![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Allerførst:Jeg er í tvivl om , hvor denne post skal anbringes, da den indholdsmæssigt balancerer
et sted mellem Rejseforum og en Tripreport! Den relaterer til diskussionen i https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=135600 , som tager udgangspunkt i en flyrejse fra Norge. Moderator kan ommøblere efter relevans og behag! Her er et eksempel fra en dansk lufthavn: Jeg besluttede mig sent for en sviptur til London; for sent til tilbud og den slags! Jeg valgte at flyve BA fra BLL. Returprisen til LHR med British Airways på de ønskede afgange var ca. DKK 2100 for eco basic (kun håndbaggage) og ca. 2700 for alm. eco flex. Basic prisen kan ikke kombineres med andre billettyper, og da jeg på forhånd vidste, at min bag skulle i belly på hjemturen, var det bare at betale for almindelig eco og se glad ud ![]() Da jeg så, at hjemturen kun ville koste DKK450 mere i Club Europe, slog jeg til! Mest på grund af ground service! Fra forne tider husker jeg mange stressende oplevelser på LHR, ikke mindst når BA var involveret! (OK- det er længe siden, og jeg rejste som ID dengang, men alligevel.. ![]() Altså, jeg drømte om en gnidningsfri procedure gennem terminal 5 inden jeg skulle ombord! Total pris: DKK 3159. Til min forbavselse var sædereservation på Club ikke inkluderet! BA805 A319 Eco BLL-LHR Jeg har aldrig oplevet stress og mas på BLL, i hvert fald hvad rutefly angår. Det var der så alligevel den dag, da BA er blandt de selskaber, der ikke har Self Service Bag Drop. Hen til BA-skranken og vente, vente .. og vente! Der var nemlig mange pax og mange småproblemer: Ældre damer ( ![]() Langt-bort-istan med store bags og med mange spørgsmål. Og så var der en familiefar, som tilsyneladende havde været meget kreativ på booking-fronten uden at tage højde for reglerne om interline baggage og den slags! Det tog 15 minutter og to medarbejdere at overbevise ham om, at han måtte tage bags ud i LHR og starte forfra dér! Nuvel, flyet var godt fyldt, men ellers var det en 'uneventful' flyvning. Jeg var faktisk overrasket over, hvor dårlig benpladsen var (og jeg er altså kun 1,67 m!)! Og hvis jeg havde lavet en knytnævetest, havde jeg knockoutet manden i stolen foran! Nå, men skidt-pyt, der er ikke noget at være ked af, flyvetiden var kun 1 t 30 min, incl, den obligatoriske karusseltur i Lambourne stack! BA 804 A321 LHR-BLL Club Europe. Terminal 5 var busy allerede kl. 6.00 om morgenen! Men ..takket være min Club booking strøg jeg igennem checkin, bagdrop og security på no time. Og jeg mener 'no time'! Derpå satte jeg kursen direkte mod Galleries Lounge North, hvor jeg indtog lidt frokost og nød udsigten over 09L(tror jeg nok), hvor flyene landede i solopgangen! O hvilken fryd, der tilbragte jeg en afslappet klokketime!!! ![]() Denne morgens stress-fri procedurer var så rigeligt de 450 ekstra kroner værd! Der var selvfølgelig også nogle fordele på flyet! 'Systemet' havde tildelt mig seat 1F med masser af plads, og snart stod valget mellem British eller Continental breakfast! Fin tur hjem - god, men ikke spektakulær service! Konklusion: Jeg er stadig enig med dem, som mener, at det - som udgangspunkt - er 'hul i hovedet' at bruge penge på business class på korte strækninger, i hvert fald for in flight servicens skyld! Men måske kan der været andet, der taler for en upgrade, som ground service! Hvis man - som jeg - selv skal have penge op af lommen, og hvis man ser muligheden for en upgrade til rimelig pris, og hvis man sætter pris på lidt bekvemmelighed; ja, så er det lige før, at det er hul-i-hovedet at lade være! Forskel på catering, for de som er nysgerrige: Eco: (vinen var gratis!): ![]() Club: Der blev i øvrigt ikke tilbudt champagne, og der var heller ingen af de 7 pax, som bad om det. ![]() Last edited by oy-viv; 16-08-2016 at 13:35. Reason: typo |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Raskt SAS-spm.: Endring eco-eco extra | litt-amatør | Reiseforum | 3 | 23-01-2012 00:25 |
BMI Diamond Club Status hos SAS og hva gjør man i Seattle | O_K_ | Reiseforum | 2 | 05-02-2010 10:06 |
Får man poeng innenlands hvis man bruker bmi/LH kort? | LN-AFG | Flyforum | 4 | 20-07-2009 00:16 |