![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
|
![]()
BBC News
Quote:
![]() Reuters Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Ifplge CNN har flyet hatt stor fart da det landet.
Siberia Airlines-linken funkar inte!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() ![]() Bilde fra BBC Ser ut til å ha vært ekstremt dårlig vær - sjekk slurryen i nedre venstre hjørne. Det forundrer meg at bebyggelsen er så tett inn på flyplassen. Aldri hyggelig med slike ulykker. Og da er også registreringen til A310-324en kommet for dagen: F-OGYP Bussen har en interessant historie i den kalde krigens perspektiv ved at den som ny kom til PanAm i juni 1987 (N812PA) - litt over et år etter Tchernobyl. PanAm møtte sitt eget Tchernobyl i 1991 etter Lockerbie. De neste 4,5 årene var den hos Delta, men så ville de også bare være amerikansk (boeingsk) i fremtiden. Det var snakk om flyet skulle til Aerolineas i Argentina, men etter over et års lagring i Toulouse gikk den til den andre kalde siden og Aeroflot i august 1996. Den beholdt sin franske registrering (F-OGYP). I mai 2004 ble den returnert til Airbus og i juni var den klar for Sibir. To år og 21 dager senere var slutten i Irkutsk. ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
er det flere enn meg som synes det høres merkelig ut at havarikommisjonen allerede mens det ryker av vraket kan hevde at ulykken skyldes svikt i bremsene. Kanskje lett for russerne å skylde på teknisk feil på et ikke-russisk bygget fly??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Jeg tar slike uttalelser med en stor klype salt. Og ihvertfall når de kommer på et så tidlig stadium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Høy fart, sen landing og mye nedbør har jo fått konsekvenser tidligere, vi husker jo f.eks. Air France i Toronto. Ryktene om teknisk svikt kan ikke oppfattes som annet enn useriøse på et så tidlig tidspunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
At tillegg piloter har vært klaget på overflatebelegget på rullebanen gjør også noe - UIII 12/30 skal være ekstremt glatt når den er fuktig.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ASL Airlines B734 krasjlandet i Bergamo 5/8 | jameson82 | Flyforum | 19 | 07-10-2016 13:41 |
S7 Siberia Airlines A310 | B767 | Samlerhjørnet | 12 | 14-04-2010 22:55 |
flymodel av S7 Siberia airlines ?? | B767 | Samlerhjørnet | 12 | 25-10-2008 12:18 |
Siberia Airlines.. | B767 | Flyforum | 0 | 11-01-2008 21:35 |
Mikrofly krasjlandet | PC | Flyforum | 0 | 24-07-2005 00:39 |