![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hmm, har en anelse om at dette er ancient news, men nå har iallefall e24.no oppdaget det:
http://e24.no/naeringsliv/article2624479.ece Gjelsten kjøper en Falcon 900 og en Beech 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Kjekt å ha i garasjen det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Ikke bare 2 fly, men 2 stk "superfly" iflg Hegnar Media
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,978
|
![]()
Det ene er vel strengt tatt et "hyttefly"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Mer å gjøre for Sundt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Nov 2007
Posts: 18
|
![]()
Er det Sundt som skal operere flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Skjoenner ikke hva det er med norske milliardaerer og Falcon... Er det ingen som har tenkt aa bestille en G550 eller enda bedre, en G650 snart??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Jeg vil anta at det går på pris og behov for rekkevidde.
4500NM holder til det meste (6750NM for G550) Kabinen er bredere på Falcon, og de trenger kanskje ikke den ekstra lengden? Med halve vekten og 3 motorer så krever dessuten Falcon mye mindre betong for å klare seg. Noen som vet hva prisen er på en Falcon kontra en G550? Halvparten eller 60%? Så at en G550 lå på 54-60MUSD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Det er vel ingen diskusjon om at G650 er det beste som er aa oppdrive her paa kloden? Det stemmer, ja. Men hva med resten av gutta?? Quote:
![]() Fredriksen har som storg korrekt sier, en G550, Roekke hadde en skikkelig BBJ, men det ble litt for dyrt for han, stakkar, slik at han maatte nedgradere til en Renault som er saapass unreliable at produsenten ikke toer aa ha kun 2 motorer paa kjerra men maa ha 3. Og da kan man spoerre, hva er det med Citroen produsentene i frankrike, har de ikke tro paa sine egne produkter siden de maa gjoere noe Boeing sluttet med naar 727 forsvant, kjoere 3 og 4 motorer/haarfoenere?? ![]() ![]() Paa de spec sheetene jeg har sett paa disse maskinene, er det kun kabinbredde at G550 ser seg slaatt. G650 er den suverent beste privat jet'n som noengang er laget, prisen boer jo ikke vaere noen hindring? Saa selv om de ikke kan lage biler i USA, kan de lage fly bedre enn noen andre |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Rart hvor fort norske som flytter til USA blir mer amerikanske enn amerikanerne selv - heldigvis avslo jeg å begynne å jobbe i New Jersey i 1999
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Tommy, best of the best er en ting, best for pengene er en annen. De med mye penger har kanskje andre penisforlengere enn kulest mulig privatjet og setter pengene i en jet som tar de fra de A til de B som de trenger?
KGL, skjønner godt hva du mener, og skal nødig forvite denne formen for moder jord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
LN-KGL: Hva mener du med en amerikaner?
Inntrykket mitt er litt annerledes enn da jeg satt på tua mi i Norge ![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Og det blir aldri det samme når man flytter tilbake fra USA igjen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() ![]() Naar det gjelder kvalitet, ville jeg passe paa aa ta for hardt i, saerlig naar det gjelder ting fra Frankrike.. Det er mange ting de ikke kan lage her i USA, bl.a. biler. Kunne ikke fallt meg inn aa kjoepe noe som helst amerikansk. Naar det gjelder amerikansk produserte fly, hadde jeg samme synspunktene foer jeg flyttet hit.. ![]() Og naar det gjelder aa vaere amerikanisert, tror jeg med haanda paa hjerte bekrefte at Hr. Johnsen og undertegnede har Single Malt i barskapet, ikke Jim Beam, ikke en eneste typisk amerikansk oel i kjoeleskapet, ikke en eneste amerikansk bil i garasjen, utrolig sjelden kjoeper fast food, beholder det norske passet (Dag med over 25 aar her borte) og er mer patriotisk paa 17. mai enn noen annen dag. Og ikke minst: Foelger tippeligaen og Premier League istedetfor amerikansk "fotball". ![]() Naar det er sagt, er det masse positivt her borte ogsaa og de har mye aa vaere stolt av. Noe man foerst opplever naar man har bodd her en stund Last edited by Tommy777; 31-08-2008 at 04:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
Og jeg som trodde Europa var definert geografisk, og ikke hvor mange ledd med byråkrati man skulle være med i... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() [ironi]Herlig kommentarer, EU har veldig mye med det å være europeer å gjøre[/ironi].
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 31-08-2008 at 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
![]() PS: Europa eksisterte lenge før EEC. Hadde det ikke gjort det, ville nok navnet blitt noe annet enn European Economic Community. Vi får heller ikke glemme Europa-rådet som Norge var med på å grunnlegge. Kanskje vi ikke skulle gjort det siden vi etter én nordlendings mening ikke er europeere?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kina kjøper fly - 50 A320 | LN-VLE | Flyforum | 3 | 30-08-2012 19:28 |
Sarkozy kjøper superfett fly | Trety | Flyforum | 17 | 24-04-2009 15:15 |
Lufttransport kjøper nye fly og helikoptre | Fokker 50 | Flyforum | 13 | 09-08-2008 18:47 |
Norwegian kjøper fly | Someone | Flyforum | 9 | 08-04-2006 17:20 |
Coast Air kjøper fly | GF1 | Flyforum | 7 | 03-01-2005 13:45 |