![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi er tre gutter/menn som skal en kort tur til Houston. Lander torsdag kveld og reiser hjem lørdag kveld. Så vi har begrenset tid.
Hva bør vi gjøre, hvor bør vi bo? Ingen av oss har vært i Houston før. Imm
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Er du/dere i området og liker biff akkompagnert av eksepsjonelt gode viner anbefales Pappas Bros. Steakhouse.
http://pappasbros.com/home/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Houston er egentlig ikke så veldig spennende. Lei en bil. kjør til Austin. Snart SXSW og alltid mye musikk og kjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har hørt det samme, at Houston ikke er så spennende. Men når man kommer sent torsdag kveld, og skal hjem på lørdag, så er lysten på å dra langt med bil nokså liten. Vi har jo lite nok tid som vi har.... Hadde vi hatt en dag eller to til, så hadde det blitt Austin.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Jeg er i Houston nå, og her er det mye å finne på. Det kommer naturligvis an på hva dere vil og foretrekker på så kort tid. Skal dere ut på byen, skal dere shoppe, skal dere se ting på dagtid osv... Det er mye mat i denne byen, så å teste ut noen gode steder å spise ville jeg prioritert. Det er også en del utesteder, hvis dere vil ut å kikke på denslags... Bil er nødvendig, og det er stort utvalg på Bush flyplass.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har egentlig ingen planer. Bare på kosetur. Litt shopping blir det sikkert. Mat og drikke må vi også ha. Og litt øl. Eller kanskje litt mer enn litt.
Må bo sentralt i forhold til dette, og ikke langt ute på landet eller ved flyplassen. En typisk guttetur, til en plass som kanskje ikke er den normale plass for gutteturer.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye morsomt å se her på en onsdag. Det blir riktig så livlig, og cowboystøvlene tramper over dansegulvet både forlengs og baklengs. Skyhøy harry-faktor. Og hos sjappa ved siden av får du kyllingvinger i alle smaker og varianter.
![]() http://wildwesthouston.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Da burde kanskje område Cypress Staion være en mulighet .. Hooters, flere Steakhouses, Barney's Billiard Saloon ... flere hoteller i nærområdet. .. Days Inn, la Quinta, Fairfield Inn ...
Men bil må dere ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Eller ta et fly videre til New Orleans?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har bodd i Houston en periode, og kan bare stemme i at byen ikke er så interessant per se. Men hvis dere har 48 timer, så er det ingen vits i å reise til andre byer, verken Austin eller NOLA. For langt unna. Men med det sagt: dere MÅ ha bil i Houston. Det er ingen vei utenom, selv om det for så vidt går busser (klientellet på de bussene er ikke spesielt innbydende) og en trikkelinje fra downtown (kjedelig, ikke noe å se) og nedover Fannin St. via Medical Center (som heller ikke er noe å se). Houston er vel strengt talt et sted for spising og drikking, for det er ikke så mye annet å gjøre med mindre man føler for en tur til NASA eller shopping på enten Galleria, Westheimer eller Premium Outlet i Cypress. Jeg anbefaler i grunnen Rice Village, ikke så langt unna Medical Center (ved krysset University Blvd/Kirby). Der er det en del meget gode restauranter, samt shoppingmuligheter. Hvis dere vil ha byens beste burger, så er det atskillige Fuddruckers å velge mellom, mens den beste pizzaen er hos California Pizza Kitchen (de har en restaurant ikke så langt unna Galleria, men husker ikke adressen - Google!). Jeg antar 48 timer er nok som turist i Houston. Jeg tror rett og slett ikke det er nok å se og gjøre der til å fylle mer tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Bil er greit, men hold tunga rett i munn i en trafikkmaskin som blir kalt spaghettien. DA er det greit med GPS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Browncoat
|
![]()
Galveston er et tips til sted å dra.
Der har de et flymuseum, som var grunnen til at jeg dro ned dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er mange, mange slike trafikkmaskiner. Spaghettiene er rampene som går mellom forskjellige hovedveier. I Houston er man pragmatiske nok til å løse trafikale problemer ved å bygge veier i høyden... Av- og påkjøringer kan være utfordrende nok, men vær også på vakt mot bomveiene. Man kan fint klare seg i Houston uten å kjøre på dem, men det er fort gjort å havne på en. I så fall må man for alt i verden unngå å kjøre gjennom betalingspunkter som krever EZ Tag. Det kostet plutselig litt, fant jeg ut. Man blir fort vant med å kjøre i Houston, men ikke på 48 timer. Det er vanvittig mye trafikk, det går fort (spesielt 610-loopen) og det kan av og til være litt vanskelig å orientere seg. Noen ganger kan det derfor lønne seg å benytte seg av de såkalte feederne, som går parallelt med hovedtransportårene, men hvor trafikken går atskillig saktere og via lysregulerte kryss. Men for all del: hvis man er noenlunde vant med å kjøre bil, så er ikke Houston spesielt avskrekkende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er sant at Houston kan virke som en kjedelig by med lite å by på av attraksjoner og arrangementer, det vil si hvis man forventer at man kan nå det meste til fots eller med offentlig transport. Houston har faktisk en god del å by på bare man er villig til å lete litt og komme seg rundt med bil. Houston er tross alt USAs fjerde største by (eller mer en samlig av urbane strøk, litt som Tokyo).
Houston har et komplett "theater district" med opera, ballett, konserthus og div teatre. I museumsdistriktet sør for downtown ligger det to ganske så ålreite kunstmuseer: The Museum of Fine Arts (som er gratis på torsdager) og The Menil Collection som har fri inngang. Det naturhistoriske museet er helt greit og like ved ligger Houston Zoo og Hermann Park. Været denne uken har dog ikke vært helt optimalt for utendørsaktiviteter (mellom 5 og 10 grader). Som nevnt av andre er Houston en fantastisk matby. For noe av det beste av tex-mex og margaritaer i Houston, prøv Ninfa's på Navigation eller El Tiempo Cantina på Montrose Blvd. De beste breakfast tacos jeg har funnet (så langt) var på Tacos a Go-Go i Midtown. For BBQ prøv Goode Co. eller Killen's. Sistnevnte ligger i Pearland ca.30 min fra downtown på vei mot Galveston, men det kan være verdt turen. Denne uken starter også første del av Houston Rodeo med verdensmesterskapet i BBQ. Sjekk hjemmesiden for billetter. Det eldste bryggeriet i Texas, Saint Arnold, tilbyr guidede omvisninger med smaksprøver (5 min fra downtown). Den eneste skyskraperen i downtown som tilbyr et utsiktspunkt er Chase Tower. Det er bare åpent i normal arbeidstid, så det stenger trolig 16 eller 17 på torsdag og fredag. Bare ta heisen rett opp til 60. etasje. For en turistopplevelse litt utenom det vanlige kan jeg anbefale et besøk i en av USAs største megakirker, Lakewood Church. Vi er ikke religiøse og går absolutt ikke fast i kirken, men har tatt med besøk fra Norge på gudstjeneste i Lakewood. Det er en opplevelse som beviser at mye er stort i Texas. Lakewood holder til på The Rockets gamle hjemmebane, en ombygd stadion med plass til 17000. Pastoren Joel Osteen preker ikke så mye religion, men mer "prosper gospel", altså jo mer du ber og gir til kirken, jo rikere blir du. Du kan komme og gå som du vil og behøver ikke delta på noen måte. Det er en hoderystende og fascinerende opplevelse og kan virkelig anbefales hvis du vil ha et innblikk i en typisk side av Texas de fleste besøkende fra Norge ikke ser. Et absolutt must for luftfartsentusiaster og spottere er The 1940 Air Terminal Museum på HOU bare 20 minutter fra downtown. Åpent hver dag fra 10 til 17 og med greie spottermuligheter på baksiden. Lone Star Flight Museum i Galveston er også verdt et besøk dersom dere tar turen ned dit. Space Center ligger på veien, men er ikke store greiene å bruke tid på med bare tre dager her. For events, konserter o.l., følg med på denne subredditen der det legges ut en "Things to do this weekend" hver onsdag/torsdag, samt Culturemap Houston. Last edited by raskefot; 25-02-2015 at 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi må bo bra. Noen forslag? Bør vi bo "downtown" eller ved Galleria? Eller....? Trenger hotelltips!
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vi har bodd en gang downtown, tre ganger Galleria. Sistnevnte fordi fruen elsker den mallen..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Joda Galleria er et godt utgangspunkt hvis du har bil. Westin eller Westin Oks er OK hoteller. Hvis du bor der er det mange gode spisesteder. KONA bar er en resturant for lunch og godt drikke, og Capital Grill er stedet for de store kjøttstykkene. Etter et godt måltid treffer du alltid Normenn på Sam`s Boat utover kvelden/natten. God TUR
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har gått helt amokk og brenner av 4 feriedager på en Houstontur i juli mens det er altfor varmt der. Kommer derfor til å prøve å se hva jeg kan få med meg i regionen ved å bruke buss og tog.
Foreløpig ser Austin og Galviston ut som aktuelle destinasjoner, men her må det gjøres mye mer research. Ser ut til at San Antonio som jeg besøkte for ikke for lenge siden er stedet i Texas som har mest severdigheter.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 15-04-2015 at 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tidligere CHC Bell214 krasjet i Texas | jameson82 | Flyforum | 3 | 10-08-2012 00:12 |
Texas + New Orleans i sommer - Tips!? | LN-BLO | Reiseforum | 11 | 26-05-2011 17:30 |
Salget av F-5 er nå godkjent, Texas neste | sail4fun | Flyforum | 4 | 13-01-2008 19:31 |
texas på Osl? | MartinL | Flyforum | 6 | 10-05-2007 21:33 |
Troebbel i Texas! | LN-MOW | Flyforum | 2 | 15-07-2006 19:45 |