![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hola, folkensos!
Noen stalltips over seriøse og bra operatører som kan frakte en fra JFK til midtown for under 100 daler? Pref. i en Towncar el.l. Fant rates hos New York Limousine Service til 83$ incl. tolls'n'taxes..
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I alle turistbrosjyrer i byen finner man:
http://www.carmellimo.com/ Har aldri brukt dem.. Fix rate på Yellow Taxi er nå $ 45 ++ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Med google finner du sikkert noen kuponger som slår av 5-10 dollar hos Carmel. Var fornøyd med dem i juni. Tror jeg endte på 80 dollar inkl tips for town car, riktignok fra ewr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Skal reise til New York i morgen, og lurer på om noen har ideer om hvordan man enklest kommer seg fra Newark til Times Square hvor vi skal bo.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det absolutt enkleste, er en taxi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan er det kostnadsmessig i forhold til andre tilbud når man er to?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Taxi er kanskje det enkleste, men flybussen er ikke akkurat vanskelig det heller. Stopper et kvartal fra Times på vei til Penn St. Går hvert 15. minutt eller så rett utenfor terminalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Går nå ganske fint med toget også. Det koster rundt 9,50 og tar deg til Penn Station på 34 gate og 7ende. gjør nesten alltid det selv.
Taxi, buss og limo kan jo ta uendelig lang tid i rushen. Særlig igjennom tunnellen. Sent om kvelden derimot, er taxi fint og koster 60-70 daler.
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Pass på at det er flere Penn Station.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Inb4 Tommy777 og Mercedes Benz S...
Er noen år siden nå, men mitt hotell kom med et tilbud på $40 for en tur fra midttown til JFK + tips. Tviler på at prisen er den samme i dag, men den burde ikke være langt unna. Dette var en Town Car. Bilen var i fin sand, og sjåføren kjørte mange fine "omveier" for å unngå den verste rushen. Alt i alt en god verdi for pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
TA BUSSEN. som sagt før her. så stopper den et kvartal fra times square og går hvert 15 min eller noe. å koster noe sånnt som, 4-5 dollar pr hode. dersom en ikke klarer å ta den bussen burde man ikke få lov å ha pass
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Når man kommer til et nytt sted er det ikke alltid man har lyst til å klore med å finne ut av offentlig transport. Og har du aldri vært der før så er ikke den bussen akkurat skiltet med store bannere i ankomsthallen. Taxi er det enkleste å finne ut av, mens noen andre sikkert kan svare på det med limo. Jeg har aldri prøvd. Men hotellet mitt prøvde å stri-pushe limo for 120 usd ut til JFK igår.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ellers har man limo/town car-selskapene. Bestilte "årntli" limo da jeg var i New York i fjor, litt for å overraske deler av reisefølget. Å komme i kontakt med en fyr som står og holder et skilt med navnet ditt på, før han følger deg ut til bilen, er om mulig enda enklere enn å først finne taxi-køen, og så stå i den. Men alt i alt, mener hvertfall jeg at en "egen" bil som kjører deg til døra, er å foretrekke når jeg skal mellom Manhattan og en av byens flyplasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tok bussen og det fungerte i grunnen greit. $15 pr snute
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg tror jeg har forsøkt det meste unntatt helikopterservicen. Økonomiversjonen med lokalbuss fra EWR til Newark PENN og PATHen derfra er kun for spesielt interesserte. Ellers er foretrukket transportmåte avhengig av tid på døgnet, hvor mye bagasje jeg drar på og ikke minst hvor på Manhattan man skal til/fra.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser dette er en gammel tråd, men spørsmålet er sikkert relevant fremdeles.
Vi har bestilt privatbil fra JFK til manhattan i slutten av august. Kostet 51USD + tips og bomring. Dette blir ca samme sum som taxi, og da er jo egentlig ikke valget så veldig vanskelig.. Vi har brukt dial7.com som virket ganske bra. ulempen er at man ikke kan ha med noe særlig bagasje, skal man ha med mer enn to kofferter så stiger prisen betraktelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi benyttet selv Newark Airport Express bussen på vår reise. For førstereis var det både en enkel og rask måte å komme seg til Manhattan på. Stopper 3 forskjellige steder i midtown.
Billig var det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Var denne vi også valgte.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip report det sydlige Afrika.: JFK-JNB-CPT-JNB-LLW-JNB-JFK | jb1 | TripReports | 10 | 11-03-2012 13:31 |
FRA-JFK og JFK-FRA med Lufthansa a380 | eb737 | Bilder & foto | 29 | 02-01-2012 00:25 |
Delta kutter JFK-CPH og JFK-ARN | haavig | Flyforum | 15 | 30-05-2011 22:47 |
JFK-KEF-OSL // VDB-KEF-JFK med Icelandair og DOT LT | jb1 | TripReports | 6 | 23-04-2011 13:11 |
JFK-CMN-CDG-JFK: tur til Marokko | jb1 | TripReports | 7 | 02-02-2010 04:27 |