![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Onkel reisende kekker
|
![]()
I følge facebook sidene til WF, streiker handlingagenten(e) på BNN, med tilhørende morro, les: buss til og fra SSJ.
Quote:
Litt mer fra Brønnøysunds Avis Quote:
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 12-03-2013 at 08:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er siste rest av fjorårets hovedoppgjør som er i gang. Det er vel hovedsaklig lønn tror jeg som er grunnen til uenighetene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Synes Widerøe gir god informasjon på facebooksiden deres.
Har en god del oljearbeidere på facebook og der er hylekoret i gang. Stakkarene får sikkert mange tusen i overtidslønn som må brukes før neste periode offshore starter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter det jeg har hørt (fra en av de ansattes representanter), så er partene fortsatt langt fra å bli enige. De "stakkars" oljearbeiderne måtte nok regne med buss og båt også i morgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ifølge WF på Facebook skal alt gå som normalt på BNN i morgen, bortsett fra WF724.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det planlegges normal drift, men streiken er ikke over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
De flyr inn widerøe ansatte fra Bodø slik at de kan drifte flyplassen. Lukter streikebryteri, men det synes ikke Kongsteien.
http://www.banett.no/nyheter/article7238907.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kongsteien har jo rett, da WF kun er berørt tredjepart.
På samme måte som jeg står fritt til å ta bussen om NSB skulle streike. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser ingen problemer med at WF setter inn folk fra egne rekker. Ser Air Service truer med å ta ut flere stasjoner. Ut fra hjemmesiden deres tolker jeg det dit at de har stasjoner i Kirkenes og Murmansk; så rammer vel ikke så veldig uansett?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette er vel helt klart streikebryteri, uansett hvordan en snur og vender på det.
Skulle f.eks sykehusene fly inn helsepersonell fra f.eks DK når de ansatte streiker? På den andre side bør Wikestad være forsiktig med sine uttalelser, han hadde ikke problemer med å gjøre det samme når BU ansatte holdt på å streike i 2002. Desverre er systemet vårt slik at streik er et lovlig middel, og hvis slikt er tilfelle, er det forkastelig å trekke inn andre for å gjøre jobben, med mindre vi snakker om ledere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg synes ikke dette er streikebrytere. Flere årsaker til at jeg mener det.
1. De streikende er ansatt i firmaet Air Service. Hvis de hadde hentet inn folk, så hadde de vært streikebryteri slik jeg ser det. Men her er det Widerøe som ikke er streikerammet (som arbeidsgiver) som har hentet inn eget personell. 2. Air Service eier ikke arbeidsplassen, det gjør Avinor. De eier heller ikke utstyret som blir benyttet, det gjør Avinor og sannsynligvis eier Widerøe noe også (pax "systemer"). Om Air Service eier en PC eller tre så er det enkelt nok for Widerøe å skaffe slike, programvaren de trenger er uansett ikke eid av Air Service. (Dette er ikke noe jeg positivt vet, men jeg kan ikke tenke meg annet). Så lenge Air Service er innleid av WIF for å drive en tjeneste, og ikke er i stand til å levere den, uansett årsak, så mener jeg Widerøe er i sin fulle rett når de gjør som de gjør. Mvh,
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Hadde handlingselskapet hentet inn folk så hadde det vært streikebryteri. Her er det snakk om en kunde som finner en alternativ leverandør Her løses det på en mesterlig måte. De som rammes er de streikende og arbeidsgiver, mens den uskyldige tredjepart, her ved kundene, rammes minimalt. Akkurat slik det bør være |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Og Widerøes svar på Komiske Ali er igjen på banen. Lure på om han ikke følte at han dummet seg nok ut i forbindelse med Avgiftssaken før jul.
Quote:
Quote:
Last edited by LN-TIB; 13-03-2013 at 23:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det burde forøvrig heller ikke være noe problem for dere - prinsippielt sett. Meningen med streik er å ramme arbeidsgiver, altså Swissport. Hva kunden gjør må jo således være revnende likegyldig. At det til slutt fører til at kunden finner seg en annen permanent løsning er bare noe man må ta høyde for når man vurderer om streik er et virkemiddel man ønsker å bruke. Last edited by slankebrusmannen; 14-03-2013 at 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Legg merke til at her har Widerøe satt inn personell fra egne stasjoner og ikke fra andre agentstasjoner. De kjøper altså ikke tjenester fra andre, men utfører en tjeneste med eget personell i en streikesituasjon. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Morgen fra BNN | BSSW | Flyforum | 61 | 17-05-2013 01:00 |
OSL og BNN | l188 | Bilder & foto | 4 | 26-01-2012 22:25 |
MCO-OSL-BNN | WF2BNN | Reiseforum | 2 | 10-11-2009 09:20 |
Streik eller ikke streik i Northwest | LN-AFG | Flyforum | 0 | 25-09-2006 00:55 |