Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2015, 09:59   #1
Tornerose
ScanFlyer Blue

Default Filmer fra cockpit

Er det noen av dere der ute som har fine filmer fra cockpit, spesielt avgang og landing, som dere kan legge ut her? Det er viktig at det kun er filmer der hvor alt har gått bra da jeg skal bruke det for å forberede meg til flyvning om 6 uker (har ekstrem flyskrekk og har ikke flydd på 5 år). Jeg kan starte med denne fra KLM som jeg syntes var fin!

https://www.youtube.com/watch?v=9NFq2eZSDJE

På forhånd tusen takk!
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2015, 16:14   #2
kimbo
Former CCA F-16

kimbo's Avatar

Default Re: Filmer fra cockpit

Har du flyskrekk bør du ikke se så mange landingsvideoer fra cockpit, alt for mange alarmer og andre ting som piper, om du ikke vet hva de betyr blir det bare værre da, ut fra egen erfaring, det er mye bedre å se videoer fra passasjersetet, helst fra de flyplassene du skal ta av og lande på med flytypen du skal fly med, det er i alle fall min erfaring, har flyskrekk som juling, er blitt veldig mye bedre etter at jeg tok flymakanikker utdanning på videregående.

En annen ting som anbefales er en eller to glass øl/whiskey, roer ned nervene litt

https://www.youtube.com/watch?v=R6KP3F8pxIg

Last edited by kimbo; 17-02-2015 at 17:55.
kimbo is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2015, 20:06   #3
Tornerose
ScanFlyer Blue

Det som har skremt meg mest er slike "rekonstruksjonsfilmer" fra der det har gått galt hvor det ser ut som at pilotene er lettet over å ha klart å komme seg i masjfart.. Jeg vet jo at det ikke er slik og derfor er det godt å se hvor rolige pilotene er.

Jeg hadde ikke flyskrekk før jeg fikk barn, og etter det ble det bare verre. Nå har vi kjørt Europa rundt på sommerferie og jeg er klar for å reise litt lengre enn bilen kan ta oss. Har fått "flypiller" av legen så jeg skal klare det selv om mannen må bære meg om bord i flyet...
Old 17-02-2015, 20:56   #4
eggs
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Det som har skremt meg mest er slike "rekonstruksjonsfilmer" fra der det har gått galt hvor det ser ut som at pilotene er lettet over å ha klart å komme seg i masjfart.. Jeg vet jo at det ikke er slik og derfor er det godt å se hvor rolige pilotene er.

Da vil jeg anbefale denne videoen her. Ikke noe juks, ingen "dramatiske" effekter og en motor som må slukkes.

http://youtu.be/rEf35NtlBLg

-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2015, 22:41   #5
meliiis
ScanFlyer Silver

Perfekt den Swiss videoen ja skulle til å fåreslå den selv. Får virkelig inntrykk av hvor god ro, og kontroll de har i cockpit. Sjokolade koser de seg med også
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2015, 07:33   #6
Tornerose
ScanFlyer Blue

wow, det var imponerende. Skal love dere at det ikke hadde blitt sjokoladespising på meg bak i kabinen hvis noe slikt skulle oppstå med meg om bord... Men godt å se at pilotene er så rolige.
Reply

Posting Rules