![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oppstart 30 mars 2015. Man og fre. Avgang Molde kl 1240 begge dager.
Det må sies å være gode rutetider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor mange Gdansk ruter har Wizzair til Norge nå?
7 stykk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Detter blir jo den 8. destinasjonen?
Såvidt jeg klarer se er dette rutene basert på rutekartet på hjemmesiden deres, inkludert sesongruter AES: GDN og VNO BGO: GDN, VNO, WAW, RIX og KTW HAU: GDN KRS: GDN TRD: GDN TRF: RIX, VNO, GDN, WAW, LUZ, SZZ, OTP, KTW, WRO, POZ SVG: RIX, VNO, GDN, KTW, SZZ Så selv om om frekvensen ikke alltid er all verden er det da 25 ruter i dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Upgrade me....
|
![]()
http://www.tk.no/nyheter/article7549065.ece
Folk blir sure i kommentarfeltet her i nabo byen. Tror vi i Kristiansund skal være glade for det tilbudet vi har, er faktisk ikke hakkandes galt. De klarte ikke holde liv i Molde København på Årø heller, så Molde Gdansk er jeg også noe skeptisk til. Men selvfølgelig, 2 avganger i uken kan jo gå. Er jo en del polakker i industrien som helt sikkert vil hjem til tider. Eneste man mangler her er etter min mening en "tidligere sen" avgang (etter 16:00) som kan korrespondere med utlandet Torsdager og Fredager fra Oslo. 18.55 her ifra gir deg ikke mange muligheter for å si det pent. Rutene til BMI gikk jo også dukken. Ikke mange globetrottere som reiser til Aberdeen feks. (meg selv inkludert) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Litt off-topic men hvorfor er det så mange ruter til Gdansk, sammenlignet med andre ruter til Polen fra Norge? La oss si hovedstaden WAW er ikke engang trafikkert av SAS fra Oslo, mens Gdansk derimot er trafikkert av SAS. (eneste direkteruten fra Oslo til Polen med SAS) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Warsawa er bare som en hvilken som helst annen storby, som i mine øyne i alle fall er svært lite koselig i forhold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Mvh Fjordheim |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så vil jeg tro at noen av de andre 120.000 som bor innenfor 1,5 timers kjøretid fra Årø også vil benytte ruten til en langweekend i Gdansk området... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Angående BGO, så er WAW ruten enda ikke startet opp. De andre destinasjonene har holdt følge en stund nå, og det virker som at det er et godt belegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tror du tar feil der. Det er nesten totalt fravær av norske reisende på Wizzair sine fly. Det er polske arbeidere og deres familier som reiser. Ikke nordmenn som skal på ferie til polen. Det er i hvert fall min erfaring med Wizzair fra Torp.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke undervurder antall nordmenn som er i Gdansk for å hygge seg. Når jeg var der hørte vi nordmenn overalt. Er nok en kombo av polakker som jobber her, og ferierende nordmenn.
For de av dere som ikke har vært der, så kan byen absolutt anbefales for en city break ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke glem at det også er høy frekvens med både SK/DY/FR direkte fra Oslo området.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så du har nok oversikt, tviler ikke på det. Men jeg flyr selv ganske mye til Polen med Wizzair fra Torp ( jobber mye i Polen ) og det er definivt ikke bare polakker på de flyene. Har ikke tall selvsagt, men at jeg tar helt feil, det tviler jeg på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
at your service!
|
![]()
Ut i frå det eg høyrer frå mine kollegaer i SGH og SEcuritas på AES, så er det også mange nordmenn som nyttar ruta til helgeturar til Polen.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Wizzair øker også på mange andre norske ruter neste sommer:
Endring i ukentlig frekvens: GDN-HAU fra 3 til 4 GDN-KRS fra 2 til 3 GDN-SVG fra 4 til 5 KTW-BGO fra 2 til 3 KTW-TRF fra 5 til 7 KTW-SVG fra 2 til 3 SZZ-SVG fra 2 til 3 LUZ-TRF fra 2 til 3 POZ-TRF fra 2 til 3 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizzair med nye ruter Krakow-Norge og øker fra Gdansk | Someone | Flyforum | 7 | 18-01-2025 12:39 |
TRD - GDN - TRD, Wizzair: Amatør edition | FamilyGuy | TripReports | 6 | 22-08-2013 12:05 |
Wizzair med SVG-GDN? | Vede | Flyforum | 30 | 19-03-2011 20:15 |
Wizzair starter fra Bergen. | Hickok | Reiseforum | 2 | 03-11-2009 08:49 |
SAS Braathens øker på MOL-BGO-MOL? | enml | Flyforum | 2 | 20-03-2005 21:40 |