![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Booket i høst et cruise i Karibien for fruen og meg. Da ferdaplanen viste at vi skulle innom St Maarten, ble onde planer lagt og jeg påberopte meg umiddelbart immunitet mot utflukter, shopping og annen organisert djevelskap den dagen. Dette ble lykkeligvis innvilget.
Så derfor ruslet jeg bort til drosjeholdeplassen etter frokost og fant en maksitaksi som skulle samme vei som meg. Noen skulle til Maho Beach og noen skulle til en strand like ved som het Mullet Beach. Om stranda var oppkalt etter fuglen eller hårsveisen, spurte jeg ikke om .... Men uansett - etter ca en halvtime, rundet vi flyplassen, passerte terminalen, slapp av fire personer ved Mullet Beach før vi til slutt ankom Sunset Bar and Grill, som ligger godt plassert ved stranda, til og med med egen 'ankomstservice', oppdatert daglig. ![]() Fant meg en god plass under en parasoll med god utsikt, og den første Preseidente'n ble snart levert. Og så begynte ting å skje ... ![]() Mye småtasser som kom og gikk ... dette er Winair's Twin Otter PJ-WCA. ![]() En splitter ny ATR-72, levert til LIAT i oktober 2013. ![]() En ikke fullt så ny Dash 8-300 - levert til Hamburg Airlines i 1991 .. ![]() Insel Air Aruba MD82 P4-MDD, levert til ATI i 1990. Vanskelige lysforhold denne dagen, så er ikke helt fornøyd med alle bildene - men det er som det er ... ![]() Delta 737-732 N307DQ - levert i 2009. ![]() United 737-724 N27722 - levert i 1999 (til CO) ![]() Jetblue A320-232 N766JB 'Etjay Luebay' - levert i 2008. ![]() Det var også en jevn strøm av bizjets - dette er CS-DKC, en Gulfstream fra Netjets. ![]() Denne Twin Otteren fra Winair ville være med å leke med de store gutta. Han kom taksende helt til enden, før han snudde og rygget så tett inntil gjerdet som han turde. Så dro han på det han kunne, og la i vei. Imidlertid var det ikke så veldig kraftig jetblast fra ham ... ![]() Det så litt annerledes ut bak American's 757, gitt ... ![]() PP-NMM, en Embraer 505 Phenom 300, kom inn temmelig lavt .. ![]() American 757-223 nummer 1 - N189AN. ![]() .. og nummer to litt senere - N698AN. ![]() Ikke helt heldig med lyset her, men dette er Air Caribes A330-223, opprinnelig levert til Swissair i 1999. ![]() Sunwing B737-8K5 C-FPZB, levert i 2007. Flyr på sommeren for Thomson som G-FDZB . ![]() Dagens beste. USAirways A319 N708UW, levert i 1999. ![]() Air France A340-313X F-GNII, levert i 1999. Og da gjenstå det vel bare å minne om at jetblast er farlig .... ![]() .. og at det er deilig ved havet. ![]() Takk for titten !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlige bilder Fra SXM! Lurer på hvor rimelig det går an å få et ukes opphold på denne øya her. Det hadde vært noe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Reiser til SXM selv i Juli, leier privat leilighet for 7000,- pr. uke + fly. Men har sett fly+leilighet/hotell for ca 10-12 000,- pr uke. fra Oslo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Fantastisk bra!
Må bare en tur dit før eller siden jeg også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Anders F
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Liker !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Freguent Flyer
|
![]()
Fantastisk! SXM er helt unik :-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Flott serie! SXM står definitivt på ønskelisten.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Herlig serie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Peter Fox
|
![]()
Sjekket SXM denne runden med UA C-class tilbud, "ikkje-bra", det var ca TNOK 39 fra Norge.
Bedre med separate billetter og litt luft i PHL, MIA eller EWR.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
NICE
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Flott serie. SXM er helt fantastisk. Reiser gjerne tilbake så fort anledningen byr seg. Vi valgte dagen der Corsair, Air France og KLM kommer alle samme dag.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Frister mer og mer med en tur hit.
Fant en pakke på Expedia med 8 netter på Sonesta Great Bay Beach Resort til ca 22000.- for en person. Med BA/AA. Tilfeldig valgt tidspunkt i april. Er dette en bra pris for All Inclusive? Er det mulig å få dette billigere totalt? Hørte AF hadde billetter SVG-SXM til ca 11000.- men dette er kun fly. Last edited by Twin Otter; 12-02-2014 at 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nice, takk for at du deler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Bayer, chiquitas, sol, varme, strand og masse fly - kan man få det bedre?
![]() |
#17 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() http://www.sonesta.com/MahoBeach ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Yes jeg så den etterpå. Connection-tidene på det rimeligste alternativet var litt "så der". Får se om jeg klarer klikke meg frem til noe mer komfortabelt. Men det virker å være dyrere hvis man prøver å kutte ned på layover'en i USA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Alle flyene fra USA går på formiddagen, så du klarer ikke de samme dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turrapport inklusive bilder fra Maho Beach St Maarten | Gnilre | TripReports | 1 | 24-02-2014 19:46 |
Maho Beach preview | LN-MOW | Bilder & foto | 6 | 07-02-2014 13:40 |
Mahó Beach, St. Maarten | Twin Otter | Bilder & foto | 12 | 20-08-2010 10:54 |
St. Maarten & Maho Beach: British Airways, Corsair og Norwegian | MountainDew | TripReports | 32 | 27-05-2010 18:52 |
Et par bilder fra Maho, SXM! | PH-BXA | Bilder & foto | 2 | 23-12-2009 19:40 |