![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Vurderer å ta en "open jaw"-tur til USA og ønsker å få se naturen mellom de 2 byene. Kan jo ikke se naturen om jeg skal kjøre selv så buss er et alternativ.
Er det noen som har erfaring med å reise med Greyhound? Hvordan er det å få med seg bagasje? Er det alternativer til Greyhound der hvor det heller ikke er tog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Grei billig transport.. Anbefales.. Sist mai 2010 New York-Philly, men egentlig ikke så mye å se på den ruta, men det er ikke Greyhound sin skyld...
![]() Men i ungdom hadde jeg $ 99 for 99 days, og hadde mye fantastiske opplevelser over hele, jada "coast til coast " USA.. Selvfølgelig, hadde ikke råd til noe annet.. Sov litt vondt på Greyhound-stasjoner, men dette var i 1967... Edit: Bagasje, joda ta med det du ønsker , ingen bråker med det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Separat bagasje-rom? Og hvor sikkert er det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den store bagasjen går i rom under deg.. Pleier alltid å holde øye med det på stoppene underveis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Juli 2009. Reise Mpls-Chicago Amtrack og Greyhound retur. Kjempetur begge veier. Mine to tenåringer var kjempefornøyd, 2 åringen sa ikke stort.
Husker ikke pris, men fornuftig pris. Opplevelsen var likevel det vik gikk etter. Vi fulgte godt med baggasjen på kjørepausene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Kjørepauser? Stopper bussen og slipper folk ut underveis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På lengre distanser er det stopp som en kan forlate bussen på større stasjoner....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde en tur for endel år siden fra LA til Phoenix, det var ikke bra, tvilsomt klientell og ikke eksisterende komfort... Dette var en nattbuss...
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kjørte Megabus.com fra NY til Washington og tilbake, 10 USD t/r - og det var faktisk komfortable busser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Greyhound er ghetto. Ta toget eller lei bil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig med Tommy, men av og til litt gøy med fargerike folk enn smooth riders ...
![]() Startet min USA "karriere" i 1967 med en billett for oss studenter $99 for 99 days trill rundt USA. Blakk som fa... , men så mye gøy ...... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Greyhound er "United on Ground" samme interiør, samme farger, samme seter og samme Friendly Roads
![]() ![]()
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vet ikke hva strekningen er, men klientellet ombord på Greyhound er shady. Bare sånn at du er advart
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mitt inntrykk av Greyhound i forhold til konkurrenter er at det finnes andre selskap med mere moderne og komfortable busser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Gammel tråd, men....
I lys av linken i posten over meg, og febrilsk googling de siste par dagene med søkeord "greyhound+safe" "greyhound+wtf am i thinking", så har vi nå bestemt oss for å prøve denne tjenesten fra NYC til Atlantic City. Hoho. Men, jeg tror det kan bli riktig så kjekt. Første stopp er Atlantic City, så trenger vel ikke å bekymre meg så mye for bagasjetyver og slikt. Triprapport kommer sånn plutselig. Kanskje ![]()
![]() Last edited by Cecilie; 26-07-2016 at 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det blir en flott tur gjennom New Jersey fra Port Authority 42nd St..
Gjorde tilsvarende tur for noen få år siden. Hadde open-jaw UA EWR PHL og valgte noen dager i Philly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det kan da umulig være så utrygt - selv om kollektivt i USA er fattigmanns transport. Kanskje du får litt flere av de typene som henger utafor tbanestasjoner i San Francisco og skal preke noe om en gud som skal frelse deg eller noe i den dur, men men det er det som er litt sjarmerende med USA. Mange rare folk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...men hvorfor sitte på en trang buss med bagasjetyveriskrekk når det går tog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Grumman C-2 Greyhound på OSL | eriwe737 | Bilder & foto | 5 | 09-10-2018 15:57 |
OSL 22.9 Grumman C-2 Greyhound | jameson82 | Spotteralerts | 2 | 22-09-2018 21:22 |
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines | Fnate | Reiseforum | 19 | 28-06-2016 19:49 |
Noen erfaringer med WY & QR med en lengre transit enn 8 timer? | A340 | Reiseforum | 19 | 04-05-2013 23:31 |
Erfaringer med OSL-AMS-LAX med KLM? | Chris3rn | Reiseforum | 14 | 24-02-2009 19:22 |