnatting og transferen. I tillegg hadde jeg masse rot med Air Canada.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,600
|
![]()
Jeg skal ikke skryte på meg kunnskap om transitfasilitetene, men vil tro at kanadierne er hakket hvassere enn AMS og ikke minst CDG mtp vintervær...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Håndtering av vintervær er ikke det som er problemet med å reise via Canada, da har de mye større problemer på EWR eller AMS.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 250
|
![]()
Jeg har reist via både Montreal og Toronto til Karibia (midtvinters). Begge steder gikk det kjapt og enkelt å komme gjennom passkontrollen. Har selv aldri reist via CDG, men har hørt mye negativt om denne.
Uansett med gjennomgående billett hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med 80 min i Toronto. Ps. Da vi reiste SVG-CUN, så var det via AMS og ATL. Fungerte fint det også, hvis det er et alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
|
![]()
Da ble det via Canada, og med en overnatting i Toronto på vei hjem. Så kan jeg si at jeg har vært i Canada også.
Dekker Air Canada hotell, eller må vi dekke det selv? eTA eller hva det nå kalles i Canada er allerede i orden, men trenger en også ESTA hvis en flyr igjennom US airspace, eller gjelder det kun ved mellomlanding?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ? Så langt i år: Rundt omkring i Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]() Quote:
ESTA trenger du ikke for å fly gjennom amerikansk luftrom, kun dersom du mellomlander der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Domestic transfer i Canada | mcduck | Reiseforum | 8 | 29-09-2015 13:25 |
Canada nekter EK og EY flere slots til Canada | Chaos Controller | Flyforum | 9 | 16-10-2010 01:41 |
Transfer i Canada | Someone | Flyforum | 5 | 11-12-2007 18:15 |