![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Ser man innom Flightradar24 http://www.flightradar24.com/VIR43E så er det ett fly fra Virgin Atlantic med problemer med høyre landingsunderstell som ikke ble felt inn etter avgang fra London, Gatwick.
Flyet har foretatt noen low pass forbi flyplassen og bilder er nå ute på nettet av høyre landingsunderstell som er halvveis felt inn. Media er på saken: http://www.telegraph.co.uk/news/avia...ear-fails.html
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Har fulgt denne noen timer nå i ettermiddag. Skjønte fort at det måtte være issues med landingshjulene da de ganske så tidlig i prosessen gjorde en lowpass på LGW. Senere har de gjort diverse manøvre for å forsøke å få understellet i låst posisjon, dette ser ikke ut til å ha gitt resultater og så vidt jeg forstår forbereder man seg nå på en nødlanding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,122
|
![]()
De snakker om det og viser bilder på Sky News no, http://news.sky.com/interactive/1345...-sky-news-live
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,813
|
![]()
Landet på LGW nå
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Det endte bra!
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]() Ser ut som maskinen står litt på skeiva. LGW er stengt og andre maskiner på vei inn dit har divertet til LTN og STN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Her er video av landinga:
https://www.youtube.com/watch?v=zLpRu1EzyGE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hva kan det komme av at styrbord landingshjul/boggi ikke er felt ut?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2010
Location: Bodø
Posts: 466
|
![]()
Opp/ned for landingshjul består av et komplekst system som har "alt"; elektro, hydraulikk, mekanikk. Et eller annet sted i kjeden har det oppstått en feil. Vi får svaret når havarikommisjonen har konkludert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Burde blitt omdirigert til Heathrow eller annen flyplass med 2 eller flere baner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,930
|
![]()
Ville vel like store konsekvenser der samlet sett ettersom trafikken er omtrent den dobbelte.
Kan man ikke bruke ekstrabanen på LGW i slike tilfeller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,715
|
![]()
Tror banene på LGW ligger for nær hverandre, slik at en blokkert bane vil gjøre at den andre ikke kan brukes uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Ser jo nesten ut som den er i ferd med å tippe over. Hvordan kompenserer man disse kreftene ved en slik landing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Uheldig med en så hard landing når man mangler et understell? De får jo tydelig en skikkelig bounce og spretter opp igjen...
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Står denne ved LGW fortsatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,596
|
![]()
Den var tilbake i trafikk 11/1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]() Quote:
Syns ikke at dette ser så ille ut sånn sett, hvis man tar et lite raid på Youtube etter crosswind-landinger får man se en god del lang mer pinte hjuloppheng. I dette tilfellet er det jo snakk om en skikkelig teknisk gjennomgang uansett, så å få unna eventuelt papirarbeid for et vel hardt nedslag er kanskje ikke det verste? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Virgin Atlantic og Virgin Australia med samarbeid | Someone | Flyforum | 0 | 10-06-2019 09:34 |
Qantas: Q400 problemer med landing gear | LN-GBM | Flyteknisk forum | 12 | 03-09-2010 20:34 |
Virgin Atlantic med ny livery | Roxman | Flyforum | 20 | 26-07-2010 21:04 |
Landing/takeoff Virgin Atlantic | SQ 777 | Flyforum | 1 | 27-04-2009 20:35 |
Virgin Atlantic codeshare med Virgin Blue | CK | Flyforum | 2 | 17-06-2005 17:49 |