![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når man en sjelden gang var innom Dagbladet.
Quote:
Jeg tviler på at dette er noe stort problem. Men jeg har sett folk som satte seg feil, og sa at de "gjerne" kunne bli sittende når de ble bedt om å flytte seg.
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by Discus; 08-05-2016 at 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Første gangen eg reiste i C, det var i MD11 med KLM, så var det ei som kjefta og smelte kor urettferdig det var at ho skulle sitte trangt, og vi der framme ha god plass. Ho såg ikkje noko skilnad på billettpris og type. Flyet skulle til same plass. Flyvertinne hadde lite sympati og sa at enten går du av, eller så set du deg og still. Då var det inngang så alle gjekk gjennom C-kabin.
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skjønner ikke helt problemstillingen. Det største problemet her er vel at Dagbladet oversetter fra amerikanske kilder, som vanlig, og at 1. klasse der ikke er det samme som 1. klasse her. For øvrig hadde min lærer på ungdomsskolen et godt ord med på veien: "Livet skal være urettferdig", noen er heldige og får en reise på 1. klasse, de fleste må klare seg med økonomi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og det er jo ikke akkurat slik det aldri er bråk ombord i fly bare en med en klasse.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Skammens parade" faktisk! Tenker at de som har mulighet til å dra på flyturer som fra Norge har business er relativt privilegerte kontra de som aldri har muligheten til å fly. Misunnelse vil alltid forekomme, selv om alle hadde fått utdelt samme sum i penger ville man forvaltet de forskjellig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
+1 på den, ja. På dager med litt mer kø i innsjekksområdet er det alltid noen som lurer på hvorfor andre får "snike i køen" med henvisning til "Business-skranken" (SAS Pluss/Business/SAS og *A Status-kort).
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det virker som om mann i gata veldig ofte har null forståelse for at de som betaler skjorta (slik at han selv kan reise for en slikk og ingen ting.) Har mulighet til å endre flyavgang på et hvilket som helst tidspunkt. For det er svært mange ihvertfall som krever at den muligheten må fjernes, eller rettere sagt det vil jo være konsekvensen av kravet de kommer med, nemmelig at det skal være totaltforbudt å overbooke et fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
一期一会
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Denne tråden minnet meg på en tråd jeg fulgte på et annet forum i fjor sommer. Det var en mor som hadde vært på reise med sin tre år gamle sønn som som mente SAS hadde elendig service pga at hun og sønnen (og andre reisende med barn) ikke fikk gå ombord først og ikke fikk sitte forrest i flyet. Hun var klar over SAS Plus sin eksistens og at prioritert ombordstigning og å sitte forrest var noe passasjerene der betalte ekstra for, men hun mente det var feil at størrelsen på lommeboka var viktigere enn størrelsen på mennesket eller noe i den duren. *eyeroll*
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|