Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-01-2016, 12:40   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Reiseåret 2016

Hvordan blir ditt reiseår seende ut i år? Jeg har nok innsett at jeg bruker litt mye penger på reise, men samtidig er jeg student så mine levekostnader her hjemme i Norge er nok ganske lave (bor i studentbolig, shopper sjeldent, har ikke bil eller kjæreste).

Med omtrent ingen obligatoriske forelesninger så tar jeg gjerne og drar på tidspunkter ingen andre reiser på. Da er jo flybillettene også billigere. Men ok så langt i 2016 er følgende booket en dagstur til eksotiske Trondheim, en tur til Longyearbyen for et møte og 1 uke til kanskje noe litt mer eksotiske Sao Tome og Principe. Med det supersalget Qatar driver og kjører nå så må jeg nok nesten slå til.

Sommeren 2015 kjøpte jeg en billett til København på toget og det tok meg jo på en reise jeg ikke hadde forestilt meg helt. Via Tyskland, Østerrike, Slovakia, Tyskland igjen, Polen, Sverige og Danmark endte jeg opp på samme perrong omtrent jeg forlot Oslo S på.

Det gildet der ble finansiert av penger igjen på skatten og Club Carlson poeng for overnatting. Hehe. Så hvordan blir ditt reiseår i 2016? PS her kan man ta med alle typer reise - jobb såvel som fritidsreiser.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 12:54   #2
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Default Re: Reiseåret 2016

Dette ligger allerede inne, blir fort en tur eller to til til HAM og SFO utvides til SEA også

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 14:20   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Blir nok et beskjedent reiseår for min del. Litt pga ny stilling uten turnusfri, litt pga investering i oppgradert bolig og samtidig har det slått inn en litt mindre ekstatisk lyst til å reise mye og eksotisk. Har jo stort sett vært på 5+ utenlandsreiser de siste 15 årene, med godt 30+ hotellovernattinger som turist, det kan være greit å roe litt. Så får jeg håpe at lysten (og litt mer penger) kommer på plass etter hvert.

Men det blir i alle fall Varna (som alltid) i juli-august, 18 overnattinger er allerede bestilt på mitt faste hotell. Så blir det nok til å bestille Kiev for 1 uke i mai - har vurdert Georgia, men reisetider (fly midt på natta) og litt overraskende høye priser på overnatting gjør at det utsettes. Deretter blir et nok en eller annen i september - evt oktober, her holder jeg det åpent - alt fra Paris, via Afrika til Vietnam kan være aktuelt. Kommer an på så mye...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 14:26   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Tja, blir vel som vanlig. Mosjøen i februar, Seattle i mars og skal på en konferanse i Haag i april ... Så en relativt god start i år.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 17:39   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

2016 er pent sagt relativt blankt. Bortsett fra familiens årlige alpetur, som for 3. gang på 5 år legges til Lech og at påsken skal tilbringes på hytta er det null niks "firmed". Selvsagt X-antall turer til Tjøme, men ikke noe som innebærer fly. Sommerferien er også et stort spørsmålstegn hva vi skal finne på. Litt avhengig om arvingen kan outsources til besteforeldre en uke eller to. Også planlegges det en guttetur til høsten
Old 16-01-2016, 17:53   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
2016 er pent sagt relativt blankt. Bortsett fra familiens årlige alpetur, som for 3. gang på 5 år legges til Lech og at påsken skal tilbringes på hytta er det null niks "firmed". Selvsagt X-antall turer til Tjøme, men ikke noe som innebærer fly. Sommerferien er også et stort spørsmålstegn hva vi skal finne på. Litt avhengig om arvingen kan outsources til besteforeldre en uke eller to. Også planlegges det en guttetur til høsten
Hehe ja tida man kan prioritere til seg selv går jo ned så fort man stifter familie. Er nok derfor jeg har en syk trang til å holde på med det der nå for jeg får ikke studietiden igjen med all fleksibilitet det innebærer. Riktignok kanskje en bedre økonomi til gjengjeld men da må jo tia gå med til jobb og sånt. Skjønt denne globetrotteren som har besøkt alle verdens land har jo vanlig jobb i NRK visstnok.

Guttetur høres bra ut - om jeg får lov til å komme med et råd kan jeg anbefale Vilnius. By med rik kultur såvel som bra med feststeder om det er av interesse. Men om turen er mer typ engelsk fotball så må vel turen legges dit. Egentlig blant de mest trivielige byene jeg har vært her i Europa.

Forøvrig glemte jeg at jeg skal være 24 timer i Dublin for SAS mileagerun. Har aldri vært i Irland før så.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 18:05   #7
sexten
ScanFlyer Blue

Mitt reiseår vert som følger:

Januar: BGO-LHR-ORD-PHX-PVR-PHX-ORD-LHR-BGO i BA/AA C-klasse, med unntak av PHX-PVR-PHX som er Y-award.

Påsken: BGO-LHR-MIA-MBJ-MIA-CLT-LHR-BGO i BA/AA C-klasse, med unntak av MIA-MBJ-MIA som er Y-award.

Mai: BGO-LHR-SFO-LHR-BGO i BA/AA C-klasse. Vert moglegvis slengt på eit Hawaii-segment her etter kvart

Juni: BGO-NCE-BGO i DY Y-klasse. Fotball-EM. Einaste skapelige routinga frå BGO til NCE

November: OSL-DOH-SYD-DOH-OSL i QR C-klasse.

Kan sjå ut som at dette vert det første året på over 5 år der eg ikkje vitjar Thailand. I alle foregåande år har eg vore minimum to gonger til Thailand.
Men eg har i tillegg ein CT-billett som må nyttast, som nok anten vert Sør-Amerika (Avianca, på grunn av ikkje-eksisterandes fuel surcharges) eller Filippinene som lenge har vore ein "to-do" destinasjon, men som er noko kronglete med tanke på Star Alliance-connections.

Last edited by sexten; 16-01-2016 at 18:10.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 18:05   #8
ln-bre
ScanFlyer Blue

Privat blir det tur til Hong Kong (+Macau)-Singapore-Sydney-Cairns/Port Douglas i februar. Helgetur til Tallinn i april, ukestur til Kirkenes/Vardø i juni, et par turer til Trondheim og sikker en langhelg/kort uke til en longhaul-destinasjon i høst.
Med jobben blir vel ca 15-20 turer til Oslo, 5-10 turer til andre steder i Norge, samt et par-tre turer intra-Europa. Hvis jeg er heldig blir det kanskje en jobbtur interkontinentalt.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 18:06   #9
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Hong Kong, Kristiansand, Kristiansand, Longyearbyen, Kristiansand, har jeg booket innen påske. Så får vi se hva resten av året bringer.

Godt med litt asiatisk og 78°N-variasjon innimellom.

Ellers er en Florida-tur utpå høsten en gang, i en tidlig planleggingsfase.
Old 16-01-2016, 18:22   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Hm... har ikke booket så langt frem enda. Bare ut februar. Men:

1. OSL-LHR-ORD-CLT / ATL-MIA / MIA-LHR-OSL
2. OSL-LGW-TFS-LGW / LCY-AMS-OSL
3. OSL-FRA-EWR / JFK-MUC-OSL

Også får vi se om det kanskje blir enda en USA tur til før Mars...

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 18:26   #11
Herlov
ScanFlyer Molded

Reiseåret 2015 ble bra og 2016 ser foreløpig ikke noe dårligere ut. Jeg har listet opp på naboforumet, så slenger den inn her også. Mye å se fram til! Både av flyturer og destinasjoner.

--

Januar
Oslo-Munchen-Wien//Wien-Oslo med Lufthansa og Austrian (A319/F70) (Økonomi)

Februar
Oslo-London-Abu Dhabi-Delhi//Delhi-Abu Dhabi-London-Oslo med British Airways/Etihad Airways (A319/A380/B772) (First)

Mars (påskeferie)
Oslo-København-Amsterdam med SAS (B737) (Økonomi)
Amsterdam-London-New York-Miami-Santiago//Santiago-Dallas-Madrid med British Airways og American Airlines(A319/B744/B757/B772/B788) (Business)
Madrid-London-Oslo med Iberia og British Airways (A320/A319) (Økonomi)

April
Hvit måned?

Mai
Oslo-London-Hong Kong-Kuala Lumpur//Kuala Lumpur-Hong Kong-London-Oslo med British Airways og Cathay Pacific (A319/B773/A333) (Business)

Juni
Tallin er planlagt, men ingenting booket.

Juli (sommerferie)
Oslo-New York-Washington D.C//Washington D.C.-Boston-New York-Oslo med United Airlines (B757/A320/B737/DH8) (Business)
Oslo-Doha-Bangkok//Bangkok-Doha-Oslo med Qatar Airways (B788/A380) (Business)
Bangkok-Hanoi//Hanoi-Bangkok med Vietnam Airlines (A321) (Business)

August
Oslo-London-San Francisco//San Francisco-London-Oslo med British Airways (A319/B772) (Business, men satser på å oppgradere til First)

September
Oslo-Doha-Cape Town//Cape Town-Doha-Oslo med Qatar Airways (B788) (Business)
Cape Town-Windhoek//Windhoek-Cape Town med Air Namibia (A319) (Økonomi)

Oktober
Europeisk destinasjon planlagt, men ingenting booket.

November
Buenos Aires eller Rio de Janeiro planlagt, men ingenting booket.

Desember (juleferie)
Melbourne, Adelaide, Perth eller Jakarta planlagt, men ingenting booket.

--

I tillegg blir det en håndfull innenriks med SAS i jobbregi.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 18:39   #12
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Foreløpig så har jeg bare en booking inne, og det er til YOW og YVR i juli/august, med SK/AC i C.
Men har lyst til å finne på noe i påskeuka, men har ikke booket noe enda.

Har også noen M&M-miles som ligger klar til å brukes til en langtur til i C, men vet ikke helt når og hvor enda
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2016, 20:22   #13
toftos
ScanFlyer Molded

Februar blir det en tur til Zurich
Mai blir det tur til Frankfurt
Juni til Bodø
Oktober til Washington-New York og Toronto. BA 380 og 777-300ER
Det er det som er booket, så får vi se om det dukker opp noe mer.
toftos is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2016, 20:34   #14
Edin
Newcomer

Edin's Avatar

Så langt er det gjennomført en tur i 2016. Trd-Tos, Tos-Osl-Trd. Fremover blir det:

Januar: Trd-Osl-Kkn-Osl-Trd.
Februar: Trd-Osl-Cph-Zrh-Osl-Trd (fullføring av challenge med 6 t/r). Deretter Trd-Tos-Trd
Mars: Pt. ingen planlagte reiser, men sikker på at det blir noen legs.
April: Først en kjapp Trd-Osl-Krs-Osl-Trd. Deretter Trd-Cph-Pek-Cph-Osl-Trd (Bonustur SAS. Business og BØR være ny kabin)
Mai: Trd-Osl-Hau-Osl-Trd.
Juni: Trd-Osl-Cph-Fco-Cph-Trd. Sommerferie i Roma.
Edin is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2016, 00:04   #15
A-380
ScanFlyer Silver

Jobber i oljeservice bransjen, så burde nok helst holdt meg hjemme og spart penger. Men reiselysten er for stor, så det blir i hvert fall noen turer i 2016.

- SAS (økonomi) til Hong Kong i januar
- SAS (økonomi) til Washington i mars
- Qatar (business) til Bangkok / Singapore i september

Så får vi se hvordan året blir, kanskje blir det litt reising betalt av arbeidsgiver i år også...eller NAV
Old 18-01-2016, 00:08   #16
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Eneste confirmed i 2016 er en tur til Taipei i slutten av mars.

Ellers ingen konkrete større reiseplaner.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2016, 00:19   #17
ErlA
ScanFlyer Gold

Blir roligere enn ifjor, meeen må haste meg til 12 legs innen feb er omme for 30k EB challenge
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2016, 06:04   #18
Sykkelthor
ScanFlyer Blue

Jeg har booket ca det jeg trenger frem til påske og nå viser SAS-appen 17 bookinger. Det skulle vel bli ca en tur i uken, hovedsakelig til Oslo ispedd to små hopp til Berlin og Milano. Ukependling og bonuschallenge, what could possibly go wrong..?
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2016, 07:26   #19
jb1
ScanFlyer Rusty

Litt uvisst ennå, også p.g.a. ny jobb. Men en tur til diverse steder i Portugal straks, samt at jeg håper på en tur til Peru for er bryllup etter påske.
Old 18-01-2016, 08:24   #20
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Har logget noen kilometer så langt for 2016:

BKK-NRT-ORD-CLT tur/retur med kombinasjon NH/UA.

Hva resten av året vil by på er det litt tidlig å si noe konkret om. Men uansett hva som skjer må jeg innom både Wales or New York grunnet to bryllup jeg er invitert til.

Posting Rules