![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spørsmål: Jeg har ca 2500 poeng hos AirBerlin etter en USA-tur. I år skal jeg t/r USA med BA ene veien og Finnair den andre veien, men billetten er kjøpt hos Finnair. I tillegg blir det en USAirways tur internt i USA. Jeg reiser på economy. I fremtiden ser jeg liten mulighet til å ta ut noe poeng hos AirBerlin eller Finnair mens hos BA kan det bli flere turer. Bør jeg da fortsette med å registrere poengene hos Air Berlin eller anbefales det å registrere poengene hos BA ?
Jeg har jo kort hos SAS og der tar jeg ut bonusturer en gang i mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har en businessreise fra MH som jeg skal etterregistrere samt. en kommende t/r i buisness med QR. Har ikke flydd noe særlig med OneWorld-selskap tidligere med unntak av BA fra tid til annen. Noen som har noe tips om hvilket fordelsprogram jeg kanskje burde velge for å registrere disse? Er det noen program som har mer gunstig opptjening for business enn andre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Valg av program kommer nesten alltid anpå hva man ønsker å oppnå. Poeng til turer, status, oppgraderinger osv. osv. Noen har gunstig opptjening til status, mens andre har gunstig opptjening av miles. Uttak av turer er like variabelt.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For opptjening av status er BAEC gunstig om man flyr QR ut fra OSL, siden det blir to flighter som er lange nok til å gi "longhaul-uttelling" på tier points, fremfor én kort og én lang flight.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
QR I OSL-DOH-SIN-DOH-OSL vil gje deg 560TP og 17338 Avios hjå BAEC. MH J FRA-KUL vil gje deg 45 Qpoints og 7733 Qmiles hjå PC. QR I OSL-DOH-SIN-DOH-OSL vil gje deg 120 Qpoints og 17350 Qmiles hjå PC. 600TP gjer deg Silver hjå BAEC. 150Qpoints gjer deg Silver hjå PC. Personlig har eg nettopp skifta frå BAEC (Silver) til QR sin Privilege Club (Platinum i løpet av året). Last edited by sexten; 07-04-2015 at 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvis kundeservice på bakken spiller noen rolle for deg, hadde jeg i alle fall styrt unna Privilege Club, da de går for å være ytterst ræva når det gjelder det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
BA sølv = OneWorld Sapphire QR sølv = OneWorld Ruby Og at man må ha MINST 4 BA-legs for å få status hos BA
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har gullkort i Airberlin(statusmatch turkish) og ikke i QR eller AA. Har USDM konto som nå blir AA-konto.
Kjøpte nylig C-billett OSL-DOH-BKK t/r QR i C(I). Bør jeg kreditere miles til QR, AA, BA eller Air Berlin? Kjenner ikke disse programmene så godt, og har ikke fått noe targeted double miles hos QR(finner iallefall ikke noen mail om det) Last edited by Insomnia4u; 15-04-2015 at 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Muligens ikke så aktiv denne tråden, men jeg forsøker igjen
![]() 1.Får jeg 240 Qpoints(60 pr leg) eller stemmer det at kalkulatoren viser riktig, kun 120(pga t/r)? 2. Om jeg krediterer BAEC får jeg 540 Tierpoints? 3. Air berlin virker det ikke som har tilsvarende TP eller Qpoints, bare 50K poeng eller 60 flighter. Last edited by Insomnia4u; 22-04-2015 at 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Qcalculator viser at kvart leg er 30 Qpoints, som til saman vert 120 Qpoints ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Krediterer en derimot BAEC får en 540 Tier Points, og nærme sølvkort.(http://www.britishairways.com/travel...r/public/en_no) 600 Tier Points gir Siver/Sapphire. Men en må i tillegg ha 4 flighter med BA i tillegg. Selv med devalueringen ser det ut til at det er det enkleste kortet å få. Sapphire gir Loungeadgang og Business check-in. Legger du kortet inn på forhånd skal det gå automatisk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Med fare for å spamme tråden: Ved å ringe AAdvantage får en Platinumchallenge på å opptjene 10K/12K poeng iløpet av 90 dager. Velger en startdato 16.juni eller senere får en status til feb 2017. Tror jeg går for denne løsningen og krediterer QR poengene til AA.
En må selvsagt ha et gullkort i *A eller andre OW-selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men QR står ikke på listen over partnere Thank you for registering for an AAdvantage® challenge. To enjoy AAdvantage PLATINUM status through February 2016, please earn 10,000 elite qualifying points between now and [redacted]. Qualifying flights on American Airlines, American Eagle, AmericanConnection®, British Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Qantas, US Airways and their eligible codeshare flights count toward your challenge. Since the number of elite qualifying points you earn is based on the fare you purchase and the miles you earn, you can view these details for each airline: American Airlines British Airways Finnair Iberia Japan Airlines Qantas US Airways We wish you every success in attaining the elite status level you desire. Sincerely, Last edited by econ; 24-04-2015 at 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg så det, men tenkte det var pga gammel mail (Aug 2014). En må uansett ringe for å få Challenge, så da kan en spørre. Skal se om jeg får tid i neste uke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Etter devalueringen hos BA gir Silver bare 50% bonus, vs AA Plat. 100%. Ser at både AA og BA krever 4 segmenter i tillegg for å få elitestatus. Er omtrent aldri i USA, men AAdvantage sitt program+100% bonus virker som en god deal, og poenguttakene er gunstig bl a intra-Asia.
Har AA noen 5th freedom flights i Europa/Asia? Hvis ikke klarer jeg ikke 4 segment. Last edited by Insomnia4u; 26-04-2015 at 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Råd om valg av bonusprogram i Star Alliance | Entusiasten | Reiseforum | 61 | 12-11-2023 11:11 |
USAirways bonusprogram - OneWorld (del 4) | janarne101 | Reiseforum | 176 | 16-02-2015 16:31 |
OW, BA eller AY bonusprogram? | Powell | Småprat | 4 | 23-11-2012 23:03 |
Flybilletter og bonusprogram | Hypern | Småprat | 2 | 02-08-2011 22:30 |
Beste bonusprogram? | pgaa | Flyforum | 46 | 03-03-2009 12:12 |