![]() |
|
![]() |
#1 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I forbindelse med at Kystvakta slepte inn en pirattråler hit til Vadsø så kom dette flyet fra Lufttransport hit. Da det landa utbrøt Securitasvekteren som var på jobb: det der er det styggeste flyet jeg noen gang har sett.. Hvor har dem funnet det?
![]() Vel over til bildene (og noen av dem er hentet med inspirasjon fra Andreas): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() et stk vanlig bæbufly va også innom. ![]() Her tatt på 400mm med en 200mm linse: ![]() Må jo ha med noen Widerøe fly også da ![]() ![]() ![]() Og her er tråleren Kystvakten slepte inn hit: ![]() og her er de to Kystvaktbåtene som slepte. hhv KV Senja og KV Svalbard ![]() ![]() og en av dem hadde en slik på dekk: ![]() Denne kom også puttrende etterhvert. Litt forskjell i størrelse på den og KV Svalbard som ligger i bakgrunnen ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott serie dette ja.
![]() Hvilke oppdrag brukes Dornieren til for kystvakten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder!
Dornieren flyr stort sett kystvaktoppdrag på Svalbard, har gjort det i flere år nå. Driftes av lufttransport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Og den bærer reg.nummer tilsvarende ICAO betegnelsen for Longyearbyen ...LYR
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lekre bilder LCH78. Og så liker jeg jo å se litt båtbilder også (jeg tar noen selv innimellom)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
Det er interessant å se sin gamle arbeidsplass (og da mener jeg gamle arbeidsplass) i aksjon. Det er like ille nå som tidlig på åttitallet ser jeg...
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fin bildeserie!
Hvor langt sør kan man forvente å noen gang kunne treffe på LN-LYR? Jeg nekter å kalle D0 228 for stygg, det var og er et spesielt fly som gjør en jobb ikke så mange andre fly kan. Vi skulle hatt flere Twin Ottere, da... Har stor sans for motlysbildet der du kan se sollyset gjennom vinduene på motsatt side av flyet ![]() ![]()
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Uansett har jo Lufttransport base i Tromsø så der hender det at den dukker opp. Og her om dagen fløy den Svalbard - Stokmarknes. Aner ikke hvor den fløy videre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette var en fin bildeserie! Ser noen får bra kvalitet på bildene i motsetning til meg
![]() Korleis får du til å legge flere bilder etterhverandre uten å måtte trykke på Add Reply? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmm, ser at den innbrakte tråleren er også grønn og hvit. Tilfeldig? Neppe!
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder fra Zagreb Airport fra i sommer | Chezza | Bilder & foto | 2 | 15-10-2011 00:59 |
Bosatt midlertidig på Narita Int Airport | ENGM 911 | Flyforum | 1 | 02-02-2010 22:28 |
Bilder fra Gran Canaria Airport (LPA) | sandnes | Bilder & foto | 14 | 22-12-2009 13:40 |
Snowman Int. Airport på Routes08 i KUL | The Ticketor | Flyforum | 0 | 23-10-2008 11:20 |
Bilder fra Trondheim Int. (1.-4. mai) | Paaljt | Bilder & foto | 17 | 15-05-2008 20:34 |