![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Russerne er noe for seg selv.
https://www.nrk.no/urix/kalasjnikov-...ass-1.13097892 Sikkert et utmerket våpen og en morsom suvenir (for noen) men litt spesielt får man vel si at det er at man kan risikere å støte på folk med rifle-kopier rundt om. Er vel kanskje særskilte regler for hvordan man bør pakke det inn på en diskret måte. Er vel kanskje ikke noe man bare tar med som håndbagasje heller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jøsses... men jeg regner jo med at de ikke kan skyte. Replika kan jo, som uttrykk, bety så mye. Replika biler kan man kjøre.
Det står ikke noe om funksjonene i artikkelen. Om det IKKE kan skyte hadde det vært en kul suvenir
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne butikken ligger vel utenfor sikkerhetskontrollen? Regner virkelig ikke med at de får lov til å ha replikaer av våpen i sikker sone.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
På GVA så solgte de Swiss pocket knifes på innsiden av security
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På FBU solgte de samekniver i taxfreekiosken i gamle dager ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ex Spært
|
![]()
Jammen finnkniv er jo verktøy for snøskuter og spiserredskap, så det er helt innenfor. Kan helt sikkert fikse JT8D også. Forstår ikke problemet
![]() Kjøpe derimot et digert samuraisverd innenfor sikkerhetssonen i Tokyo for "noen" år siden. Gikk helt fint det, men litt krøll med lite plass på bagasjehyllen. På transit til Trondheim var de litt mer skeptisk, så CC måtte spørre kaptein. Helt greit for han ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Lurer på når de åpnet butikken - la ikke merke til den da jeg var der tidligere i sommer. Og så ingen som sprang rundt med AK-47 heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Only in Russia. He-he. Kunne godt tenkt meg en sånn - men her i Norge kommer vel sånt innunder våpenloven og er vel ikke bare bare å få fikset tillatelser...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Så jeg regner da med at dette er plomberte våpen og uten sluttstykke. I så fall plukker jeg lett opp en neste gang jeg er på SVO. Ahhh... og her fra Reuters (min bold): Quote:
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 22-08-2016 at 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
F.eks har jeg en bekjent som har en H&K P90L (samme pistol som politiet bruker), men fordi det ikke er gratis å sende avgårde 9mm kuler, så har han også kjøpt en P90L gasspistol. Denne passer like godt i våpenhylsteret og føles lik i hånden (sett bort fra at den er litt lettere og det er ingen rekyl eller mekanisk bevegelse i våpenet). På avstand hadde jeg ikke sett forskjell. Men å ta med seg våpenkopier kan by på problemer, noe en annen bekjent av meg fikk erfare: Han hadde kjøpt seg en AK-47 replika på et marked i Hellas, og pakket dette i innsjekket bagasje. Litt før boarding ble navnet hans ropt opp på flyplassen og som den lovlydige personen han er møtte han opp. Der ble han pågrepet, ført til politistasjonen og plassert på glattcelle med en haug med andre kriminelle og illigale immigranter. Historier fra de andre innsatte gjør at han kan se for seg mange dager der grunnet treig behandlingstid. Det går tilslutt opp for greske myndigheter at dette ikke er et ekte våpen, ei heller dreier det seg om våpen smugling. Men for at de ikke skal tape ansikt så går det så langt at den norske ambassaden må blande seg inn for å få han ut av cellen og landet. Heldigvis ble han ikke der mer enn noen dager, men han sa at det føltes som han var med i en episode av "Fengslet i Utlandet". Så skal en ta med seg noe slikt tror jeg det kan være lurt å informere om det på forhånd.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Men for å pirke enda mer så bruker de både P30L og P30 (begge med V1 avtrekk). Men poenget var vel at "lekevåpen" kan være veldig like ekte våpen. Og på avstand betyr det veldig lite om det er en lisensiert kopi eller et eget våpendesign. Så å selge dette på en flyplass er nok ikke lurt, selv om eventuelt deler av løpet hadde vært malt oransje slik som enkelte land krever at gjøres på våpenkopier
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det enkleste er vel strengt tatt bare å kjøpe det i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aeroflots retrojet fra OSL til SVO | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 08-07-2016 18:32 |
Noen få fra SVO + litt til | VC-10 | Bilder & foto | 1 | 29-03-2014 00:20 |
Aeroflot SU211 SVO-OSL & SU212 OSL-SVO | EspenRR | Bilder & foto | 6 | 29-02-2012 23:03 |
Et lite tips for de som skal til MOW/SVO snart | Edricson | Reiseforum | 4 | 04-07-2010 15:05 |